Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Du kan väl inte på allvar jämföra frånvaro pga sjukdom med frånvaro pga en landslagsuttagning?
Jag tycker helt ärligt att Häcken ska säga nej till att släppa spelarna till landslaget med hänvisning till att DIF vägrar flytta matchen. Låt DIF ta den smällen. Alla skulle ha förståelse för att Häcken måste se om sitt eget hus, det är en europaplats på spel och med det 50-60 miljoner i möjliga intäkter. Än viktigare ett år som detta när ingen klubb tjänar några pengar.
I år tycker jag man kan likställa det som två orättvisor som kan uppstå mtp den konstiga säsong vi är mitt uppe i.
Jag förstår inte, vilken smäll skulle vi få ta? Det är Häcken som inte följer de avtal som gäller angående landslagsspel. Så Djurgården ska inte se om sitt eget hus men Häcken ska göra det? Vi kvalar till europa och spelar om europaplats till nästa år. Att börja flytta matcher för oss är inte optimalt.
Utöver det kan jag tycka att man ska ta upp den här typen av frågor innan man inser att det drabbar en själv. Att komma nu, när spelschemat är satt sedan länge, är i senaste laget.