2020-08-28, 09:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Och vi ska redan spela match 9 september- 12- 17- 20- eventuellt 24 i EL- 27- ett eventuellt play off 1 oktober och till slut ett derby 4 oktober. Sen blir det lite vila under nästa landslagsuppehåll. Blir det ett gruppspel i EL så är spelschemat samma efter landslagsuppehållet. Att börja flytta matcher då när det kan bli än värre senare låter inte så optimalt för vår del.

Jag var av åsikten innan året att vi inte skulle spela alls, men nu när det dragit igång så får man se till att spela klart. Då kommer det kunna bli den här typen av orättvisor, något alla inblandade borde varit klara med från första början. Ni får fem spelare borta på landslagsuppdrag, något lag kanske blir av med ett gäng spelare pga corona. Det går inte att få det helt rättvist i år.

Jag tror inte det skulle vara omöjligt att hitta ett annat speldatum, man kunde haft lite is i magen för chansen att DIF når något gruppspel i EL är nere på promillenivåer. Nu menar jag det inte som ett hån mot DIF utan det är realistiskt sett till hur sällan andra lag än MFF kvalificerar sig för europaspel.

Annars finns det en annan enkel lösning. Häcken kan få plocka bort 5 valfria spelare från DIFS: trupp. Då blir det rättvist samtidigt som ni får möjlighet att vila lite spelare nu när ni har ett sådant våldsamt spelschema med 1-2 matcher mer framöver beroende på om ni går vidare från andra rundan.
Citera
2020-08-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du kan väl inte på allvar jämföra frånvaro pga sjukdom med frånvaro pga en landslagsuttagning?

Jag tycker helt ärligt att Häcken ska säga nej till att släppa spelarna till landslaget med hänvisning till att DIF vägrar flytta matchen. Låt DIF ta den smällen. Alla skulle ha förståelse för att Häcken måste se om sitt eget hus, det är en europaplats på spel och med det 50-60 miljoner i möjliga intäkter. Än viktigare ett år som detta när ingen klubb tjänar några pengar.
I år tycker jag man kan likställa det som två orättvisor som kan uppstå mtp den konstiga säsong vi är mitt uppe i.

Jag förstår inte, vilken smäll skulle vi få ta? Det är Häcken som inte följer de avtal som gäller angående landslagsspel. Så Djurgården ska inte se om sitt eget hus men Häcken ska göra det? Vi kvalar till europa och spelar om europaplats till nästa år. Att börja flytta matcher för oss är inte optimalt.

Utöver det kan jag tycka att man ska ta upp den här typen av frågor innan man inser att det drabbar en själv. Att komma nu, när spelschemat är satt sedan länge, är i senaste laget.
Citera
2020-08-28, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tror inte det skulle vara omöjligt att hitta ett annat speldatum, man kunde haft lite is i magen för chansen att DIF når något gruppspel i EL är nere på promillenivåer. Nu menar jag det inte som ett hån mot DIF utan det är realistiskt sett till hur sällan andra lag än MFF kvalificerar sig för europaspel.

Annars finns det en annan enkel lösning. Häcken kan få plocka bort 5 valfria spelare från DIFS: trupp. Då blir det rättvist samtidigt som ni får möjlighet att vila lite spelare nu när ni har ett sådant våldsamt spelschema med 1-2 matcher mer framöver beroende på om ni går vidare från andra rundan.
Nej det kanske hade gått att lösa, kanske inte. Jag förstår att man inte vill ta den risken.

Haha, sluta bara. Om Häcken vara rädda för att detta skulle bli en orättvis säsong hade man kunnat lyfta det betydligt tidigare än nu, när man inser att man kommer drabbas av en orättvisa.
Citera
2020-08-28, 09:30
Avslutad
Citat:
Nej det kanske hade gått att lösa, kanske inte. Jag förstår att man inte vill ta den risken.

Haha, sluta bara. Om Häcken vara rädda för att detta skulle bli en orättvis säsong hade man kunnat lyfta det betydligt tidigare än nu, när man inser att man kommer drabbas av en orättvisa.

Ja det hade varit väldigt enkelt för Häcken att sätta sig på tvären innan säsongen och riskera att det inte blir någon säsong alls... Det är faktiskt bättre att lösa problem och orättvisor när dom väl uppstår.

Jasså? Man kan ju tycka att det borde vara guld för er att få vila lite spelare nu när ni har ett sådant mördande spelschema? Märkligt att ni inte tar den chansen.
Citera
2020-08-28, 09:34
Medlem
Citat:
Ja det hade varit väldigt enkelt för Häcken att sätta sig på tvären innan säsongen och riskera att det inte blir någon säsong alls... Det är faktiskt bättre att lösa problem och orättvisor när dom väl uppstår.

Jasså? Man kan ju tycka att det borde vara guld för er att få vila lite spelare nu när ni har ett sådant mördande spelschema? Märkligt att ni inte tar den chansen.
Gnäll då eller acceptera att det är en speciell säsong. Man kunde också lyft problematiken redan när spelschemat släpptes för dessa omgångar men innan man visste att man skulle bli av med massa spelare. Jag förstår inte riktigt varför du är arg på Djurgården heller. Ilskan borde riktas mot SvFF som planerat uselt.

Vet du vad som blir guld för oss? Att spela mot er när ni saknar fem av era bästa spelare
Citera
2020-08-28, 09:36
Avslutad
Citat:
Gnäll då eller acceptera att det är en speciell säsong. Man kunde också lyft problematiken redan när spelschemat släpptes för dessa omgångar men innan man visste att man skulle bli av med massa spelare. Jag förstår inte riktigt varför du är arg på Djurgården heller. Ilskan borde riktas mot SvFF som planerat uselt.

Vet du vad som blir guld för oss? Att spela mot er när ni saknar fem av era bästa spelare

Som sagt. Hoppas karma löser detta.
Citera
2020-08-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ja, det är skönt med karma. Vi spelade med ett riktigt b-lag borta mot er förra året så det är skönt att det jämnar ut sig såpass fort.
Citera
2020-08-28, 09:46
Avslutad
Citat:
Ja, det är skönt med karma. Vi spelade med ett riktigt b-lag borta mot er förra året så det är skönt att det jämnar ut sig såpass fort.

------------------------Turay----------------------

Bärkroth---------------Ajdarevic-------------------Radetinac

--------------Karlström----------------Ulvestad-------

Walker...............Erik Johansson-----M. Danielsson------J.Andersson

---------------------Vaiho-------------------------

Var alltså ett B-lag för er förra året. Visst...... Jobbigt när sådan påståenden är lättgooglade.

https://www.google.se/search?source=hp&ei=trVIX_78ILPIgwfxuJr4Dg&q=h%C3% A4cken+dif+2019&oq=h%C3%A4cken+dif+2019&gs_lcp=CgZ wc3ktYWIQAzIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46BQgAELEDOgIIADoIC AAQsQMQgwE6BQguELEDOgIILjoKCAAQsQMQRhD9A ToICAAQFhAKEB46BAgAEA06BggAEA0QHjoICAAQCBANEB5QQ1i WJGDsJWgDcAB4AIABXYgB7wmSAQIxOJgBAKABAaoBB2d3cy13a Xo&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwj-r-K1s73rAhUz5OAKHXGcBu8Q4dUDCAc&uact=5#sie=m;/g/11h27mshvg;2;/m/045q93;ln;fp;1;;
Citera
2020-08-28, 09:47
Medlem
Citat:

Att DIF vägrar flytta en match för att det KANSKE kan krocka med deras Europa League-medverkan kan ju i alla fall bli rejäl tändvätska för er inför mötet. Hoppas på en rejält övertänd Falsetas på centralt mittfält.

Edit: Stark jinx, om man nu tror på det, att inte flytta matchen för att det kan komma att krocka med andra och tredje kvalomgången, playoff och gruppspel. Vi får väl se hur mycket luft det finns i Difs schema om ett par veckor helt enkelt.
Citera
2020-08-28, 09:54
Medlem
Citat:
------------------------Turay----------------------

Bärkroth---------------Ajdarevic-------------------Radetinac

--------------Karlström----------------Ulvestad-------

Walker...............Erik Johansson-----M. Danielsson------J.Andersson

---------------------Vaiho-------------------------

Var alltså ett B-lag för er förra året. Visst...... Jobbigt när sådan påståenden är lättgooglade.

https://www.google.se/search?source=hp&ei=trVIX_78ILPIgwfxuJr4Dg&q=h%C3% A4cken+dif+2019&oq=h%C3%A4cken+dif+2019&gs_lcp=CgZ wc3ktYWIQAzIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46BQgAELEDOgIIADoIC AAQsQMQgwE6BQguELEDOgIILjoKCAAQsQMQRhD9A ToICAAQFhAKEB46BAgAEA06BggAEA0QHjoICAAQCBANEB5QQ1i WJGDsJWgDcAB4AIABXYgB7wmSAQIxOJgBAKABAaoBB2d3cy13a Xo&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwj-r-K1s73rAhUz5OAKHXGcBu8Q4dUDCAc&uact=5#sie=m;/g/11h27mshvg;2;/m/045q93;ln;fp;1;;
Så B var det inte men vi saknade Ring, Augustinsson och Witry och spelade inte ens med full bänk. Jaja, du borde vända din ilska mot förbundet och er egna sportsliga ledning istället för mot oss.
Citera
2020-08-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Att DIF vägrar flytta en match för att det KANSKE kan krocka med deras Europa League-medverkan kan ju i alla fall bli rejäl tändvätska för er inför mötet. Hoppas på en rejält övertänd Falsetas på centralt mittfält.

Edit: Stark jinx, om man nu tror på det, att inte flytta matchen för att det kan komma att krocka med andra och tredje kvalomgången, playoff och gruppspel. Vi får väl se hur mycket luft det finns i Difs schema om ett par veckor helt enkelt.
Det kanske inte är sannolikt men ska man ut i europa måste man tro på det och planera därefter. Att ge upp på förhand sänder fel signaler.

Sen är det mest sannolikt så att det finns en del luft i vårt schema efter nästa landslagsuppehåll, men då saknar inte Häcken massa bra spelare heller
Citera
2020-08-28, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R

Vore fint om Faltsetas drog fram som en slåttermaskin.

Citat:
Så B var det inte men vi saknade Ring, Augustinsson och Witry och spelade inte ens med full bänk. Jaja, du borde vända din ilska mot förbundet och er egna sportsliga ledning istället för mot oss.

Ok, och dom var borta p.g.a landslagssamling och Häcken vägrade flytta matchen? I sådana fall är det ju nästan lika illa då ni saknade 3 mot våra 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in