Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Nej, det är inte för att Jonas Gardell vill det. Det finns hur många som helst som påverkas av detta. Exempelvis en hel idrottsrörelse som är starkt beroende av att sälja några biljetter och varmkorvar. Kulturen också naturligtvis. Kultur och sport är grundpelare i demokratiska civiliserade samhällen.
Och innan du kallar mig egoistisk massmördare kan jag meddela att jag personligen inte lär besöka några sådana här evenemang på ett tag. Det är alltså inte för mitt eget nöjes skull jag gillar förändringen utan för att jag anser det är viktigt för nationen och folket att föreningar tillåts verka och överleva.
Ö
Jag skulle hålla med dig i normala fall. Men nu är det inte ett normalt fall. Det är inte värt det priset (massor av sjuka människor, och ett antal döda). OM det var så viktigt att få igång de här evenemangen igen, så hade det varit bättre att fortsätta kräva 2 meters avstånd mellan sällskap som inte redan bor ihop (det hade alltså inte behövt bli 2 meter mellan varje individ). Och för att täcka upp för förlusten av att inte kunna ha en full salong, så hade det väl varit bättre med mer pengastöd till verksamheterna i så fall? Men de har ju redan fått så mycket, så jag förstår egentligen inte problemet.
Jag skulle absolut inte gå på något sådant nu. Tänk om man hamnar bredvid någon som hostar och nyser - EN METER ifrån - och så har man betalt ett antal sköna hundralappar för sin biljett, och drar sig för att gå därifrån också och bara slänga pengarna i sjön! Samhället ska inte skapa sådana situationer för folk!