Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
De får helt enkelt finna sig i att han gör det, precis som jag får finna mig i att NMR demonstrerar. Det kallas att leva i ett modernt demokratiskt samhälle med yttrandefrihet. Då får man tusan acceptera att bli otroligt provocerad av saker men undvika att hota eller ta till våld pga det. Klarar man inte det, då kanske man inte borde leva i ett sådant samhälle utan stannat kvar i Långtbortistan.
Vi har som sagt haft Ecco Homo. En utställning där Jesus framställdes som homosexuell (typ) och som provocerade väldigt många kristna. Men de fick helt enkelt gilla läget. Det får även muslimer faktiskt lära sig att göra.
Jag tog de den siffran från arslet, då det ändå får sägas vara en liten andel i procent men ändå visar att det i antal blir ganska många på grund av att Sverige nu har väldigt många muslimer. SÄPO kom f.ö. inte fram till att de fanns 2000 islamister, utan 2000 våldsbejakande islamister. Antalet islamister är högst troligen långt många fler.
Jag håller f.ö. med dig om att de som faktiskt skulle börja stöka vid ett möte högst troligen är arga aggressiva män som antagligen har någon form av identitetsproblem. Men dessa backas ju ändå högst troligen av andra mindre aggressiva personer som ändå har förståelse för deras agerande, så som SvartInombords här på forumet.
Det är där jag har svårt för att hålla med dig.
Varför skapa sådana situationer där du förargar din motståndare mer än vad det behövs.
Jag hade inte bränt bibeln i ett kristet land.
Jag vet vilka reaktioner jag hade väckt genom att göra en sådan handling.
Och ni svenskar är mkt för eget ansvar och självmedvetenhet.
Och begår man en sådan så är det väl ens ansvar att vara medveten om Vasas det innebär.
Så sluta med att leka Allan ballan.
I ett modernt samhälle ska man ta hänsyn till människor.
Så lär dig vad det kan ha för betydelse.
Och din sista mening har du helt rätt med.
Jag är okej med den lilla minoritet som kan använda våld i sådana situationer.
Våld är ingen lösning.
Men i extrema situationer får man vara extrem.
För att visa vad man känner.