[
Citat:
QUOTE=lifeabroad|72732881]Det är möjligt att BO är svenskar. Det är lika möjligt att de är invandrare. Jag TROR på det förstnämnda, men någon fakta är det INTE.
Läs inlägg 24 och 36 av en person som var på plats när pojkarna hittades. Hon skrev att det var svenska pojkar.[/quote]
En i början av tråden som såg när de blev hämtade av ambulans tyckte de såg ut som utländska gatubarn, så det verkar gå isär vilka BO egentligen är. Får invänta FUP.[/quote][/quote]
Släpp det där med gatubarnen, det var någon tidigt i tråden som spekulerade i om pådraget han sett hade något med detta att göra då det stämde ungefär med tid och plats.
Men han hade sett ett 15-tal ungdomar varav någon var sönderslagen, ett helt annat ingripande alltså. Det är flera som skrivit i tråden som känner BO och deras familjer, klasskamrater m.fl samt frun till vittnet som larmade poliser, hon hade lämnat filtar till BO och skrev att det var svenska pojkar.
Citat:
Ursprungligen postat av*djuggler
Nu ska vi se om jag kan ge er lite mer info om det här ens är relaterat.
Jag var på ett uppdrag idag söndag där jag var på plats vid ca 08:50.
Jag åker förbi slottsvägen 4 där det står ett gäng kids runt 15 med flertalet polisbilar och ambulans.
Jag ville inte titta för mycket men såg att en av killarna är sönderslagen och uppsvullen i ansiktet . Killen ser ut att vara en av dessa "gatubarn" vi sett så många av för något år sen.
Jag gör mitt jobb och ställer mig en bit ifrån och väntar på nästa jobb. Totalt sett såg jag 3 ambulanser och nästan 10 polisbilar med majoritet civila Suvar.
Jag tyckte det va lite väl mycket insats för vad jag trodde var någon fest som utartat bland ungdomar men det måste nästan vara relaterat till det här.