2020-08-28, 01:56
Medlem
Dckheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Jag ser i syne, detta publicerat i mainstream media?

Läste den innan, jag blev också extremt förvånad...
Citera
2020-08-28, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja precis primitiva mänskor styrs av instinkt.Du skrev det själv.
Mitt inlägg gällde för övrigt gärningsmännens anhöriga.
Samhället behöver inte mer av den sorten såna som låter instinkter styra.

Instinkt kanske var fel ord, se det som självbevarelsedrift.

En mekanism för att avskräcka andra ifrån samma beteende.

Apati är ingen lösning min vän.
Citera
2020-08-28, 01:57
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
I teorin är svenskar också föremål för HMF utifrån lagtexten. Men förarbetena säger tydligt att lagen ej ska gälla majoritetsbefolkningen, vilket Norrköpings tingsrätt tolkade det som i sitt frikännande.

Problemet är att ett sådant fall inte har gått upp i hovrätt/högsta domstol så vi kan få ett prejudikat på hur det egentligen ligger till.

Och det kommer det aldrig att göra heller. Majoritetsbefolkningen skall rätta sig efter minoritetsbefolkningen i Sverige. I andra länder är det tvärtom, men som ni vet är allt tvärtom i Sverige.
Citera
2020-08-28, 02:01
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Jag ser i syne, detta publicerat i mainstream media?

Här har du mer från mainstreammedia:

Rånet handlar inte bara om ekonomisk vinning utan mer om att förnedra offret. Det finns klara inslag av rasistiska hatbrott mot ”svenskar”.

Bland dem som lever i den mindre aningslösa och mer konkreta delen av samhället är skälet uppenbart. Inget annat land i EU har under så lång tid haft en så stor migration per capita från svårt härjade länder i Mellanöstern och Afrika som Sverige.

Om nyanlända inte får jobb, incitamenten för att lära sig svenska är låga och bostadsbristen är svår skjuter antalet dysfunktionella familjer i höjden.

https://www.di.se/ledare/tala-klarsprak-om-ran-mot-barn-och-unga/
Citera
2020-08-28, 02:14
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dckhead
Haha låt oss samlas i denna svåra stund, och tänka på gärningsmännens familjer...

Ingen som diskuterar hur staten ska återgälda offren och deras familjer, som alltid handlar det om att hämnas på GM och hela deras klansamhälle - eller att tvärtemot helt tvärneka till att päronen har något ansvar i saken överhuvudtaget. Självklart ser jag positivt på att folk reagerar starkt kring händelser som denna, men allt för länge har man ju hört om "glasflaskor i anus"-metoden som används av vissa somaliska kriminella för o straffa folk som inte betalat sin böter osv... Spekulerar om att våldtäkten i fråga rör sig om just detta.

Att få stopp på denna samhällsutveckling kommer ta ett par decennier hårt arbete, men först tror jag att standarden måste sjunka ännu lägre för att folk ska göra något själva åt det mer än o lägga en slappdase-röst på Röfvén.

Är övertygad om att detta brottsdrama rör sig om just pengar. Pojkarna var kanske skyldiga de tuffa killarna pengar? Kanske någon annan typ av ekonomisk transaktion som var på tapeten?
Citera
2020-08-28, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är övertygad om att detta brottsdrama rör sig om just pengar. Pojkarna var kanske skyldiga de tuffa killarna pengar? Kanske någon annan typ av ekonomisk transaktion som var på tapeten?

Incitamentet här kan vi, för att vara diplomatiska kalla etnisk spänning. Inte pengar.
Citera
2020-08-28, 02:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Eller hur? Det bara måste finnas ett logiskt motiv till att att de gör så här? Rämnar din världsbild om det visar sig att de gav sig på helt oskyldiga nyktra svenska ungdomar på väg hem från en födelsedagsfest?

"Enligt uppgifter till Aftonbladet arbetar polisen utifrån teorin att offren var slumpmässigt utvalda"
Citera
2020-08-28, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nej finns grindar som är öppna efter 1600.

De finns en öppning på nätstägslet bakom kullen. Det går komma när som helst till kyrkogården från Banvaktsvägen.
https://www.google.com/maps/@59.3573552,18.0168934,3a,39.9y,109.01h,72.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sufyRHRy4JEOeaShaI0fjvQ!2e0!7i1 3312!8i6656

https://www.google.com/maps/@59.3573236,18.0172052,3a,30.2y,283.09h,91.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYQde71kIkaTHQ8sHKMDx1Q!2e0!7i1 6384!8i8192
Citera
2020-08-28, 05:35
Bannlyst
Citat:

Var det så i Marocko också när de halshögg skandinaviskorna? Du underskattar hur vanligt det är med sadistisk tortyrnjutning hos det primitiva arabfolket. Du och dina PKpolare är vidriga.
Citera
2020-08-28, 05:39
Medlem
[
Citat:
QUOTE=lifeabroad|72732881]Det är möjligt att BO är svenskar. Det är lika möjligt att de är invandrare. Jag TROR på det förstnämnda, men någon fakta är det INTE.

Läs inlägg 24 och 36 av en person som var på plats när pojkarna hittades. Hon skrev att det var svenska pojkar.[/quote]

En i början av tråden som såg när de blev hämtade av ambulans tyckte de såg ut som utländska gatubarn, så det verkar gå isär vilka BO egentligen är. Får invänta FUP.[/quote][/quote]

Släpp det där med gatubarnen, det var någon tidigt i tråden som spekulerade i om pådraget han sett hade något med detta att göra då det stämde ungefär med tid och plats.
Men han hade sett ett 15-tal ungdomar varav någon var sönderslagen, ett helt annat ingripande alltså. Det är flera som skrivit i tråden som känner BO och deras familjer, klasskamrater m.fl samt frun till vittnet som larmade poliser, hon hade lämnat filtar till BO och skrev att det var svenska pojkar.

Citat:
Ursprungligen postat av*djuggler

Nu ska vi se om jag kan ge er lite mer info om det här ens är relaterat.

Jag var på ett uppdrag idag söndag där jag var på plats vid ca 08:50.

Jag åker förbi slottsvägen 4 där det står ett gäng kids runt 15 med flertalet polisbilar och ambulans.

Jag ville inte titta för mycket men såg att en av killarna är sönderslagen och uppsvullen i ansiktet . Killen ser ut att vara en av dessa "gatubarn" vi sett så många av för något år sen.

Jag gör mitt jobb och ställer mig en bit ifrån och väntar på nästa jobb. Totalt sett såg jag 3 ambulanser och nästan 10 polisbilar med majoritet civila Suvar.

Jag tyckte det va lite väl mycket insats för vad jag trodde var någon fest som utartat bland ungdomar men det måste nästan vara relaterat till det här.
Senast redigerad av Queenjani 2020-08-28 kl. 05:43.
Citera
2020-08-28, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vederbörande såg antagligen minst en MGM när denne blev upplockad av polisen (insvept i filt och härjad). Då hade redan de två BO tagits om hand. Intressant nog tycks det ha funnits en hel hop grabbar runt den jag tror är MGM. Jag skulle gissa att det är MGMs kompisgäng. Sådana grupper dyker upp som från ingenstans, blixtsnabbt när något är på gång.

Medan jag är här en bön:
ingen må lägga sig i, än mindre avslöja vilka offren är. Hur mycket medkänsla och empati de än behöver och förtjänar så är det inte rätt att ge det offentligt.
Om detta handlar om förnedring (och det gör det säkert, med patologiska inslag av sadism) så blir det så mycket mer förödmjukande att visa upp offren och deras familjer offentligt.

Vem skulle ha gett MGM en filt att gosa sig med, polisen?? Skulle inte tro det. Detta var ett helt annat party. Har ingenting med kyrkogårdstortyren att göra, troligen ett gängbråk som urartat på ungefär samma tid och plats.
Citera
2020-08-28, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Vem skulle ha gett MGM en filt att gosa sig med, polisen?? Skulle inte tro det. Detta var ett helt annat party. Har ingenting med kyrkogårdstortyren att göra, troligen ett gängbråk som urartat på ungefär samma tid och plats.
Där ser man hur olika man kan tolka och använda samma meddelande.
Jag tänkte också på #77, djuggler och det ev "gatubarn" hen sett. Var det inte så att polisen hade hunnit ifatt de två MGM väldigt snabbt och att även de varit ganska avklädda?
Den uppgiften lägger jag till min läsning och tror alltså att polis/ambulans har lagt en filt på MGM.
Men visst kan det vara en annan händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in