Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskfjäll
Tack för ditt svar. Har inget kontorsarbete så på den fronten finns inga krav, så det handlar kanske mer om att matcha min stil i övrigt men där brukar jag ofta vara klädd i tweed och andra lite grövre och mindre formella material.
Loake-kängorna från ditt gamla inlägg ser riktigt trevliga ut, tror till och med att det finns en återförsäljare av Loake här i staden så kanske kan prova ett par.
Jag äger ett par Oxfords från Myrqvist och förutom att de har varit rätt kämpiga att bryta in så är det inget direkt fel på dem och känns prisvärda så kanske borde kika på Myrqvist igen. Meermin har jag varit sugen på ett längre tag men avstått pga rykten kring att deras kundtjänst är fruktansvärd och att även deras skor är mycket hårda och tar ett tag att bli mjuka, men rykten är inte amma sak som egen erfarenhet. Carlos Santos är ett helt nytt namn för mig, men antar att de är jämförbara med Myrqvist och Meermin då du nämner dem i samma mening.
Nu har jag inte några Oxfords från Myrqvist, men jag tycker att deras loafers i mocka gick rätt bra att bryta in. Hade på mig dem hemma ett par timmar om dagen, sen korta promenader. Hade i skoblock i 43 dock, som är en hel storlek mindre för att hjälpa till att lästa ut. Nu känns de som att ha på sig ett par strumpor. Promenader, gå slänga sopor, apoteket, etc. Är det något snabbt ärende så är det de som åker på tack vare komfort. Fick ont av de en gång, men då hade jag gått 9 km i skogen med en kompis som envisades med att vi skulle ta en promenad där.
På mina nya Connaughts blir det bara en halv storlek mindre i blocket och mocka är lite mer lydsamt än läder när man ska bryta in dem... fotsmärta, here we go.
Brukade tejpa hälsenan och hälen med sporttejp när jag skulle bryta in ett par billigare blakesydda svarta Oxfordkängor för att undvika att få massa skavsår. Slängde i ett par hälkuddar för att skona hälen, för den första dagen så fick jag en sån jävla smärta i hälen och vaden.
Tror jag ska sätta på en Vibram commandosula på dem och använda enbart som slaskskor. Snöar dock knappt i Stockholm längre..