2020-08-27, 22:00
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/okanda-detaljerna-om-valdtaktsranet/

Intressant men det ser ut som uppgifterna går isär här. Kanske du kan klargöra för när man egentligen anmälde för det ser ut som det gick många timmar och inga 45 minuter innan dom ringde polisen.
Det var en sen anmälan från föräldrar till skötsamma tonåringar måste jag säga.
Det har framkommit i media att pappan till en av pojkarna cyklade runt och letade efter dem ett tag. Därefter kanske de tvekade en god stund innan de kontaktade polisen.
Citera
2020-08-27, 22:01
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Så då vet man inte allt som kommer in i tråden hur säkert det egentligen är. Det är uppgifter som säger 45 minuter sen ringer dom polisen. Nu står tiden, så alla information som ni bestämt hävdar är den enda sanningen börjar krackelera. Det återstår som sagt en hel del .

Jag tror det är din skeva världsbild som sakta krackelerar när det blir mer och mer uppenbart för dig att invandrarungdomar medvetet rånar och förnedrar helt oskyldiga svenska ungdomar just för att förnedra svenskar.
Citera
2020-08-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har framkommit i media att pappan till en av pojkarna cyklade runt och letade efter dem ett tag. Därefter kanske de tvekade en god stund innan de kontaktade polisen.

Ok men det finns uppgifter som gör gällande att dom anmälde efter 45 minuter vilket inte är fallet.
Om nu Expressen har koll dvs. Det om pappan och cykelrundan bör ju finnas länk till?

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag tror det är din skeva världsbild som sakta krackelerar när det blir mer och mer uppenbart för dig att invandrarungdomar medvetet rånar och förnedrar helt oskyldiga svenska ungdomar just för att förnedra svenskar.

Nej, jag vill ha sakfakta inte trådsanningar. Bryr mig inte om mer än så. Så någon polisanmälan efter 45 minuter är inte gjord.
Citera
2020-08-27, 22:03
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/okanda-detaljerna-om-valdtaktsranet/

Intressant men det ser ut som uppgifterna går isär här. Kanske du kan klargöra för när man egentligen anmälde för det ser ut som det gick många timmar och inga 45 minuter innan dom ringde polisen.
Det var en sen anmälan från föräldrar till skötsamma tonåringar måste jag säga.
Polisen tog inte så allvarligt på den första anmälan utan försökte lugna föräldrarna just därför att de ringde så tidigt. För allt vad man kunde tänka sig hade de kanske stannat vid någon korvkiosk eller så.
Först vid andra kontakten tog de samtalet som en seriös anmälan. Vad de sedan gjorde åt saken är ju en annan fråga - en sen festkväll i Stoskholmsområdet finns det rätt mycket att ta sig an med begränsade resurser.
Jag ser det som ganska normala reaktioner (tyvärr; man skulle ju önska att allt vore lite mer som förr ...)
Citera
2020-08-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
felpost
Han lejdes för att sabotera en porche. Dessvärre så använde de bränsle och branden spred sig o skadade flera bilar som fanns i närheten.
Porcheägaren förnekade att han velat bilen skulle brinna, hans uppdrag var att skada sin bil. Han lånade ut till en Oman o han i sin tur värvade Ali. Det blev en dyr historia.
Citera
2020-08-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ok men det finns uppgifter som gör gällande att dom anmälde efter 45 minuter vilket inte är fallet.
Om nu Expressen har koll dvs. Det om pappan och cykelrundan bör ju finnas länk till?
Troligen ingen polisanmälan vid 00:00 utan den gjordes senare, polisen uppmana nog föräldrarna att avakta vid 00:00.
Citera
2020-08-27, 22:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Länk vore intressant.
Jag läste f.ö. en spalt i vänsterblaskan ETC idag, där kolumnisten återgav infon om att pojkarna var på väg hem från en fest. Uppenbart hämtat härifrån, då detta inte är något officiellt eller ens nämnt i pressen vad jag sett.
Citera
2020-08-27, 22:07
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Nej, jag vill ha sakfakta inte trådsanningar. Bryr mig inte om mer än så. Så någon polisanmälan efter 45 minuter är inte gjord.

Men hur trög är du? En förälder har ringt polisen ca kl 00 enligt en bekant, men blivit avfärdad av polisen. Polisen tar inte alltid upp en anmälan bara för att du ringer, fattar du väl?
Sedan har de antagligen ringt igen kl 04 och då blivit tagna på allvar och polisen har tagit upp en anmälan.
Citera
2020-08-27, 22:09
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:

Vi får helt enkelt vänta och se, varken du eller jag vet exakt när polisanmälan gjordes så att du helt avfärdar det tycker jag är märkligt. Det kan vara så att föräldrarna ringde efter 45 minuter men att polisen inte upprättade en anmälan om försvunnen person.
Citera
2020-08-27, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krakenfranhavet
Att de skar av hälsenorna är inte bekräftat av media men det ryktas att de fick hälsenorna avskurna här i tråden och med tanke på att de inte kunde fly förrän GM var helt slut så är detta inte helt otroligt då jag tvivlar att GM höll på 10 timmar utan rast. Det är dock bekräftat av SVT att de har knivhuggit deras ben och de har en tendens att använda milda ord. Samt att de slog ner dem med en spade som de snodde från kyrkogården.

Ja det kan vara värre än vad som befaras, som det skrev innan i tråden, SVT kallade två huvuden separerade från sina kroppar för "skärskador".
Citera
2020-08-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Polisen tog inte så allvarligt på den första anmälan utan försökte lugna föräldrarna just därför att de ringde så tidigt. För allt vad man kunde tänka sig hade de kanske stannat vid någon korvkiosk eller så.
Först vid andra kontakten tog de samtalet som en seriös anmälan. Vad de sedan gjorde åt saken är ju en annan fråga - en sen festkväll i Stoskholmsområdet finns det rätt mycket att ta sig an med begränsade resurser.
Jag ser det som ganska normala reaktioner (tyvärr; man skulle ju önska att allt vore lite mer som förr ...)

Rapporteringsskyldighet

9 § När en polisman får kännedom om ett brott som hör under allmänt åtal, skall han lämna rapport om det till sin förman så snart det kan ske.

[S2]En polisman får lämna rapporteftergift om brottet med hänsyn till omständigheterna i det särskilda fallet är obetydligt och det är uppenbart att brottet inte skulle föranleda annan påföljd än böter. Lag (1998:27).

https://lagen.nu/1984:387?diff=true&from=2018%3A1701#R3

Det klargör att anmälan skall tas emot. Det är inte mina uppgifter som figurerar om 45 minuter till anmälan vilket inte stämmer med medias. Jag ifrågasätter uppgifterna helt enkelt som sig bör då trådsanningar frodas.
Citera
2020-08-27, 22:13
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Länk vore intressant.
.

Lägg ned, ditt troll.

Du har ju precis avfärdat hans uppgifter som "uppenbart felaktiga" utan att kunna säga hur. Nu vill du ha länk till inlägget.

Inhämta fler visdomar i ETC istället för att sprida skräpinlägg här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in