2020-08-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Så, 500 pers men samtidigt 1 meter avstånd. Får inte ihop det (har inte heller läst ) Får man MAX ta in 500 på Tele2 bara de håller 1 meter avstånd? Borde det inte rimligtvis vara 1 meter och så maxar man antal utefter antalet sittplatser? Jag skulle kunna tänka mig att vi med årskort får förköp och att biljetterna kostar 150-200. Jag får se fotboll och Bajen får deg. Win/win.

Tror inte det är lagligt att göra så ens. Hade ju varit jättekonstigt om han har köpt något för att sedan behöva lägga till ännu mer pengar för att få tillgång till produkten.
Citera
2020-08-27, 17:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Tror inte det är lagligt att göra så ens. Hade ju varit jättekonstigt om han har köpt något för att sedan behöva lägga till ännu mer pengar för att få tillgång till produkten.
Du har antagligen rätt och det skulle röra upp känslor (med all rätt, eller åtminstone förståeligt) men jag har råd och stöttar gärna så. Det kommer med största sannolikhet ej ske.
Citera
2020-08-27, 17:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Du har antagligen rätt och det skulle röra upp känslor (med all rätt, eller åtminstone förståeligt) men jag har råd och stöttar gärna så. Det kommer med största sannolikhet ej ske.
är på din linje, men rättighetsmässigt sett för konsumenten så är det som Adde säger.

var rätt väntat, de svarade ju på en direkt fråga om ex Friends skulle få ta in 10 000 o det sa ju FHM att de absolut inte kunde tänka sig nu.

kan ju släppa upp mer efter en månad pratar de om, men alla fattar att det är plakatpolitik eftersom Gardell o Dawn Finer attackerade fröken Kultur-MP ...kultur o MP måste ju vara det svåraste som går att inte hålla bakom ryggen i dessa PK tider.

nu är det hundratals horor som kan få utlopp igen o spela inför publik som pröjsar en tusing styck för att stoppa upp tungan där bak samt kunna visa på sociala medier att de minsann älskar att kulturen lever igen... medan en skön pundare som Albin Lee Meldau kört livespelningar online sedan maj typ.
Citera
2020-08-27, 20:59
Medlem
Citat:

Ni har ju ganska många säsongare så undra om var och en ens kommer kunna gå på mer än någon enstaka match.

Hur många årskort sålde ni? 16-17 tusen?
Citera
2020-08-27, 21:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ni har ju ganska många säsongare så undra om var och en ens kommer kunna gå på mer än någon enstaka match.

Hur många årskort sålde ni? 16-17 tusen?
16. Som du mycket riktigt påpekat är det legalt sätt inte möjligt och ptja 16k kommer inte in. Är i en position där jag kan göra väldigt mycket för livefotboll. Se EL-kval på en pub och bli berövad att få resa utomlands är förjävligt.
Citera
2020-08-27, 21:04
Medlem
Citat:
16. Som du mycket riktigt påpekat är det legalt sätt inte möjligt och ptja 16k kommer inte in. Är i en position där jag kan göra väldigt mycket för livefotboll. Se EL-kval på en pub och bli berövad att få resa utomlands är förjävligt.

Det tråkiga är ju att även de som krävt ekonomisk ersättning kommer få samma chans att få biljetter som de som skänkt säsongskorten.
Citera
2020-08-27, 21:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det tråkiga är ju att även de som krävt ekonomisk ersättning kommer få samma chans att få biljetter som de som skänkt säsongskorten.
Det är ju först efter säsongen man kan kräva tebax deg hos oss. 12000 har sagt att de står kvar. De andra 4000 måste aktivt kräva tebax pengarna. Är det annorlunda hos er?
Citera
2020-08-27, 23:28
Medlem
Är det något lag som åkt på en nit med säsongskorten där många krävt pengarna tillbaka? Tror inte det va? Det har nog varit en trygghet för många klubbar och skäl till att värsta krisrubrikerna lugnat ned sig.
Citera
2020-08-28, 06:13
Medlem
kostymnisses avatar
500 pers är givetvis inget som förändrar något alls för allsvenskans del. Det är så lite att det inte ens går att portionera ut årskorten, vi skulle behövt 9 hemmamatcher för det.

Sedan är det ju egentligen inte bara själva arenorna och hur många vi är där som anses som ett problem utan det handlar om det jag varit inne på tidigt, resan dit, resan hem, dassköer etc.
Citera
2020-08-28, 07:57
Avslutad
Så Häcken har alltså bett DIF om att flytta matchen då 5 av våra bästa spelare är borta på landslagsuppdrag men DIF sa nej. Det kan vara det fittigaste jag någonsin hört.

Det är ju ett speciellt år där landslagssamlingar för en gångs skull kan krocka med allsvenska matcher, nog fan måste man kunna anpassa sig om ett annat lag drabbas så hårt då? Att det inte skulle kunna gå att hitta ett annat datum med tanke på att det bara blir typ en allsvensk match i veckan framöver är löjeväckande. Det gick ju att spela 2-3 matcher inom en vecka hela sommaren.

Nä detta är grisigt och fegt av DIF och om det finns någon rättvisa alls så kommer vårat B-lag slå dom ändå. Sedan får gärna karma se till att deras 5 bästa spelare blir otillgängliga.
Citera
2020-08-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så Häcken har alltså bett DIF om att flytta matchen då 5 av våra bästa spelare är borta på landslagsuppdrag men DIF sa nej. Det kan vara det fittigaste jag någonsin hört.

Det är ju ett speciellt år där landslagssamlingar för en gångs skull kan krocka med allsvenska matcher, nog fan måste man kunna anpassa sig om ett annat lag drabbas så hårt då? Att det inte skulle kunna gå att hitta ett annat datum med tanke på att det bara blir typ en allsvensk match i veckan framöver är löjeväckande. Det gick ju att spela 2-3 matcher inom en vecka hela sommaren.

Nä detta är grisigt och fegt av DIF och om det finns någon rättvisa alls så kommer vårat B-lag slå dom ändå. Sedan får gärna karma se till att deras 5 bästa spelare blir otillgängliga.
Och vi ska redan spela match 9 september- 12- 17- 20- eventuellt 24 i EL- 27- ett eventuellt play off 1 oktober och till slut ett derby 4 oktober. Sen blir det lite vila under nästa landslagsuppehåll. Blir det ett gruppspel i EL så är spelschemat samma efter landslagsuppehållet. Att börja flytta matcher då när det kan bli än värre senare låter inte så optimalt för vår del.

Jag var av åsikten innan året att vi inte skulle spela alls, men nu när det dragit igång så får man se till att spela klart. Då kommer det kunna bli den här typen av orättvisor, något alla inblandade borde varit klara med från första början. Ni får fem spelare borta på landslagsuppdrag, något lag kanske blir av med ett gäng spelare pga corona. Det går inte att få det helt rättvist i år.
Citera
2020-08-28, 09:18
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Och vi ska redan spela match 9 september- 12- 17- 20- eventuellt 24 i EL- 27- ett eventuellt play off 1 oktober och till slut ett derby 4 oktober. Sen blir det lite vila under nästa landslagsuppehåll. Blir det ett gruppspel i EL så är spelschemat samma efter landslagsuppehållet. Att börja flytta matcher då när det kan bli än värre senare låter inte så optimalt för vår del.

Jag var av åsikten innan året att vi inte skulle spela alls, men nu när det dragit igång så får man se till att spela klart. Då kommer det kunna bli den här typen av orättvisor, något alla inblandade borde varit klara med från första början. Ni får fem spelare borta på landslagsuppdrag, något lag kanske blir av med ett gäng spelare pga corona. Det går inte att få det helt rättvist i år.
Du kan väl inte på allvar jämföra frånvaro pga sjukdom med frånvaro pga en landslagsuttagning?

Jag tycker helt ärligt att Häcken ska säga nej till att släppa spelarna till landslaget med hänvisning till att DIF vägrar flytta matchen. Låt DIF ta den smällen. Alla skulle ha förståelse för att Häcken måste se om sitt eget hus, det är en europaplats på spel och med det 50-60 miljoner i möjliga intäkter. Än viktigare ett år som detta när ingen klubb tjänar några pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in