2020-06-19, 04:41
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Själv hoppas jag att någon som sitter
på Tidaholm tar livet av denna mördare.

En mördare som mördar och våldtar ett
barn+en kvinna,har banne mig inget
i samhället att göra.
Han ska sitta livet ut,om ingen medfånge
tar livet av han först....
Vi får väl hoppas att fetman tar livet av honom först så han slipper kosta fler miljoner än han redan gjort.
Ingen lär sakna honom och han har redan fått sitta och våndas i 12 år.
Eftersom vi ej har dödsstraff här så vore en hjärtinfarkt på natten det bästa för alla för fettot.
Citera
2020-06-19, 05:29
Bannlyst
Hur svårt skall det vara att blanda lite krossa glas i Anders Eklund mat. Det är synd och skam, att Svenska fångar inte klara av rensa bort det här kräket en gång för alla.

Svensk fångvård en skamfläck för mänskligheten, hur kan man dalta med ett sådan odjur?

I dag sitter Eklund, 54, på Tidaholmsanstalten – dit han flyttades 2014 efter att ha slagits blodig av sina medfångar på Norrtäljefängelsets avdelning för sexualbrottslingar. Eklund har varit ute på 12 ”lufthålspermissioner” på fyra timmar åt gången – bland annat för att köpa glasögon, fika och spela minigolf.

Vad har dom har 12 lufthålspermissionerna kostat mej som skattebetalare? Varför sitter han inte bara inlåst i en trång cell 24 timmar om dygnet för? Vi måste lära oss bestraffa såna här odjur i Sverige. Dom där medfångarna på Norrtälje gjorde vad det kunde för att förbättra världen, men dom måste lära sej slöjda ihop ett stickvapen och lära sej vad kroppspulsåder sitter.

Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Själv hoppas jag att någon som sitter
på Tidaholm tar livet av denna mördare.

En mördare som mördar och våldtar ett
barn+en kvinna,har banne mig inget
i samhället att göra.
Han ska sitta livet ut,om ingen medfånge
tar livet av han först....
Senast redigerad av 31G350125 2020-06-19 kl. 05:35.
Citera
2020-06-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Hur svårt skall det vara att blanda lite krossa glas i Anders Eklund mat. Det är synd och skam, att Svenska fångar inte klara av rensa bort det här kräket en gång för alla.

Svensk fångvård en skamfläck för mänskligheten, hur kan man dalta med ett sådan odjur?

I dag sitter Eklund, 54, på Tidaholmsanstalten – dit han flyttades 2014 efter att ha slagits blodig av sina medfångar på Norrtäljefängelsets avdelning för sexualbrottslingar. Eklund har varit ute på 12 ”lufthålspermissioner” på fyra timmar åt gången – bland annat för att köpa glasögon, fika och spela minigolf.

Vad har dom har 12 lufthålspermissionerna kostat mej som skattebetalare? Varför sitter han inte bara inlåst i en trång cell 24 timmar om dygnet för? Vi måste lära oss bestraffa såna här odjur i Sverige. Dom där medfångarna på Norrtälje gjorde vad det kunde för att förbättra världen, men dom måste lära sej slöjda ihop ett stickvapen och lära sej vad kroppspulsåder sitter.
Vad är det folk inte fattar? Eklund har sedan dag ett suttit på sexualbrottsavdelningar. De andra intagna där är av exakt samma skrot och korn: äckliga pedofilgubbar och våldtäktsinvandrare. Kort sagt ett gäng supertöntiga, vidriga mesproppar som utanför murarna bara klarar av att kaxa sig mot kvinnor och barn.

Att Eklund fick stryk på Norrtäljeanstalten berodde på att någon ledsnade på honom som person, inte pga vad han är dömd för.
Citera
2020-08-22, 12:19
Medlem
https://www.ratsit.se/19650806-Per_Anders_Gustavson_/e2EOL5NQ75ty8JoQoGEF-JniCwhIVDLR3c1dPbpS-9Y

Tror att herr Eklund har bytt anstalt till Salberga. C/O adressen går till Sala nämligen.

Fortfarande kvar på en klass 1 anstalt efter 12 år.
Citera
2020-08-27, 16:31
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Till slut fick livstidsdömde Anders Eklund gehör för sin vilja och flyttades till fängelset i Salberga.

Men efter bara några dagar hördes smällar inifrån hans cell – sedan hittades sexualmördaren blodig.

– Han slog mig fem-åtta gånger, säger Eklund om attacken.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/anders-eklund-slagen-blodig-deformerad/
Citera
2020-08-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
https://www.expressen.se/nyheter/krim/anders-eklund-slagen-blodig-deformerad/

Synd att han överlevde.
Citera
2020-08-27, 19:53
Medlem
Det är verkligen med stor sorg jag läser att gubben har blivit misshandlad ännu en gång, någon får ju göra något! Så här kan vi inte ha det, inte i en rättsstat där vi värnar om allas lika rätt till att återföras in i samhället! Hur ska han kunna göra det utan näsa?
Citera
2020-08-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Synd att han överlevde.

Man kan fråga sig vad hade hans offer för värde när allt han fick var tid i fängelse. Vet någon varför han gjorde dessa dåd, har han förklarat sig?
Citera
2020-08-27, 19:55
Avslutad
Jävlar vad tiden går. Ser att tråden startade 2008. Nu har han suttit 12 år. Börjar det inte bli dags att släppa ut honom?
Citera
2020-08-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jävlar vad tiden går. Ser att tråden startade 2008. Nu har han suttit 12 år. Börjar det inte bli dags att släppa ut honom?

För min del kan fanskapet gott sitta inne resten av sina dagar. Jag kommer, likt Leif GW Persson, inte att ligga sömnlös för det.
Citera
2020-08-27, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
För min del kan fanskapet gott sitta inne resten av sina dagar. Jag kommer, likt Leif GW Persson, inte att ligga sömnlös för det.
En frigivning är inget önskemål från min sida utan en fundering.
Mitt önskemål är att han omedelbart hängs istället för att som nu kosta 3-5000 kr/dygn.
Citera
2020-08-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
En frigivning är inget önskemål från min sida utan en fundering.
Mitt önskemål är att han omedelbart hängs istället för att som nu kosta 3-5000 kr/dygn.

Han har ansökt om tidsbestämt men blivit nekad av Örebro Tingsrätt då risken för återfall i brott anses vara hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in