Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Dagens presskonferens,
vilket skitsnack från Tegnell,
han refererar till WHO att de anser det är tunt underlag,
här rekommenderar WHO det som Sverige som nästan enda land i världen inte följer
https://www.who.int/dg/speeches/deta...---5-june-2020
Jag kan inte utveckla mitt resonemang för det är off-topic.
Jag reagerade starkt på det Tegnell sa om 2 respektive 1 meters avstånd. Han fick en fråga om de nya eventuella reglerna lm 500 pers och en meters avstånd. Så här sa han:
”När man är ute och rör på sig är två meters avstånd ett bra riktmärke men när man sitter ner sitter man ju stilla och då räcker det med en meters avstånd.”
källa PK från idag.
Jag förstår verkligen inte logiken i detta? Om du är ute och går passerar du eventuellt andra människor gåendes och då bör du ha ett längre avstånd än om du sitter stilla på samma stol på ett evenemang under en längre tid?
Det krävs ju ca 15 minuter i närvaro av en smittad för att man själv ska smittas ( enligt vad de sagt )? Ju mindre avstånd mellan de som sitter på ett evenemang under en längre tid desto sämre menar jag.
Kan någon förklara logiken iTegnells sbsurda uttalande? Jag måste vara ovanligt trög eftersom jag inte förstår att två meter när du är ute och rör på dig krävs medan en meter när du sitter still räcker.
Hjälp!