2020-08-11, 16:33
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Funderar på att hämnas rejält på en person som varit ett riktigt svin. Kan inte gå in så mycket på vad exakt det är, men de är såpass mycket saker att säkert vissa personer hade funderat på att mörda personen i fråga.

Nu råkar jag veta lite saker som potentiellt skulle förstöra denna människas liv för en lång tid framöver. Personen har ett arbete för tillfället och jag vet att om jag tar upp vissa saker jag känner till så skulle personen bli av med jobbet direkt. Utöver det så har personen ingen utbildning och ett stort svart hål i sitt cv,samt en hel del skulder.

Personen hade inom kort blivit av med sin lägenhet och iprincip hamnat på gatan och fallit in i djupt missbruk och missär.

Finns även andra sätt för mig att hämnas men jag vill inte hamna i fängelse över en sån miserabel människa.

Borde jag göra det? Eller ska man helt enkelt svälja stoltheten och skita i det?

Två flugor i en smäll - Försök ta ett lån till personens företag, men i personens namn hos någon skum lånefarbror. Skumrasket kommer och vill ha sina slantar, företaget säger nej, nej, här vart det fel - båda knipsar tår från personen.
Citera
2020-08-25, 12:03
Medlem
En otrogen fegis till karl. Har bestämt mig för att montera ner hans liv helt och hållet.
Vad säger ni? Är det här för grovt att sätta upp i närheten av rövhålets bostad?
https://imgur.com/PoOFBws
Citera
2020-08-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viggbyholmsfrun
En otrogen fegis till karl. Har bestämt mig för att montera ner hans liv helt och hållet.
Vad säger ni? Är det här för grovt att sätta upp i närheten av rövhålets bostad?
https://imgur.com/PoOFBws

Sånna där lappar får dig att se ut som en psyko av rang.

Bor han i hus med trädgård?

Plantera lite japanskt parkslide i ett hörn av trädgården en natt. Invasiv art som slår ut allt annat och omöjligt att tygla. Sänker värdet på huset nåt så jävulskt och om han inte upptäcker det i tid kommer han behöva lägga hundratusentals kr på att försöka bli av med det. Ibland skadar det till och med själva husetz
Citera
2020-08-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1

Plantera lite japanskt parkslide i ett hörn av trädgården en natt. Invasiv art som slår ut allt annat och omöjligt att tygla. Sänker värdet på huset nåt så jävulskt och om han inte upptäcker det i tid kommer han behöva lägga hundratusentals kr på att försöka bli av med det. Ibland skadar det till och med själva husetz
Det drabbar ju hans oskyldiga familj ekonomiskt. Det vill jag inte.
Tror mer på public shaming, att hans vänner tar avstånd från honom, etc.
Citera
2020-08-27, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viggbyholmsfrun
Det drabbar ju hans oskyldiga familj ekonomiskt. Det vill jag inte.
Tror mer på public shaming, att hans vänner tar avstånd från honom, etc.

Public Shaming kommer att spåras till dig och slå tillbaka mot dig.
Citera
2020-08-27, 16:19
Medlem
Citat:
Public Shaming kommer att spåras till dig och slå tillbaka mot dig.
Det är tyvärr en risk. Annars hade jag inte tvekat.
Å andra sidan är vi många som känner till det.
Citera
2020-08-31, 13:09
Medlem
skillad-banans avatar
Citat:

Vart hittar man parkslide? Längs vägar, skogen, vart finns det att hämta i sverige?
Mvh
Citera
2020-08-31, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillad-banan
Vart hittar man parkslide? Längs vägar, skogen, vart finns det att hämta i sverige?
Mvh

Den går inte att köpa, så det blir till att leta. Ganska utbredd i norra Skåne. Kolla gamla ”övergivna” hus med stora trädgårdar.
Citera
2020-09-09, 10:14
Medlem
Hej kära flashbackare. Jag har en kollega, självutnämnd arbetsledare, chefens lilla favorit för hon slickar så mycket röv och en allmänt äcklig dryg människa.

Aldrig sen med att ta åt sig äran när nåt går bra men när det skiter sig så är det alltid någon annans ansvar. Till exempel igår, en av våra automatiserade processer gjorde fel efter en uppdatering, så nu har hon bestämt att jag ska göra allt det arbetet manuellt (innan automatiseringen var det 4 pers som gjorde det). Och att jag var tvungen att göra om allt manuellt direkt, så hon tvingade mig att sitta kvar och jobba till efter 23, samtidigt som hon själv smiter hem innan 15 (vi har egentligen flex fram till 15 så endast undantagsfall och då ska det meddelas resten av kollegorna i god tid).

Eller som under semestern, jag hade kortast semester i gruppen. Samtidigt som jag erbjuder mig att gå in och jobba ett par timmar under semestern för att utföra en uppgift som behöver vara klar innan månadsbryt. Då öser hon på massa andra arbetsuppgifter så istället för ett par timmar blev det en och en halv arbetsdag inklusive en lördag (vi jobbar aldrig helg). Sen är det jag som får skit när jag kommer tillbaka från semestern för att jag har haft semester.

Till saken hör till att hon har sett till så jag helt felaktigt har fått en officiell varning för arbetsvägran, så nu kan jag inte säga nej till jobbet heller. och facket är ju ett skämt.

Eller som en morgon när hon kommer direkt från krogen och chefen bara viftar bort det.

Skulle kunna fortsätta hela dagen men ja, nu till saken. Hon bor i radhus med 2 barn från ett tidigare förhållande och är nu i ett särboförhållande. 37 år (svårt att tro med tanke på att hon beter sig som 3).

Vad ska jag göra för att i lönndom förstöra hennes liv total, så som hon håller på att förstöra mitt?
Och kom inte dragandes med något skitsnack om att hämnd inte är lösningen och bla bla bla.
Citera
2020-09-09, 21:10
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Hej kära flashbackare massa text bla bla bla.

Jag skulle fällt henne om hon var snygg , sen dumpar du henne - efter det är hon tam och rumsren
Citera
2020-09-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Jag skulle fällt henne om hon var snygg , sen dumpar du henne - efter det är hon tam och rumsren
Hellre dör jag, hon är vidrig både till utseende och sätt.
Citera
2020-09-10, 05:25
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Hellre dör jag, hon är vidrig både till utseende och sätt.

Är det en grogghagga som sitter o super på o lämnar barnen hemma(småbarn under 10) så
ring socialen 😀

Grogghaggan kommer få sitt svintohår bränt av soc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in