Citat:
2-3 minuter i mitt resonemang inkluderar eventuella felaktigheter och osäkerheter.
Har aldrig sett en tidredovisning över IMs vändande på Tunnelgatan. Var han tvungen att vänta på andra bilar i sitt vändande? Eller gick det friktionsfritt? Hur fort körde han?
Hur lång tid tog det innan den förste i IMs sällskap började att ta ut sina pengar? Stod de och snackade före dess?
Alla sammanhang som inte inkluderar uppmätta sekunder genererar osäkerhet. Alltså kan inte detta skeende beskrivas med säkerhet. Därav ett uppskattat spann som inte kan uteslutas. Vilket inte på något sätt fastställer hur länge IM iakttog gärningsmannen.
Har aldrig sett en tidredovisning över IMs vändande på Tunnelgatan. Var han tvungen att vänta på andra bilar i sitt vändande? Eller gick det friktionsfritt? Hur fort körde han?
Hur lång tid tog det innan den förste i IMs sällskap började att ta ut sina pengar? Stod de och snackade före dess?
Alla sammanhang som inte inkluderar uppmätta sekunder genererar osäkerhet. Alltså kan inte detta skeende beskrivas med säkerhet. Därav ett uppskattat spann som inte kan uteslutas. Vilket inte på något sätt fastställer hur länge IM iakttog gärningsmannen.
Ja, som jag kan se släpper han enligt Lähde av dem i ungefärlig höjd med automaten, dvs i stort sett bakom ryggen på Malmström.
Malmström uppger att det är folktomt där när han kommer dit. Hans uttag pågår i 43 sekunder. Dvs att Inges sällskap kommer efter 23.16.15 men före han avslutar 23.16.53.
I förhör med Inges kamrater uppges det att Malmström börjar gå därifrån när de kommer till automaten, vilket verkar ge att de kommer någon gång i slutet av Malmströms uttag.
Från automaten ner till Olofsgatan är det bara ca 40 meter, så nog släpps de av i närheten av automaten. Är det mycket trafik och han får vänta, kortar det i så fall den tid han faktiskt står parkerad.
Det går endast 4 sekunder mellan Malmströms och Larssons uttag.
Jag kan inte se att de står och väntar, de är inte där när Malmström kommer dit, och de startar uttaget omgående efter Malmströms.
Blir väldigt lite tid kvar i realiteten mot de 4-6 minuter Inge upplever att det handlar om.