2020-08-27, 12:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Flickvännens mor, eller styvmor (annat efternamn) är brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro. Hon är säkert ett gott stöd för de tre barnen med sin erfarenhet.

AB 157 teknisk undersökning del A sid 94 (pdf)

På kondomerna har NFC fått fram DNA-profiler från två personer varav det ena tillhör den äldsta sonen i familjen. Det andra DNA:t som fanns på kondomen/kondomerna tillhör en okänd kvinna. Lena Wesströms DNA har ej säkrats
på kondomerna. Att försöka klargöra vems det kvinnliga DNA:t tillhör anses inte relevant för utredningen.

Örebro 2019-08-29
Barbro Stenman
Kriminaltekniker
-------------------'
Är anledningen till hemligheten om vem Noa knullade i Lenas dubbelsäng att hon var dotter till en polis vilken är kollega om inte vän med Barbro Stenman?
--------------------
Lite fler inblandade poliser som bekräftar vänskapskorruptionen som utan undantag är en förutsättning för anmärkningsvärda tunnelseendet i fallet Wesström. (läs Quick)!

Några frågor.
1. Hur många fler poliser är vänner till dom som figurerar i utredningen av mordet på Lena?
2. Hur många av poliserna involverade i utredningen är församlingmedlemmar dvs, Lenas systrar och bröder?
3. Är någon av Lenas alla älskare polis?
4. En fd polis Jonas "Sillen" Salen blev kär i och knullade HD som varit häktad för mordet på Lena Wesström och vars fd man är nu MGM (man förstår att hans "svarsjuka vittnesmål" satt så långt inne att det kom fram i efte timman)
5. En polistekniker var väl kompis med SD?
6. ?
7. ?
8. ?
Antalet poliser som figurerat är snart lika svårt att hålla kolla på som hur många Lenas älskare var.
En stark känsla av att det endast är toppen isberget som skymtas av isnyltade/bekanta poliser vilka några säkert är församlingsmedlemmar (Lenas älskare?)och som är djupt inblandade/engagerade i utredningen.

Övertygad om att det finns avslöjanden som skulle få nackhåren att resa sig på alla dom som har insikt hur en rättssäker utredning ska gå till.

Hoppas och tror att en fullständig, journalistisk, (riksmedia) genomlysning av anledningen till tunnelseendet som orsakat den havererade utredningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-27 kl. 12:23.
Citera
2020-08-27, 12:15
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skillnad att själv säga tror och visa varför mot att skriva som Snoris gör. I tråden får vi alla spekulera.

När man spekulerar är det bra om det framgår vad som är spekulation och varför man tror något.

Jag skrev, detta var alltså tydligt en spekulation, inte ett konstaterande:

Snoris skriver bara rakt av ATT hon har bipolaritet, t om gå in på att hon får fel behandling. Det finns ingen spekulation där. Som vanligt VET Snoris hur det ligger till. Kanske har hans lilla pippi kvittrat?

Jag säger inte att Lena inte ha en sådan diagnos, jag säger bara att vi vet inte.

Ett exempel av många där Snoris konstaterar ATT Lena HAR manodepressivitet:

Bra svar
Men jag vet inte vad andra vet eller spekulerar.
Jag såg bara vad du skrev,och då blev du uppspelt gällande LW's ev bokstavs-kombinationer.Jag minns inte ordagrant vad du skrev men det var inget som skulle tas upp för det fanns inga bevis för det.

Och inte lång tid efter så ska SD's ev kombinationer tas upp av dig.

Vidare ser det ut som att du försöker få det till att SD's barndom kan jämföras med "Adam's Family"
även om du bara "spekulerar".
Du e ju så långt ifrån brottet nu..
Citera
2020-08-27, 12:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Bra svar
Jag såg bara vad du skrev,och då blev du uppspelt gällande LW's ev bokstavs-kombinationer.Jag minns inte ordagrant vad du skrev men det var inget som skulle tas upp för det fanns inga bevis för det.

Vidare ser det ut som att du försöker få det till att SD's barndom kan jämföras med "Adam's Family"

Men det är väl ändå relevant att spekulera i personligheten hos en MGM, som för all del blivit friad i TR men som väntar ny rättegång i HR?

Spekulationer behöver inte betyda frossande, utan kanske att man försöker förstå vad som fått en människa att korsa en linje?

För min del anser jag att det är mer relevant än att skrika ut eventuella brister hos ett BO.

Det är, som jag ser det, hos GM man söker anledningen till mordet.

Eller tror du att det är en modern variant på Orientexpressen med 100-400 GM, alla helt normala men drivna över gränsen av ett enda totalt out there BO?
Citera
2020-08-27, 12:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Bra svar

Nähä, nyss skrev jag att jag inte tror att familjen i sig är unik. Ungefär.
Att det är komplext. Och sedan blir det kombon med Lena...

Du är lika skicklig som Draifos på att sno runt med saker så man knappt vet var in och utgången är...
Citera
2020-08-27, 12:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men det är väl ändå relevant att spekulera i personligheten hos en MGM, som för all del blivit friad i TR men som väntar ny rättegång i HR?

Spekulationer behöver inte betyda frossande, utan kanske att man försöker förstå vad som fått en människa att korsa en linje?

För min del anser jag att det är mer relevant än att skrika ut eventuella brister hos ett BO.

Eller tror du att det är en modern variant på Orientexpressen med 100-400 GM, alla helt normala men drivna över gränsen av ett enda totalt out there BO?

Citat:

Det är väl samma sak med spekulationerna
om LWs ev diagnoser?
Hennes beteende är så ovanligt för en pastor
att man vill ha en förklaring till det.

Vare sig det beror på hennes barndom eller
på någon diagnos.
Citera
2020-08-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Gällande rotandet om SD's familj så bekommer det mig inte men när man börjar läsa av familjen som
"Adam's Family" på ingenting så är det bara löjligt. Minns inte ordagrant men typ " en vacker dag kommer det att brisera innifrån" eller liknande. När man ska visa upp flickor och liknande.
Vad har det med brottet att göra? Eller förstår du SD nu när han slogs en ( 1 ) gång med sin bror?
Jag misshandla mina bröder dagligen,typ 3000ggr vilket är en normal siffra gällande bröder i en normal familj

LW har sårat många och vi vet inte vem eller vilka och genom att visa att hon sårade folk så visar det att det finns personer som önskade livet ur henne.Det är ju därför det tas upp,inte för att skydda SD
som bör vara en av dom misstänkta ,men det finns flera som sagt var.
Citera
2020-08-27, 12:50
Medlem
Citat:
Nähä, nyss skrev jag att jag inte tror att familjen i sig är unik. Ungefär.
Att det är komplext. Och sedan blir det kombon med Lena...

Du är lika skicklig som Draifos på att sno runt med saker så man knappt vet var in och utgången är...
"Kanske detta beror på hur det var hemma? Där visade man inte känslorna? Måste allt vara perfekt?? Utåt?

Men på insidan samlas det...
En dag brister det, när allt håller på att rasa samman..."

Så här ser dina "spekulationer ut"...
Citera
2020-08-27, 12:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
AB 157 teknisk undersökning del A sid 94 (pdf)

På kondomerna har NFC fått fram DNA-profiler från två personer varav det ena tillhör den äldsta sonen i familjen. Det andra DNA:t som fanns på kondomen/kondomerna tillhör en okänd kvinna. Lena Wesströms DNA har ej säkrats
på kondomerna. Att försöka klargöra vems det kvinnliga DNA:t tillhör anses inte relevant för utredningen.

Örebro 2019-08-29
Barbro Stenman
Kriminaltekniker
-------------------'
Är anledningen till hemligheten om vem Noa knullade i Lenas dubbelsäng att hon var dotter till en polis vilken är kollega om inte vän med Barbro Stenman?
--------------------
Lite fler inblandade poliser som bekräftar vänskapskorruptionen som utan undantag är en förutsättning för anmärkningsvärda tunnelseendet i fallet Wesström. (läs Quick)!

Några frågor.
1. Hur många fler poliser är vänner till dom som figurerar i utredningen av mordet på Lena?
2. Hur många av poliserna involverade i utredningen är församlingmedlemmar dvs, Lenas systrar och bröder?
3. Är någon av Lenas alla älskare polis?
4. En fd polis Jonas "Sillen" Salen blev kär i och knullade HD som varit häktad för mordet på Lena Wesström och vars fd man är nu MGM (man förstår att hans "svarsjuka vittnesmål" satt så långt inne att det kom fram i efte timman)
5. En polistekniker var väl kompis med SD?
6. ?
7. ?
8. ?
Antalet poliser som figurerat är snart lika svårt att hålla kolla på som hur många Lenas älskare var.
En stark känsla av att det endast är toppen isberget som skymtas av isnyltade/bekanta poliser vilka några säkert är församlingsmedlemmar (Lenas älskare?)och som är djupt inblandade/engagerade i utredningen.

Övertygad om att det finns avslöjanden som skulle få nackhåren att resa sig på alla dom som har insikt hur en rättssäker utredning ska gå till.

Hoppas och tror att en fullständig, journalistisk, (riksmedia) genomlysning av anledningen till tunnelseendet som orsakat den havererade utredningen.

Men läser du andras inlägg öht?
Är Sillen verkligen polis?????

Och verkar det vettigt att tro att tack vare att N*oa hade en flickvän vars mamma var brottsoffersamordnare så har hon sett till att brottplatsundersökningen inte har gjort enligt boken, utan att N*a som är enligt dig misstänkt och SD som enligt dig är oskyldig har nu helt på felaktiga grunder blivit misstänkt för ett mord som N*a har gjort?

På det krävs det då att både UW och E*sther ska vittna falskt.

Tror du ens själv på det här?

Varför svarar du inte på min tidigare fråga om du har hittat svar på de blodiga trosskydden? Vems var blodet??

Så praktiskt för dig att med din vanliga nedsättande inställning kalla alla dina meningsmotståndare för idioter och lågintelligenta, och hävda att du inte svarar på trams.
Citera
2020-08-27, 13:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Bra svar

Citat: Snor-Johan|72343367]Förhör med Welin, Hanna; 2018-06-14 11 :43
Aktbilaga 150 vittnesförhör (10) sid (pdf) 649.

Hanna beskriver sin relation med Lena som att Lena var Hannas storasyster. Hanna beskriver det som att frekvensen på deras kontakten gick upp och ner. Ibland träffades de inte på någon vecka men när de träffades och hade kontakter så var det alltid innerligt med djupa samtal. Efter hand som Hanna blev vuxen så blev det så att Hanna och Lena anförtrodde varandra mera saker på ett djupare plan.

Lena har fungerat som ett storasyster stöd för Hanna. Inte minst i samband med att Hanna blev gravid. Eftersom hon själv är adopterad så kunde hon inte fråga sin mamma om saker som gällde graviditet, hon vände sig då ofta till Lena.

Hannas uppfattning är att det alltid har varit lite kaos i Lenas liv. Lena har haft hypomani, Hanna beskrivet det som att Lena alltid gick "all in" i det hon gjorde och gärna många järn i elden samtidigt.

Hanna uppger att efter det att Lena och Ulf separerade var det som att det draget hos Lena blev mycket starkare, särskilt de sista åren. Lena har alltid haft ett stmt bekräftelsebehov och det tog uttryck i att hon hade ett enormt stort kontaktnät.

Såsom Lena var de senaste åren var hon inte när hon levde med Ulf. Det var som att hon blev hämningslös och att de spärrar som hon tidigare haft i livet har inte varit lika viktiga. Det samma gäller hennes etik och moral. Hanna beskriver det som att Lenas umgänge fanns i olika grupper såsom kyrkan, geocachingen, cyklingen, skidåkningen osv.

Hanna uppger att hon under flera år har varit orolig för Lena, det baserar hon på att Lena förändrades. Inte minst i alla konflikter med barnen. Hanna har tidigare kunnat fungera som ett filter mellan barnen och Lena. De sista åren blev det svårt för Hanna att prata med Lena om detta med Lena, hon ville inte bli ifrågasatt.

Det som Lena var rädd för, att barnen skulle välja att bo hos Ulf, skedde med Noa och Ester. Det var enbart Aron som bodde hos Lena på slutet. Lena ville inte vara ensam.

Hanna uppger att många saker som Lena gjort med män förvånar henne mycket. Till exempel att ta hem två killar samtidigt och ha en i soffan samtidigt som hon hade en annan i samma säng i Esters rum. Hanna säger att så gjorde inte "min" Lena

De sista tre åren har Lenas bekräftelsebehov eskalerat genom att hennes kontaktnät ökat markant. Hanna uppger att hon inte har en aning om vilka som Lena umgick med eftersom det var så många, och det var många män.

Lena förändrades även så tillvida att hon kunde bli väldigt arg och ledsen över saker på ett helt annat sätt än vad hon hade visat tidigare. Hanna berättar om ett tillfälle då Lena var hysteriskt ledsen över att en kille hade valt att lämna henne. Hanna uppger efter att ha tittat i sin telefon som stöd för minnet att det var 2013. Hon kommer inte ihåg vad mannen hette som gjorde slut med henne.

Lena var då så ledsen att Hanna fick sova över hemma hos henne och barnen eftersom hon inte klarade att ta hand om barnen själv just då. Hanna tror att Lena, efter att ha blivit lämnad som liten och adopterad burit med sig en känsla av att inte vilja bli lämnad som vuxen.

---------------------

Mani/Hypomai
Mani är den ena ytterligheten vid bipolär sjukdom. Under den maniska fasen känner man sig starkt upprymd, får massor av energi och blir uppfylld av idéer som måste genomföras, till vilket pris som helst. Livet rusar på och för omgivningen blir det svårt att hänga med i alla svängar. Det har beskrivits som att ”hjärnan blir som en rak och bilfri motorväg, inga hinder, det är bara att köra på”. Rastlöshet, dåligt omdöme och minskat sömnbehov är vanligt förekommande vid mani.

Tankarna flyger iväg åt olika håll och personen ger sig in på lustbetonade aktiviteter som kan ge obehagliga konsekvenser (t ex köpgalenskap och sexuella felsteg). Ibland förekommer också irritation och aggressivitet. Manin är så uttalad att vanliga sociala aktiviteter och relationer till andra människor inte fungerar. Ibland förekommer också rent psykotiska symtom, som hallucinationer och vanföreställningar.

Hypomani varar under kortare tid men minst 4 dagar och är tydligt märkbar för omgivningen. Känslan av att känna sig starkare och friskare än vanligt dominerar. Man blir aktiv och driftig och det är inte helt ovanligt att hypomana personer är framgångsrika inom sitt område och blir även beundrade av omgivningen.

https://www.sjalvhjalppavagen.se/ungdom/bipolar-sjukdom/vad-ar-bipolar-sjukdom/ryggsack-bipolar-sjukdom/manihypomani/
------------------
En mer exakt beskriving av dom problem vilka provocerade mördaren att ta henne av daga finns inte. Som citat:
"Hanna uppger att hon inte har en aning om vilka som Lena umgick med eftersom det var så många, och det var många män."
Lena gick ner sig dom senaste åren och gjorde någon av dom många männen illa vilken med säkerhet är mördaren.

Man får rysningar av hur exakt Hypomani/bipolaritet stämmer på Lena. Här är förklaringen att hon gjorde sig omöjlig i samtliga sina relationer.

Är det detta som det är sånt ståhej av i tråden och som till varje pris måste mörkas och hycklas om så hon inte ges skuld till sin egen död?

Att Lena inte fick hjälp innan hon grävde sin egen grav?

Man förstår varför Åkl tagit med Hanna Ws vittnesmål i förundersökningsprotokollet.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
-------------------
Lena bekräftar sin bipolaritet:

Lena Wesström
@softpocahontas
Pratar fort Geocachar Soft Springer långt Äter sakta Skrattar högt Sover lite Leker glatt Trivs i skogen Längtar skidspår Älskar ungarna.

https://mobile.twitter.com/softpocahontas

Att ungarna hamnar sist visar på den själupptagenhet vilket är ett av kriteriet för bipolaritet.

Diagnosen förklarar att hon sov endast några få timmar, det förklarar varför hon var fruktansvärt elak, det förklarar varför hon misskötte och slogs med barnen, det förklarar varför EW och NW inte kunde bo hos henne, det förklarar hennes sexmissbruk , det förklarar varför poliserna vittnade om att det såg ut som ett missbrukarhem hos Lena, det förklarar hennes besatthet över catchingen, det förklarar varför hon ständigt var i bråk på jobbet, det förklarar varför hon blev mördad. Punkt!

Om Lena fått den hjälp hon hade behövts och inte sopats under mattan sb känslomässigt oförmögna som inte förtod bättre (precis som i tråden) så hade hennes liv kunnat vändas i positiv riktning istället för att få handräckning att gräva sin egen grav.

Att leva i kraftig förnekelse om vem Lena var och dom psykiska problem hon hade är inget annat än en skymf mot hennes person och alla dem som lider av bipoläritet..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-27 kl. 13:24.
Citera
2020-08-27, 13:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
"Kanske detta beror på hur det var hemma? Där visade man inte känslorna? Måste allt vara perfekt?? Utåt?

Men på insidan samlas det...
En dag brister det, när allt håller på att rasa samman..."

Så här ser dina "spekulationer ut"...

Ja, jag måste fundera på vad som gör att en person

- hamnar i en situation där han måste kontrollera allt
- hur det blir så destruktivt förhållandet med Lena
- varför han inte lämnar förhållandet när Lena börjar bli alltmer krävande och hotar med avslöjande
- väljer att mörda istället

För min tro är att det är SD som är gm.
Det är min spekulation och detta är en spekulationstråd
Citera
2020-08-27, 13:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
...

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad som har sagts är att både SD och HD känner sig väldigt säkra på att SD kommer att friskrivas av HR från alla misstankar under det kommande året 2021, dels på grund av, att det finns överhuvudtaget ingenting som binder SD till mordet på LW den 14/5 2018 och framför allt för att SD har ett alibi för mordkvällen vilket styrkt att MGM inte varit GM.

Jag tror för min del, att när detta är överstökat i HR för SD:s del och han sålunda blir en helt fri person så kommer detta mordfallet att överlämnas till mer kompetenta mordutredare och då först tror jag att man börjar rikta in sig på MVM och huvamannen och sålunda till sist löser detta mordet på LW.

Ja, det får vi hoppas på.

MVM och huvamannen är ju i varje fall
personer som iakttagits i området.
SD är det ju ingen som sett där.

Är det huvamannens pannavtryck på LWs
altandörr?

Jag hoppas att polisen har tagit reda på vem
stalkern från Gbg är. Och kollat upp ev. alibi
noga. Visst skrev LW att hon snart inte skulle
finnas på Ratsit? Var det för att skydda sig mot
stalkern? Här finns åtminstone en udda person
i LWs liv. Någon som var besatt av någon han
aldrig träffat IRL.

LW la upp foton av sig själv och sina älskare
i GC-loggen för att göra SD svartsjuk men det
kan också ha triggat en stalker eller någon av
älskarna som ville mer än att vara KK.
Citera
2020-08-27, 13:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det är väl många familjer som har det långt mycket värre och ändå blir ingen mördare. Det borde vara mycket komplext och många faktorer som bidrar.

En del finns säkert i SD själv. Någon gen som i kombination med den uppfostran han fick.

Och sedan kombinationen med Lena och hennes barndom och psykiska bagage.

Kombon som var från början sämsta tänkbara...

Jag skulle ha lagt till att SD själv kan ha påverkat familjedynamiken påtagligt. Och sen ömsesidigt då. Även om det inte förs på tal.

Nej man blir inte mördare av det där. Jag tror å andra sidan inte man föds till mördare. Bara sådär. Det vore märkligt. Å andra sidan finns det nog de som gör. Eller så nära man kan komma. Det kanske trendar uppåt också...

Man kan kanske födas till nån som målar in sig i ett hörn. Då kanske en del löser det med mord. För man målar då in sig i ett hörn. För man har redan målat sig dit. Människans frihet ligger i att välja en annan lösning. Men det är en uppgift alla inte kommer klara. Eller, det är en uppgift alla borde kunna klara. Men det är inte så lätt. Om man har målat in sig i ett hörn. Och tänker bakvänt.

MGM må ha formats av uppväxt men valet att (ev.) mörda grundar sig säkert i förvecklingar han har trasslat in sig i senare. För han anser sig oberörbar, och stående utanför, och kan inte hantera att plötsligt (riskera) behöva ta ansvar för sina handlingar och vad de betyder. Han försöker svara på det med en (förnyad) akut och chauvinistisk nedvärdering av sin omgivning. Ser det ut. Så att han själv ska framstå oberörd.

Helt flyktigt kunde man väl ana att han delvis absorberat s.a.s. de respektive sämsta (eller ”bästa”) bitarna av försäldrarnas fostran, attityd o problemlösning. Som rustning mot respektive förälder och som självgratifikation. Istf annat.

Han ser bara hinder för honom själv. Han ser inte att ngn behöver honom. Och vill väl inte det. Synbart isolerar han sig som problemlösning. Men när han har chansen att välja rätt så väljer han på tok fel.

Det fattas nånting...
Senast redigerad av Lonnrot 2020-08-27 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in