Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
Ja exakt, priset är högre än kostnader om man vill göra vinst. Det är basic ekonomi.
Och därför kan inte priser vara = kostnader eftersom det görs vinster.
Vinster är ingen kostnad.
Vinster är skillnaden mellan intäkter och kostnader. Kostnader är lönekostnader och kostnader för kapital.
Som vanligt sitter du och jollrar för dig själv. Syns inget spår av att du klarat av att läsa det du citerar. Ingen respons på vad som skrivs.
Rimligt hade varit att du berättade hur Apple sorterar bort Qualcoms vinst från komponenter de köper av Qualcom.
Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
Ja precis, du gör en analogi.
Nej. Finns ingen. Läs vad du citerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
Så förklara relevansen av det du jämför mot.
Finns ingen jämförelse. Den är något du fantiserat ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
Du kan inte använda dig av relationer utan att peka på och definiera vad du avser.
Framgick tydligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
Gör man som du gör så blir det bara svammel. Du svamlar.
Eftersom jag relaterade en relation, och division är för komplicerat för dig, upplever du naturligtvis det jag skriver som obegripligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
Riksbanken intygar bubbelpris.
Står ingenstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
Är du 12 år eller?
En 12-åring hade nog varit mer kapabel att delta i den här diskussionen än vad du är.
Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
90-talskrisen. Massivt penningutflöde -> räntan = 500%
Hade varit på sin plats att du visade hur penningmängden minskade.
Till övriga som inte är helt borta kan jag nämna att penningmängden inte minskar vid "valutautflöde" utan att växelkursen påverkas. (Det lär dock inte VilfredoParitet kunna förstå under resten av sitt liv).
Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
Det är ingen tes jag driver. Det är ett observerbart faktum. Det hade du oxå observerat om du tittade på verkligheten.
Men du väljer att hitta på egna teorier om produktionskostnad är lika med pris, att företag inte gör vinst och att vinst är en kostnad.
Vinst en kostnad. Du hör ju själv. Det är störtlöjligt. Du har diskvalificerat dig själv för all framtid. Allt du skriver är endast svammel.
Men varför kan du då inte redogöra för hur vinsterna stigit de senaste 25 åren. Det bör vara vinster som står för det mesta av prisuppgången. Rörelsemarginalerna måste vara enorma.
Och varför kastar sig inte alla in och försöker grabba åt sig av dessa enorma vinster. Bara att leverera och lägga sig lite under.
Du har en ganska så knepig förklaringsbörda där som du inte kommit en millimeter på.
Citat:
Ursprungligen postat av
VilfredoParitet
Det är ju för att du är helt bortfintad.
Hm, när du står där med byxorna nere till fotknölarna och åskådarna skrattar sig harmynta, så pekar du på mig och säger att jag är bortfintad.
Den retorik du har för mest tankarna till hur det var när jag var 6 år. Då höll folk på så.