2020-08-27, 10:01
Medlem
Her præsenterer Rasmus Paludan årsagen til at han agter at komme til Malmø:

https://m.youtube.com/watch?v=61ndzjeTLe4
Citera
2020-08-27, 10:25
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Paludin kommer närvara I Malmö imorgon efter egen utsago.

Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Då begår han ett brott och kan ställas till svars för det samt att polisen inte kan garantera hans säkerhet vilket innebär att han riskerar sitt liv.

Vilket brott begår Paludan genom att befinna sig i Malmö?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2020-08-27 kl. 10:27.
Citera
2020-08-27, 10:33
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hoppas dom genomför det ändå. Dansken kan ju ta med sig fläskesteg som sedan kastas på intet ont anande förbipasserande.

Tvivlar på det. Han har ju redan fått den uppmärksamhet han suktade efter. Nu kan han påstå att Sverige är en DDR-diktatur som inte tillåter honom att bränna Koranen. Självklart kan han ställa sig på ett torg och bränna en Koran utan demonstrationstillstånd men om muslimer inte förargas av tilltaget är det ju inget roligt.
Citera
2020-08-27, 10:45
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs

Uppvigling kanske?

Edit: Förutsatt att han då bränner en koran.
Citera
2020-08-27, 10:49
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Uppvigling kanske?

Edit: Förutsatt att han då bränner en koran.

Jag tror att man kan befinna sig i Malmö utan att uppvigla eller bränna koraner.
Citera
2020-08-27, 10:54
Medlem
Något verkar ske enligt Stram Kurs på Facebook (idag 02:13).

Citat:
Koranen brænder i Skåne fredag den 28.8.2020. Det garanterer Rasmus Paludan. Muslimer forstå: Koranen gør kun nytte som brændsel!

Som svar på polisens nekade tillstånd så svarar partiet (idag 09:59):

Citat:
Vi behøver ikke tilladelse til at brænde koranen.

Samnytt borde ta och reda ut vad som gäller. Det är ganska stor skillnad på att hålla en offentlig demonstration och att göra det hemma hos Dan under en fika.
Citera
2020-08-27, 11:01
Medlem
De borde väl gripa alla terrorister som hotar med kaoz o bränna bilar o hus. Det är ju som rena lösgodisplocket för polisen.

Tom jag skulle kunna kartlägga en 50-tal personer som uttryckt sig med hot om bränder. Vad är detta för löjligt att ställa in.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Precis detta jag skrev skulle hända. Polisen erkänner att de saknar resurser och medel för att utföra sina arbetsuppgifter. Det är bra och moget och av dem. Ni fattar att Dan och Rasmus skulle dö va? Det tror jag vi alla begriper. Nåja. Nu när detta är givet för handen då är nästa steg att åtgärda detta problemet så vi kan återupprätta våra grundlagars status.

Rasmus har väl redan utfört en bränning i Danmark och han lever fortfarande....

Men visst detta skedde i Danmark där polisen inte är lika maktlös och bakbunden som i Sverige.

Jag stödjer inte en dylika aktion, men den visar ändå hur pass mycket invandringen från muslimska länder har påverkat Sverige redan och kommer att göra ännu mer i framtiden.

Jag är pessimistisk, skulle gissa på att i framtiden kommer gäng (där medlemmarna oftast kommer från en muslimsk kulturell bakgrund) att kunna göra precis vad som helst här i landet, utan att polisen kommer våga lyfta ett finger. När vi har gäng på kanske flera hundra medlemmar som är tungt beväpnade kommer polisen stå totalt maktlös.

Men detta är väl vad folket vill ha, en mycket bred majoritet röstar ju på den samhällsutvecklingen.
Senast redigerad av DeValera 2020-08-27 kl. 11:04.
Citera
Medlem
Om det ska filmas och läggas ut på nätet så kanske dom visar en inlindad koran som börjar brinna (men visar inte vem som tänder på) och sen ställer sig Paludan och hoppar jämfota på elden för att släcka den. Sen att det råkar ligga en Koran i den som han hoppar på för att "släcka elden" kan han inte rå för. Han borde då bli hedrar som ser till att inte elden sprider sig..... Så tror jag det kan se ut tex om det händer något i Skåne.
Citera
2020-08-27, 11:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
De borde väl gripa alla terrorister som hotar med kaoz o bränna bilar o hus. Det är ju som rena lösgodisplocket för polisen.

Tom jag skulle kunna kartlägga en 50-tal personer som uttryckt sig med hot om bränder. Vad är detta för löjligt att ställa in.

Visst i ett land med en demokratisk och fungerande lagstiftning samt myndigheter som genomför lagstiftningen hade detta varit ett tillfälle att gripa ett stort antal personer för terrorism, anstiftan till terrorism och glorifiering av terrorism.
Citera
2020-08-27, 11:09
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs

Han kan inte hålla tillställningen som han och dan ansökt om tillstånd för och sedan nekats. I annat fall blir det en s.k. demonstration utan tillstånd och utan säkerhet från polisen vilket kan skapa en massa oreda och kaos om han ändå gör det, s.k. uppvigling.
Citera
2020-08-27, 11:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revraul
Något verkar ske enligt Stram Kurs på Facebook (idag 02:13).

Som svar på polisens nekade tillstånd så svarar partiet (idag 09:59):

Samnytt borde ta och reda ut vad som gäller. Det är ganska stor skillnad på att hålla en offentlig demonstration och att göra det hemma hos Dan under en fika.

Eller i den öppna spisen hos någon. Där de kan grilla fläskkorv o steka bacon o blodpudding över dess lågor.

Samtidigt som de diskuterar hur polisen i Sverige inte vill eller klarar av att skydda sina medborgare.

Youtube o Facebook lär ta bort klippen samtidigt som de läggs upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in