Citat:
Ursprungligen postat av
MomsPlusSkatt
Precis detta jag skrev skulle hända. Polisen erkänner att de saknar resurser och medel för att utföra sina arbetsuppgifter. Det är bra och moget och av dem. Ni fattar att Dan och Rasmus skulle dö va? Det tror jag vi alla begriper. Nåja. Nu när detta är givet för handen då är nästa steg att åtgärda detta problemet så vi kan återupprätta våra grundlagars status.
Rasmus har väl redan utfört en bränning i Danmark och han lever fortfarande....
Men visst detta skedde i Danmark där polisen inte är lika maktlös och bakbunden som i Sverige.
Jag stödjer inte en dylika aktion, men den visar ändå hur pass mycket invandringen från muslimska länder har påverkat Sverige redan och kommer att göra ännu mer i framtiden.
Jag är pessimistisk, skulle gissa på att i framtiden kommer gäng (där medlemmarna oftast kommer från en muslimsk kulturell bakgrund) att kunna göra precis vad som helst här i landet, utan att polisen kommer våga lyfta ett finger. När vi har gäng på kanske flera hundra medlemmar som är tungt beväpnade kommer polisen stå totalt maktlös.
Men detta är väl vad folket vill ha, en mycket bred majoritet röstar ju på den samhällsutvecklingen.