2020-08-26, 23:01
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Man drar på smilbanden åt detta dravel. Att LW ville behålla en vänskap med SD som hon fuckat upp sitt liv för och förföljt och trakasserat i flera år. Hon nöjde sig inte med vänskap glömde du det?

Eller att bipolära LW skulle haft förmåga att känna av någon som helst stämning när det var precis detta som var hennes problem vilket gjorde att hon mördades. LW gick fram som en ångvält.

Även på en arbetsplats gick Wesströmskan fram som en ångvält, hon förstod inte ens gruppdynamiken när man jobbar i ett team, den skulle kalla sig pastor verkligen en miserabel titel, för denna hycklerska.

Aktb, 146 s 254 förhör med en fd chef till Wesströmskan R*land R*senqvist.

Det finns ingen personal som haft så många konflikter som Lena hade. Hon kunde inte hålla
käften, hon kunde skapa en hel del irritation så jag fick jobba med henne en hel del för att hon
skulle förstå gruppdynamiken när man jobbar i team. Det skapades en hel del konflikter med
personal som hon inte var kompatibel med. Det blev som ett fulspel bakom ryggen på andra

Senast redigerad av Smhf 2020-08-26 kl. 23:08.
Citera
2020-08-27, 04:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Det var nog så det var och blev ?

(Spekulation)

”Lagen” säger nog nej så att ett kontextuellt överjag som hamnar i dåligt sällskap ska slippa sitta o lyssna på argument från nån som helt saknar reflekterande förmåga.
Citera
2020-08-27, 06:54
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tycker ändå att det är att dra det lite långt att tänka att ”bara för att SD inte visste att han har ett alibi, typ, så betyder det att han har ett alibi”.
Ja det blir bara jättelarvigt. Stefan har ju uppenbarligen försökt trixa och ljuga om alibi och förehavanden på flera andra sätt: Mollganhistorien, raderingar i konversationen om möte med Lena och så har han planterat uppgifter hos grannar om vattning, såhär på rak nyvaken arm.

Man ska komma ihåg att Stefan tror att han är supersmart men han är bara normalbegåvad som högst, enligt P7:an då. Det här datoralibit skulle absolut kunna vara något han ser som ett ess i rockärmen. Anledningen till att Backman inte lyssnade när Stefan ville styra försvaret är givetvis för att han förstod att det var snömos.
Citera
2020-08-27, 07:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ja det blir bara jättelarvigt. Stefan har ju uppenbarligen försökt trixa och ljuga om alibi och förehavanden på flera andra sätt: Mollganhistorien, raderingar i konversationen om möte med Lena och så har han planterat uppgifter hos grannar om vattning, såhär på rak nyvaken arm.

Man ska komma ihåg att Stefan tror att han är supersmart men han är bara normalbegåvad som högst, enligt P7:an då. Det här datoralibit skulle absolut kunna vara något han ser som ett ess i rockärmen. Anledningen till att Backman inte lyssnade när Stefan ville styra försvaret är givetvis för att han förstod att det var snömos.

Ja, jag antar att försvaret fått en tämligen god bild av SD som person. Och att den bilden inte är så ”god” så att säga...
Citera
2020-08-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Varför ville hon då locka över honom med en hjärtformad kladdkaka? Uppfattar snarare att hon hade svårt att tolerera att han skulle till Usa med sin fru (blivande exfru).

Jag misstänker att SD helt plötsligt blivit osäker på var han hade sina kvinnor.
HD hade tagit eget beslut och flyttat. LW hade en ny på "G" och skrivit något om att hon inte var orolig längre...

SD kunde inte lita på LW, kanske var orolig för att LW kunde hitta på något under tiden SD/HD var i USA... skicka något avslöjande SMS till HD... och därvid skulle båda kvinnorna vara borta ur hans liv.

Hela hans bekväma/spännande liv med både fru och älskarinna skulle vara borta i ett nafs och han skulle vara tvingad att ta hand om barnen varannan vecka ensam vilket inte verkade vara hans dröm (förmodligen inte barnens heller iof).
Citera
2020-08-27, 10:15
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag misstänker att SD helt plötsligt blivit osäker på var han hade sina kvinnor.
HD hade tagit eget beslut och flyttat. LW hade en ny på "G" och skrivit något om att hon inte var orolig längre...

SD kunde inte lita på LW, kanske var orolig för att LW kunde hitta på något under tiden SD/HD var i USA... skicka något avslöjande SMS till HD... och därvid skulle båda kvinnorna vara borta ur hans liv.

Hela hans bekväma/spännande liv med både fru och älskarinna skulle vara borta i ett nafs och han skulle vara tvingad att ta hand om barnen varannan vecka ensam vilket inte verkade vara hans dröm (förmodligen inte barnens heller iof).
LW hade jämt en ny på "G" och enligt SD så var det en sisådär 10-15st så varför bli orolig vid den 16e?
LW var en köttbit som oavsett vad aldrig hade fått komma in i hans liv.
"vara tvingad att ta hand om barnen varannan vecka" är det en egen upplevelse?
Citera
2020-08-27, 10:16
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, jag antar att försvaret fått en tämligen god bild av SD som person. Och att den bilden inte är så ”god” så att säga...
Ja, jag antar att försvaret fått en tämligen god bild av SD som person. Och att den bilden inte är så ”dålig” så att säga..
Citera
2020-08-27, 10:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Hej, hej! Försöker läsa det mesta i tråden, men känner att jag inte har något att bidraga med,
därför inga inlägg!

Vet inte om det är det här inlägget av Cloudedcrystalbeam som du eftersöker, men
länkar det i alla fall, finns kanske mer info, men är på väg att släcka nattlampan, så det är vad
jag kan bidraga med! ;-)

Men där är du ju!
Tack, alltid lika pålitlig!

Då ser man att SD direkt hemifrån in till HD.
Han var då i 23- års åldern och syskonen visste iaf inte om några tidigare förhållanden med flickvänner.

Nu verkade ingen av syskonen ta hem sina tjejer/killar, men en sak som jag reagerade starkt på förutom att den yngre brodern som själv tror att han skulle kunnat ha fått ADHD diagnos i dag om han hade utretts, var att den äldre brodern som inte var säker på varför den yngre brodern tagit avstånd från familjen, spekulerade om att det kunde ha att göra med att den yngre inte fick ta med sig sina kläder när han flyttade!

För mig som har barn, kan jag inte begripa vad det står för! För mig en symbol för något som inte står rätt till!
Den yngre brodern har alltid känt sig som det "svarta fåret" i familjen. Bröderna pratar om favorisering i familjen, där SD verkar ha varit favoriserad och kanske även dottern.

Brodern berättar om hur det fanns en millimeterrättvisa å ena sidan men att det fanns en känslokyla i familjen. Den yngre brodern upplevde sig aldrig älskad eller uppskattad.

Det verkar som att man kanske inte berömde barnen för det de var.

Alla citat från Aktbil 148, sid 17 ff
"Alla syskonen var duktiga inom simningen,
framförallt Anders, men om det gick bra på en tävling så var det inte de som var bra, utan
motståndet som var dåligt.
"

"M*artin säger att det inte förekom någon särbehandling. Det var väldigt lika med allt och
viktigt med millimeterrättvisa. Stefan var favoritsonen. M*artin säger att det märktes på pappa.
Han blev glad på ett helt annat sätt av Stefan för han delade pappans intresse för elektronik
och teknik.
"

Nu fanns väl inte diagnosen ADHD förr, och barn som agerade på det här sättet kanske ansågs som att de var besvärliga och att felet måste korrigeras, vilket ju inte går med bestraffningar.

"I stort sett var det en bra familj, i alla fall utåt sett, men han har förstått i efterhand att allt inte var så bra. De pratade aldrig om känslor och man visade inte så mycket känslor"

"M*artin upplevde inte att han fick någon kärlek eller uppskattning från sina
föräldrar. Han tror det var samma för syskonen.
"

"M*artin säger att mamma M*argareta var hård mot honom när han växte upp. Hon slog Martin ganska mycket. Det var smisk på rumpan och så. Martin vet att hennes pappa varit hård mot henne också. M*artin upplever att det bara var han av barnen som fick denna behandling av mamma och tror själv att det var för att han var retsam."

Minns att SDs chef sa något om att SD sagt till honom vid något tillfälle att han hade en diagnos, typ ADHD, ADD, vilket kanske inte är osannolikt med broderns tro om att han själv har en diagnos.

Med denna uppfostran med stark favorisering i familjen, samtidigt med känslokyla och svag uppskattning av föräldrarna för den man är (älskad) bidra till en bättre förståelse för vem SD är och för vad som sedan hände i relationen till LW.

Minns också att Lena skrev till någon i någon chatt att SDs pappa inte tyckte att det hus som SD köpt var något vidare hus, och att SD därför försökte få sin pappas uppskattning genom att renovera upp huset.
Citera
2020-08-27, 10:40
Medlem
Vad som har sagts är att både SD och HD känner sig väldigt säkra på att SD kommer att friskrivas av HR från alla misstankar under det kommande året 2021, dels på grund av, att det finns överhuvudtaget ingenting som binder SD till mordet på LW den 14/5 2018 och framför allt för att SD har ett alibi för mordkvällen vilket styrkt att MGM inte varit GM.

Jag tror för min del, att när detta är överstökat i HR för SD:s del och han sålunda blir en helt fri person så kommer detta mordfallet att överlämnas till mer kompetenta mordutredare och då först tror jag att man börjar rikta in sig på MVM och huvamannen och sålunda till sist löser detta mordet på LW.
Citera
2020-08-27, 10:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men där är du ju!
Tack, alltid lika pålitlig!

Då ser man att SD direkt hemifrån in till HD.
Han var då i 23- års åldern och syskonen visste iaf inte om några tidigare förhållanden med flickvänner.

Nu verkade ingen av syskonen ta hem sina tjejer/killar, men en sak som jag reagerade starkt på förutom att den yngre brodern som själv tror att han skulle kunnat ha fått ADHD diagnos i dag om han hade utretts, var att den äldre brodern som inte var säker på varför den yngre brodern tagit avstånd från familjen, spekulerade om att det kunde ha att göra med att den yngre inte fick ta med sig sina kläder när han flyttade!

För mig som har barn, kan jag inte begripa vad det står för! För mig en symbol för något som inte står rätt till!
Den yngre brodern har alltid känt sig som det "svarta fåret" i familjen. Bröderna pratar om favorisering i familjen, där SD verkar ha varit favoriserad och kanske även dottern.

Brodern berättar om hur det fanns en millimeterrättvisa å ena sidan men att det fanns en känslokyla i familjen. Den yngre brodern upplevde sig aldrig älskad eller uppskattad.

Det verkar som att man kanske inte berömde barnen för det de var.

Alla citat från Aktbil 148, sid 17 ff
"Alla syskonen var duktiga inom simningen,
framförallt Anders, men om det gick bra på en tävling så var det inte de som var bra, utan
motståndet som var dåligt.
"

"M*artin säger att det inte förekom någon särbehandling. Det var väldigt lika med allt och
viktigt med millimeterrättvisa. Stefan var favoritsonen. M*artin säger att det märktes på pappa.
Han blev glad på ett helt annat sätt av Stefan för han delade pappans intresse för elektronik
och teknik.
"

Nu fanns väl inte diagnosen ADHD förr, och barn som agerade på det här sättet kanske ansågs som att de var besvärliga och att felet måste korrigeras, vilket ju inte går med bestraffningar.

"I stort sett var det en bra familj, i alla fall utåt sett, men han har förstått i efterhand att allt inte var så bra. De pratade aldrig om känslor och man visade inte så mycket känslor"

"M*artin upplevde inte att han fick någon kärlek eller uppskattning från sina
föräldrar. Han tror det var samma för syskonen.
"

"M*artin säger att mamma M*argareta var hård mot honom när han växte upp. Hon slog Martin ganska mycket. Det var smisk på rumpan och så. Martin vet att hennes pappa varit hård mot henne också. M*artin upplever att det bara var han av barnen som fick denna behandling av mamma och tror själv att det var för att han var retsam."

Minns att SDs chef sa något om att SD sagt till honom vid något tillfälle att han hade en diagnos, typ ADHD, ADD, vilket kanske inte är osannolikt med broderns tro om att han själv har en diagnos.

Med denna uppfostran med stark favorisering i familjen, samtidigt med känslokyla och svag uppskattning av föräldrarna för den man är (älskad) bidra till en bättre förståelse för vem SD är och för vad som sedan hände i relationen till LW.

Minns också att Lena skrev till någon i någon chatt att SDs pappa inte tyckte att det hus som SD köpt var något vidare hus, och att SD därför försökte få sin pappas uppskattning genom att renovera upp huset.

Ja, se mänskorna. Var de tre, fyra eller fler syskon? Hur många tjejer?
Citera
2020-08-27, 10:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja, jag antar att försvaret fått en tämligen god bild av SD som person. Och att den bilden inte är så ”dålig” så att säga..
Det står dej så klart fritt att anta det.
Citera
2020-08-27, 10:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Varför spekulerar du om SD's ev. bokstavskombinationer när andra inte bör spekulera om LW's bokstavs-kombinationer?
Frågan inte till mej, men kanske för att SD lever medan LW är död? Det båtar föga att spekulera i det då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in