2020-08-26, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leira
du tänker utanför lådan iaf.. det får man ge dig. men det blir tråkigt att duscha i fortsättningen.
Överraskande många som inte förstår att det inte behöver finnas en dusch där det finns en toalett...
Citera
2020-08-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Överraskande många som inte förstår att det inte behöver finnas en dusch där det finns en toalett...

Ställer man en fråga som den här, så handlar det garanterat om en hyresrätt. Och då ligger duschen i samma rum som toaletten. Undantag kan finnas.

Oavsett vad, så borde folk förstå funktionen av ett vattenlås.
Citera
2020-08-26, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ställer man en fråga som den här, så handlar det garanterat om en hyresrätt. Och då ligger duschen i samma rum som toaletten. Undantag kan finnas.

Oavsett vad, så borde folk förstå funktionen av ett vattenlås.
Jaså så det finns inte större hyresrätter än små ettor...hör ju direkt att du är 08:a.
Citera
2020-08-27, 01:21
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
Ha ha ingen som fattar att det är ett troll
Haha jag trollar ej. Jag tyckte bara att det var en finurlig idé bara. Har sett linkande stickers I pissoarer runt om i världen. Överdrev såklart med att alla pissar på sidan om toaletten(visst händer det lite då och då) men själva frågan om hur man tömmer en toalett var seriös för jag tänkte faktiskt smälla dit en sticker. Haha

Oavsett. Tackar för alla svar Ska genomföra projektet så fort klibban ramlar in i brevlådan.
Citera
2020-08-27, 03:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManSkaSkratta
Stäng av vattnet,spola.

Vad skulle det hjälpa i det här fallet manar du? Det är ju varrnet i kröken som ska bort, inte det i tanken.

Enkast är ju att trycka ner en handduk eller disktrasa några gånger.
Citera
2020-08-27, 04:28
Medlem
Åk på semester ett halvår så har vattnet avdunstat i toan så du kan klistra ditt märke. Skynda dig dock att göra det för det kommer lukta som f-n själv är i röret.
Citera
2020-08-27, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad skulle det hjälpa i det här fallet manar du? Det är ju varrnet i kröken som ska bort, inte det i tanken.

Enkast är ju att trycka ner en handduk eller disktrasa några gånger.

Har du stängt av vattnet till en toalett och spolat någon gång?
Tänkte väl det.

Knip igen!
Citera
2020-08-28, 05:44
Medlem
Citat:
Tänkte väl det.

Knip igen!
Det har jag gjort, det var fortfarande vatten i kröken.
Mitt tips är att skaffa en pump man driver med borrmaskin och tömma med den.
Citera
2020-08-28, 09:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Överraskande många som inte förstår hur en toalett fungerar..

On topic. Köp en pump som du sätter på borrmaskinen och pumpa över till handfatet. Det sista tar du upp med papper.

Det beror lite på hur bra fart man har i spolningen. Är den inte tillräcklig kan man hälla vatten från en hink från lite högre höjd istället. Och visst, det tömmer inte 100%-igt, men det gör stor skillnad.
Citera
2020-08-28, 15:09
Medlem
Citat:
Tänkte väl det.

Knip igen!

varför skulle vattennivån bli lägre bara för att man spolar med vattnet avstängt, jämnfört med att spola som vanligt?
Citera
2020-08-28, 18:18
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Som topic lyder. Jag behöver få toaletten torrlagd så jag kan sätta dit en klisterdekal som piss-sikte. Polarna(inklusive mig själv) verkar inte kunna aima med snorren efter ett gäng groggar i systemet så nu måste jag ta till drastiska åtgärder. Jag tänkte därför sätta dit en sticker likt den jag länkar till nedanför så att dom(vi) åtminstone kan försöka sikta rätt. Är less på urinstänk på väggen osv.
Så ja, kära VVS-Flashbackare. Hur gör man för att få bort vattnet i själva piss-skålen?
https://images.app.goo.gl/uy7H5M5vHxGbrmaL6

Tacksam för svar.

Många här kämpar med att förstå konceptet bakom vattenlåset.
Nej, det räcker inte med att stänga av vattnet till toaletten och spola. Vid spolning avdelas en del av vattnet till att fylla vattenlåset igen. Vad du behöver är själva spolningen, utan påfyllningen av vattenlåset.
Fyll en hink med vatten och häll genom kröken med tillräcklig fart (d.v.s. fallhöjd) så kan du bli av med det mesta av vattnet.
Citera
2020-08-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Som topic lyder. Jag behöver få toaletten torrlagd så jag kan sätta dit en klisterdekal som piss-sikte. Polarna(inklusive mig själv) verkar inte kunna aima med snorren efter ett gäng groggar i systemet så nu måste jag ta till drastiska åtgärder. Jag tänkte därför sätta dit en sticker likt den jag länkar till nedanför så att dom(vi) åtminstone kan försöka sikta rätt. Är less på urinstänk på väggen osv.
Så ja, kära VVS-Flashbackare. Hur gör man för att få bort vattnet i själva piss-skålen?
https://images.app.goo.gl/uy7H5M5vHxGbrmaL6

Tacksam för svar.

Vilka jävla svar du fått Tryck bara bort vattnet med toaborsten... Varje gång du trycker ner toaborsten kommer det bli mindre och mindre vatten kvar, gör det i takt med vattnet så blir du av med typ allt vatten på en halvminut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in