2020-08-26, 20:32
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
De uppgifter media har gått ut med. De är inte bekräftade men kan tolkas som preliminära.
Länka gärna till var media sagt detta, tack.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Heh, jag har PK-närstående som har fått en helt annan ton efter detta. Trodde inte att de skulle säga sådana saker om invandrare så jag sitter här och är väldigt förvånad just nu.

Vi har alla väntat på någonting som skulle få medelsvenssons att reagera kraftigt. Kan det här vara det? När polisen beskriver det som det värsta som de har upplevt så är det nog riktigt illa....

Detaljerna blir bara vidrigare och vidrigare.
Citera
Medlem
Undrar om inte offren ändå kommer från någon finare familj den här gången.

Anledningen till att jag tänker så är att PKsvinen på självaste P1 skulle ta upp detta idag. De sa även i påannonseringen att detta fall var mycket uppmärksammat (antagligen i vänsterkretsar i Stockholm) och det brukar de aldrig säga annars när svenskar möter mångkultur.

Nu hann jag tyvärr inte höra inslaget/vinklingen men kan det vara så att något av offren ändå kan tillhöra den "kulturella eliten" den här gången?
Citera
2020-08-26, 20:33
Medlem
Smegmas avatar
Hade det varit importerat folk som blivit utsatt så hade Löfven runkat tungan röd och vit.

Men nu var det Svenskar som blev förnedrade i sitt land.

Då kniper den försupna Landsförrädaren käften.
Citera
2020-08-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
"– Du får ett brev i morgon, bror."

?
Och med det menar du...?
Citera
2020-08-26, 20:38
Medlem
Citat:
Tonårspojkarna kidnappades, våldtogs, rånades och misshandlades.
Under tortyrnatten på kyrkogården i Solna blev offren även nedgrävda levande i en grop, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Vad fan är det jag läste! Nergrävda i en grop??
Citera
2020-08-26, 20:40
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Svetsarn bara ledsen när en mycket solbränd och påtänd brottsling blir mördad av polisen i ett annat land
White lives matter
SVT Nyheter var igår mycket tydliga med att polisen, som sköt den svarte mannen i ryggen, var vit. Däremot tyckte de tydligen inte att det var intressant att förmedla etniciteten på kyrkogårdsmissdådarna.
Citera
2020-08-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Heh, jag har PK-närstående som har fått en helt annan ton efter detta. Trodde inte att de skulle säga sådana saker om invandrare så jag sitter här och är väldigt förvånad just nu.

Vi har alla väntat på någonting som skulle få medelsvenssons att reagera kraftigt. Kan det här vara det? När polisen beskriver det som det värsta som de har upplevt så är det nog riktigt illa....

Detaljerna blir bara vidrigare och vidrigare.

Nej. Man sa samma sak när Elin våldtogs och mördades i Gbg. Man sa samma sak när Ebba mördades på Drottninggatan.

Invandrarna kan göra vad de vill, majoriteten av svennarna kommer aldrig vakna.
Citera
2020-08-26, 20:43
Medlem
Vi ska betänka att det finns en hel del rasister i fängelserna. Inte alla ser genom fingrarna på ett sådant här brott av invandrare gjorda på småungar. Om man läser mellan raderna, vilket man iofs inte skall göra, får jag intrycket att dessa killar var 15-16 år. Max. De här killarna kommer få däng, åtminstone den s k vuxne av dom - han lär inte hamna i ungdomsvården bland de andra juvenila och debila brottslingarna.
Citera
2020-08-26, 20:44
Medlem
Bad_Boy_Runes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Bara ta dem

Kommer inte hända nånting, dom får max 2 års fängelse, med Morgan Johanssons straffrabatt så 10 månader... sen kommer dom ut när deras kompisar och familj hyllar deras gärning och vill hämnas på "golarna"... Sen händer samma sak igen, straffrabatt bla bla... Alla är arga men vem vill göra nått?
Citera
2020-08-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och med det menar du...?

Sorry. En kompis ropade det i tingsrätten

I Aftonbladet står det i slutet av artikeln.

"– Du får ett brev i morgon, bror."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JoKRy7/de-bortglomda-fornedringsranen-ar-tillbaka-pa-agendan

Läser någon igenom skiten innan han får det? Jag antar att han får stöd i brevet. Eller råd.
Citera
2020-08-26, 20:47
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Nej. Man sa samma sak när Elin våldtogs och mördades i Gbg. Man sa samma sak när Ebba mördades på Drottninggatan.

Invandrarna kan göra vad de vill, majoriteten av svennarna kommer aldrig vakna.

När Elin våldtogs och mördades så var det inte lika illa i Sverige som det är nu. Svenssons kunde fly från alla problem i större utsträckning då, det kan de inte nu.

För 10 år sedan så var det mest svenska barn som bodde i förorterna som drabbades. Nu drabbas även medelklassen och överklassen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in