Citat:
Ursprungligen postat av
landbandy
Varför tjatas det om Esther hela tiden ?
Vi har ju kommit överens härinne om att inte blanda in barnen i den här mordhistorien !
De är ju tillräckligt ledsna för det som hänt och det behöver inte späs på med misstro mot dem angående vad de gjorde på mordnatten .....
Tänk på det .
Nä, det känns djupt oetiskt.
Det finns inget som pekar på barnen. Man blir ju helt matt av alla anklagelser som haglar mot familjen.
Dessutom, när jag kollar på bilderna från UWs hus, så ser man ett skarpt dagsljus komma från andra sidan huset, vilket ser ut som ett vardagsrum.
Trapp till övervåningen kan jag inte se, men vanligtvis kommer trappen ner till hallen.
Man kan inte se själva entrédörren i övervakningskameran, men sedan täcker ju kameran hallen och en bit in i vardagsrummet. Om man tittar på goggle maps på UWs hus uppifrån, då ser man att altanen verkar komma ut på tomtens baksida, rakt igenom huset från ytterdörren sett. Det borde vara de fönstren och altandörrens ljus man kan se på övervakningskameran.
Min tro är att det är svårt att passera förbi hallen till altandörrren utan att bli filmad. Möjligen ska det gå om du slimmar dig längs väggen, men det kräver att du vet exakt var kamerans vinkel får med i bild. Men jag undrar ens om det går?
https://www.google.se/maps/place/Betesv%C3%A4gen,+703+60+%C3%96rebro/@59.292789,15.1817705,41a,35y,317.46h,45.07t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c153220a47ac3:0x8a678 e05391d8bc7!8m2!3d59.2917666!4d15.1821643
Nu är det inte detta som avgör att jag inte tror att någon i familjen är delaktig i brottet. Det är många, många faktorer.
Jag tänker att de som smutskastar Lena , ja hela familjen på det mest ovärdiga sätt, de har egna problem som gör att de läser in fruktansvärda saker i andras liv.
Min tolkning är LÅNGT ifrån vissa skribenters tolkning av dessa personer och deras liv.