2020-08-26, 16:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
LW skulle till Norge. Hon skrev också vid ett tillfälle att, fritt ur minnet, "du har ingen makt över mig längre - jag har stannat för att jag vill". Att SD skulle åka till USA kunde hon inte göra något åt, att LW skulle till Norge - DET gjordes något åt. Hon kunde aldrig åka. Hon blev dödad. Förstår du skillnaden?

Citat:
Att SD skulle åka till USA kunde hon inte göra något åt.

Hon kan ha försökt.

HD trodde att hon "försvunnit" med flit för att
hindra/förstöra deras resa. Att hon satt på
något hotellrum och tryckte.

Hon kan ha hotat SD att berätta om dem för
HD för att förstöra resan. Genom att skicka HD
raka vägen till psyk. Totalt hänsynslös.

Om SD är GM så är jag övertygad om att det är
motivet. Inte att han var svartsjuk. Han ville ju
inte ha henne. Det var ju det som var hennes
problem. Att han kastade bort henne som en
bajstrasa.

Norgeresan tvingade hon sig med på bara
några veckor innan. Alla andra fick ändra sina
planer och åka en dag senare för att hon skulle
med. Ego. Antagligen trodde hon att det skulle
göra SD så svartsjuk så han skulle strunta i
USA-resan. Att han skulle vilja ha henne om
han trodde att han var på väg att förlora henne.
Men han brydde sig inte. Han ville bara ha HD.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-08-26 kl. 16:33.
Citera
2020-08-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
hehe,ända upp
Lika kul varje gång men bara för att nämna någon LW gjort illa så har vi HD.Tycker du inte LW gjorde henne illa? Tro mig,hon har gjort många illa utan att ens veta om det(även inom sin egen släkt) så gott om MGM
finns det därute.
LW gjorde henne illa. SD gjorde henne illa. Men det var inte HD som dödade LW, även om jag tror mig veta att hon faktiskt var med vid mordtillfället. Men det hör inte hit. Det var SD som dödade LW. SD var otrogen i flera år. Med LW. Och sen dödar han älskarinnan och sen lever han och HD lyckligt ever after. Eller?

Nå, lägger ner diskussionen. Allt är LWs fel. SD är oskyldig. HD är oskyldig. Det FINNS ingen mördare. LW slog sig själv sönder och samman.

Där lägger jag ner. Orkar inte med människor som ens kan tänka INNANFÖR boxen.
Citera
2020-08-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ska det här bli andra kvinnan han lyckas ta livet av? Hon har väl för h-----e någon väninna som kan prata henne tillrätta?
Kan bara hålla med! Hanna måste väl förbövelen ha nån väninna som läser här i tråden och som kan tala henne tillrätta? Inte klokt att H fortfarande umgås med S.

Vill för övrigt säga att jag tycker Sillen är en jävla hjälte!
Citera
2020-08-26, 16:24
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
LW gjorde henne illa. SD gjorde henne illa. Men det var inte HD som dödade LW. Det var SD. SD var otrogen i flera år. Med LW. Och sen dödar han älskarinnan och sen lever han och HD lyckligt ever after. Eller?

Nå, lägger ner diskussionen. Allt är LWs fel. SD är oskyldig. HD är oskyldig. Det FINNS ingen mördare. LW slog sig själv sönder och samman.

Ja oftast är det brottsoffret som trampat någon på tårna och MGM anser att LW gjort fel.

Bryt inte ihop nu utan vi diskuterar vidare
Citera
2020-08-26, 16:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Så du tänker inte ens kommentera det här?

Citat:
E*ster - sista bilden 23.33 (FE2201805142333280 l .jpg)
E*ster är uppe och hämtar något omkring kl 00.26-00.30 (FE22018051500301901.jpg).
Bilden bifogas inte då E*ster inte är påklädd, men återfinns i sidomaterialet.
Citera
2020-08-26, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW trodde själv att hon var bipolär.
Hennes bror trodde att hon var bipolär.
HW trodde att hon var bipolär.

Varför tror du att du vet bättre?
Varför vill du inte att hon ska ha varit bipolär?
Har du något emot människor som är bipolära?
Är en bipolär sjukdom också något som du vill
sopa under mattan som du gör med allt annat
du ser som negativt?

Nu gör jag ett undantag och svarar dig, men det får vara ett undantag, då jag vet numera av erfarenhet att det triggar dig.

Lena har själv spekulerat om olika diagnoser, bl a borderline. UW beskrev i rätten att Lena verkade nästan (hypo)manisk den sista tiden.
Såvitt jag VET så har vi inte fått ta del av någon utredning, någon ställd diagnos på vad Lena led av. Hennes kompis (var det J*enny) som var psykolog misstänkte att det handlade mest om hennes barndomstrauma med anknytnings- och övergivenhetsproblematik att göra.

O*la, Lenas bror:
Aktbil 146, sid 119
(Min fetning)
[...]
"Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med
personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var
det. Vilket hon även själv trodde då hon bad om en utredning. Det har Ola fått reda på efter
det som har hänt av Uffe.
[...]"

Vi VET helt enkelt inte.
Därför kan inte Snoris skiva det som ett FAKTUM. Han tror även han...

Ingen av oss vet.
Inte du heller.
Citera
2020-08-26, 16:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så du tänker inte ens kommentera det här?

Varför tjatas det om Esther hela tiden ?
Vi har ju kommit överens härinne om att inte blanda in barnen i den här mordhistorien !

De är ju tillräckligt ledsna för det som hänt och det behöver inte späs på med misstro mot dem angående vad de gjorde på mordnatten .....

Tänk på det .
Citera
2020-08-26, 16:52
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Undrar vad man hinner göra på en laptop en sekund.....
En någorlunda modern dator hinner hämta en hel del (javaskript, bilder, etc) från cacheminnet på någon sekund. Det är endast tidsstämplarna för hämtandet av dessa man ser i cachehistoriken.

Tillägg: Det har alltså inget att göra med "Okänd kommunikation med Drive" som IT-teknikern skrev i sin rapport.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-08-26 kl. 16:59.
Citera
2020-08-26, 17:19
Medlem
landbandys avatar
Det är inte bra att LOVA runt och hålla tunt som det heter ,när det gäller människor med typ Asperger ,Bipolär diagnos Traumatisk separationsångest sen barndomen etc. för dessa människor tar allt på orden väldigt mycket mer seriöst och kan knappt hålla isär saker man lovat med vad man sedan kan hålla.
För dem är det man lovar och säger rena rama allvaret och om det då inte genomförs kan besvikelsen bli så stor så att det för de som inte har någon diagnos anser detta som tjat och gnat när de vill påvisa att :
-
-Du lovade ju! -Du sa ju att !!

Så det är otroligt osmart att lova någon med problematik över huvudtaget någonting då blir det en sådan här soppa utav alltihop.....
Senast redigerad av landbandy 2020-08-26 kl. 17:28.
Citera
2020-08-26, 17:57
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ur förhör i fupen:

Om Stefan är
oskyldig borde han göra som Kenn*th uppmanade honom, lämna in skorna samt bilderna från
kameran för att visa att han inte har med mordet att göra. Då Kenn*th sa det menade Stefan
att "det är inte mitt jobb att förse dem med bevismaterial".
Kenneth uppfattar Stefans
beteende som avvikande från hur en oskyldig person skulle agera.

Vilken oskyldig person som helst hade öst över utredarna alla motbevis man bara hade för att visa att man inte begått ett mord. Framförallt när man sitter månad ut och månad in i en cell på häktet.

Klart fanskapet är skyldig. Inte bara för ovanstående citat från fupen, utan sammantaget. Tyvärr blir man inte fälld bara för att man inte är trovärdig - det krävs bevis också. Om det vore det förra så hade han fått livstid per omgående.

Svarade SD verkligen så? Anmärkningsvärt om han erkänt att det är bevismaterial. Lika avslöjande som hans "blodsmak i munnen"-uttalande.
Citera
2020-08-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
En någorlunda modern dator hinner hämta en hel del (javaskript, bilder, etc) från cacheminnet på någon sekund. Det är endast tidsstämplarna för hämtandet av dessa man ser i cachehistoriken.

Tillägg: Det har alltså inget att göra med "Okänd kommunikation med Drive" som IT-teknikern skrev i sin rapport.

Ja så är det säkert, men då borde väl datorn varit igång i så fall? Annars borde det ju märkts...
Citera
2020-08-26, 18:09
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det har absolut ingen betydelse vad dessa foliehattar skriver. Dom skjuter helt i blindo nu. Om alla vi sluter att svara på deras inlägg så blir resultatet att dom dör ut av sej själv. Jag vet att det är svårt att inte svara på deras inlägg när dom skriver det ena idiotiska inlägget efter det andra. Men om man bara ignorerar deras svammel så kan vi koncentrera oss på det viktiga, mordet på LW. Jag har förslagit flera gånger att dessa 4 kan starta en egen tråd om hatet och skitkastningen mot LW. Det finns så många här i tråden som kommer med vettiga inlägg varje dag så vad dessa fyra skriver är för mej lika intressant som det katten lägger i kattlådan.

Vet du om SD hade någon flickvän innan han blev ihop med HD? Är intresserad av hans tidigare relationshistorik då denna typ av män (som utövar makt, kontroll och våld mot kvinnor i nära relationer) har en förmåga att upprepa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in