Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Låter som något är fel, eller att du skulle vara genetisk immun mot "giftet".
Du måste nog ta detta med läkaren, låter sinnessjukt att inget händer på 3 tabletter.
Jag tolkade de inte som att du var extremt stor , men kanske du är och då kan de vara förklaringen.
Ja, det är väldigt konstigt. Nope, 78 kg fördelat på 180 cm.
Citat:
Ursprungligen postat av
80231
Du tillhör nog den del av mänskligheten som behöver en stor dos av sömnmedicin för att kunna sova.
Nja, det är bara Propavan, jag har även Imovane som jag tar när jag inte kan somna om på natten och verkligen måste få sova för den kommande dagen, och det funkar, det ger mig dock bara 4-5 timmar, sen vaknar jag.
Jag har även provat Mirtazapin, och en så låg dos som 1,875 mg däckar mig, men detta håller jag mig borta från p.g.a. biverkningarna, vilket är ökad ångest, jag känner mig förvirrad och är helt utslagen (hjärntrött) dagen efter. Men detta kanske bara är insättningssymptom som försvinner efter några veckor? Jag vågar dock inte fortsätta då jag äter SSRI och dessa två kombinerat ska tydligen öka risken för serotonergt syndrom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captinhero
Tycker imovane är den bästa sömnmedicinen. Man somnar snabbt och man sover tungt
Ja, det hjälper ju mot insomningen, men man får ju inte ut många timmars sömn av det, eller inte jag iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
FinurligFilur
Ni har båda en historik av sömnstörning samt ryggont. Undra om forskningsrapporterna som kommit fram till detta samband stämmer ändå? Ni två är en liten studiepopulation för min amatörstudie förvisso!
Hoppas ni är bättre i ryggen efter dessa månader iallafall! Har ni kommit ur era ryggsymptom tillfullo till och med?
Tack, ryggen har blivit bättre efter hållningsändring och behandling, det visade sig vara facettlederna som gav liknande symtom som min gamla diskbuktning. Mina första år i gymmet kombinerat med ett fysiskt krävande jobb var orsaken till mina problem.
Jag har dock ingen historia av sömnproblem, bara de senaste 3 månaderna.