Suck. Trodde det var 18års åldersgräns för att få skapa ett konto på flashback.
Det finns ingen WSJ/NBC poll från i måndags. Den senaste publicerade var
15aug.
och finns här
Är du säker på att du sett rätt?
Vet inte hur man går från RV till LV. Finns
ingen modell för detta när urvalsgruppen redan är randomized selection. En väljare kan alltså inte hamna i båda korgar. Antingen är de en Registered voter eller en Likely Voter. Allt har att göra med datumet för early voting i den delstat som tillfrågas. Att Polls inte bryr sig om Kansas City just nu beror helt på datumet för early voting. 45 dagar innan valet däremot..ja du.
Min seriösa fråga till dig : Är detta en extrapolation från din sida?
(nördig svenska för: hittar du på?)Har du något statistiskt signifikant bias? tex att 80% av alla RV går till Trump?
Isåfall kan du sluta läsa här för jag avfärdar sådana hypoteser. Det är oärligt. Det är lögnaktigt. Det är otroligt republikanskt. Väljare svarar på frågor om vem de ska välja till president. Inte Pollstern.
Nu till din
WSJ/NBC poll som visar att Donald Trump förlorar valet.
Vi går till sida 4 i denna poll:
(jag uppmanar samtliga läsare att öppna denna poll som Nixter hänvisar till och tala om för mig om ni hittar något som talar för att Donald Trump ligger inom felmarginalen för en seger?)
Vidare kan vi här se att undersökningen visar hur bara 37 procent av kvinnorna sa att de"approve" jobbet som Trump gör som president, medan 63 procent sa att de inte "approve".
Ingen kan vinna med dessa siffror. Då kvinnor består av hälften av väljarkåren ,och bara 37% stödjer den sittande presidenten,så är det omöjligt att ta en seger. Även du måste kunna se detta
Mina egna kommentarer:Jag medger att det finns sk. Shy Trump voters. Men de är inte särskilt många. I poll efter poll så diffar det bara 2-3 % mellan de som är respondenter i en opinionsundersökning via telefon (människa2människa) jämfört med (dator som ringer och ber den anonyme tillfrågade knappa in en siffra)
(Källa: Hill-HarrisX poll 2017)
Medan effekterna av en shy Trump-röst överskattas av presidenten och the GOP. Det var fler Shy votes i det förra valet helt enkom för att han var outsidern och inte president,samt för att Donald Trumps approval ratings idag är katastrofalt dåliga. Majoriteten av landet hatar honom.
Post-election ställdes denna poll fråga: Har du som väljare varit ovillig att prata om vem du tänker rösta på, så sa 35 procent av Trump-väljarna ja. Och de tenderade att vara kvinnor från demokratiskt lutande Counties.
Slutsatts: Av de som tänker rösta på trump så är det ytterst få som döljer det. Frågetecknen finns bland kvinnor och independent voters som traditionellt har röstat republikanskt.
Av dessa behöver Trump återfå 8% eller mer alternativt (suppress the vote) förtrycka 8% eller mer nationellt. Eller 5% i swingstates för att hamna lika med Joe Biden och sedan låta den högsta domstolen få avgöra hur man går vidare i en sk. contested election.
Hamnar frågan i senaten så vinner Trump solklart.
I väljarundersökningen du hänvisade till(WSJ/NBC) så svarade väljarna följande på frågan om vad som motiverar dem till att rösta
Undersökningen avslöjade också frågorna som motiverade varje kandidatstödjare: Bidenväljare identifierade coronavirus som deras främsta oro, medan Trumpväljare sade att det var privatekonomin under detta år som motiverade dem, Pollstern förtydligade inkluderade ( global pandemi, ekonomisk osäkerhet och den negativa ekonomiska effekt som medföljar upplopp och protester mot polisvåld på senare tid)
Du gör en koppling till Hillary Clintons ledning över Trump vid samma tid,
långsökt,men jag ser ingen som helst korrelation så jag lämnar det därhän. Man kan alltså inte ta ett momentant ögonblick ur en poll och sedan jämföra med en annan. Speciellt inte när det rör sig om 2 olika kandidater.
Här är övriga argument för Trumps seger. Även de är felaktiga.
Trump ligger efter men kommer att vinna pga
vad som kallas för Bradley-effekten, uppkallad efter Tom Bradley, den tidigare borgmästaren i Los Angeles som förlorade 1982 Kaliforniens guvernörs race trots att han hade en rejäl och konsekvent ledning före sin
vita motståndare. Bland professionella tyckare och statsvetare var teorin som framkom att klyftan mellan omröstningarna och valresultatet förklarades med att vita väljare var oroliga för att framstå som rasistiska om de inte sa att de stödde Mr. Bradley, som var svart.
Även om det visar sig vara sant,så behövr Joe Biden bara plocka bort 4% av alla republikanska väljare för att garantera en valseger. Dvs vinna i Pennsylvania,Michigan,Arizona,Wisconsin.
Nu när Joe Biden , en vit man, kandiderar mot Donald Trump, en vit man. Så ser jag heller ingen som helst
anledning att älta detta vidare.
Hoppas denna hypotes begravs idag.
Hör ni någon upprepa "bradley-effekten" igen så skratta dem i ansiktet.