2020-08-25, 19:14
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Ingen fara!

När nämndes detta? Eller är det i kvällens avsnitt?

Jaha, sorry, ska inte spoila, har kollat de 4 avsnitten som fanns på Dplay. För övrigt, Per Morberg, blir han så arg på riktigt, han är ju värre förlorare än Olof Lundh till och med, han stackars dotter verkar vilja sjunka under jorden
Citera
2020-08-25, 22:36
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XGR
Om jag inte missminner mig var svaret i programmet 2013.
..vilket matchar detta pressmeddelandet:
https://press.systembolaget.se/pressmeddelanden/2013/nu-stanger-systembolagets-sista-diskbutik/

Men pressmeddelandet är alltså inte korrekt? Eller har de butikerna öppnat efteråt?
Fan vad skumt. Jag har handlat på både Hötorgshallen och Söderhallarna då och då i närmare 20 år, kan inte minnas att någon av dem varit självplock vid något tillfälle. Och de är absolut inte det nu i alla fall.
Citera
2020-08-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Är det studiopublik på plats?
Ja det är det. Var på en av inspelningarna för några veckor sedan. Har ett inlägg längre bak i denna tråd med lite spoilers ifall någon vill veta hur det går för lagen. Man kan boka biljetter via alla mot allas hemsida. Inspelningarna är på filmhuset i Stockholm
Citera
2020-08-25, 22:40
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DongJung
Ja det är det. Var på en av inspelningarna för några veckor sedan. Har ett inlägg längre bak i denna tråd med lite spoilers ifall någon vill veta hur det går för lagen. Man kan boka biljetter via alla mot allas hemsida. Inspelningarna är på filmhuset i Stockholm

Tack för svar!
Citera
2020-08-25, 22:45
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Kul under pressure denna gång, men svårt som fan
Citera
2020-08-25, 22:55
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Inget slår att Jessika Gedin inte visste vem föregående års nobelpristagare i litteratur var. Vill minnas att hon även sa att Robert Louis Stevenson hade skrivit Robinson Crusoe...
Jo tillsammans med Anders Lundins insats när det var anagramtema i Under Pressure är Jessicas insats den enskilt sämsta i programmets historia. Det låste sig totalt för honom och han kunde knappt läsa orden som stod där från början trots att orden bara hade 4-5 bokstäver.
Citera
2020-08-25, 23:03
Medlem
trattfans avatar
Citat:

Rätt sjukt att ha publik ändå va?
Tillför ju exakt noll? Ljud hade man ju kunnat ta från tidigare säsonger bara?!
Citera
2020-08-26, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Rätt sjukt att ha publik ändå va?
Tillför ju exakt noll? Ljud hade man ju kunnat ta från tidigare säsonger bara?!
Må så vara. Dock ska här poängteras att de hade extremt begränsat med platser (vi var nog max 20 alltså). Dessutom var det två tomma säten mellan personerna och de tog tempen på alla i publiken innan vi blev insläppta. Sedan skulle de ju som du säger kunna använda förinspelade ljud. Men det var kul att se det live. Och jävlar vilka proffs Filip och Fredrik (och hela deras team) är! I princip inga omtagningar och när någon skärm strulade var det löst på 2 min. Har varit med om att sådant tagit 40 min på andra inspelningar
Citera
2020-08-26, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalamityJane
Förlåt, jag var varken sarkastisk eller spelade korkad utan jag är nog bara korkad. Helt fel av mig och jag ska hålla tyst när jag minns fel...

Verkligen inget konstigt misstag alls från din sida. Att gåsen heter Mårten låter ju för enkelt, som att det måste vara fel fast det är rätt. Akka var första namnet som poppade upp i mitt huvud också, sen mindes jag att hon var ledargåsen men jag kom inte ihåg att gåsen Nils red på hette Mårten.
Ovanligt allmängiltig fråga för att vara med i Alla mot alla annars...

Just männen på Flashback (den nördiga, aspergiga, intelligenta delen som älskar specialkunskaper) är nog de som tillhör Filip och Fredriks fanclub mer än de flesta. Själv har jag verkligen svårt att titta på dem och ännu svårare att lyssna på dem. Tacka vet jag Erik och Mackan som är roliga, blixtsnabba i tanken och munlädret men inte har en pinne uppstucken därbak...
Citera
2020-08-26, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Verkligen inget konstigt misstag alls från din sida. Att gåsen heter Mårten låter ju för enkelt, som att det måste vara fel fast det är rätt. Akka var första namnet som poppade upp i mitt huvud också, sen mindes jag att hon var ledargåsen men jag kom inte ihåg att gåsen Nils red på hette Mårten.
Ovanligt allmängiltig fråga för att vara med i Alla mot alla annars...

Fast det jag inte fattar riktigt är väl att man någon gång måste ha sett någon typ av illustrationer av Nils på en flygande vit gås.

Akka från Kebnekaise och alla de andra gässen var väl gråa vildgäss och ser helt annorlunda ut, även i illustrationer etc.. Någonstans borde väl folk veta historien om Nils som var ett svin mot sina djur inklusive den vita tamgåsen. Därefter tar de följe på de grå vildgässen där Akka är ledaren som sagt.

Nils var ju från Skåne så hur skulle Akka från Kebnekaise och Lappland kunna vara hans och hans familjs tamgås? Skulle hon flugit från Lappland och sedan bara blivit tam i Skåne när hon ju är ledare för alla vildgäss som flyger över hela landet? Mårten och Nils tar ju rygg på dessa vildgäss.

Akka var ju dessutom en hona och man måste väl ha hört om "gåskarlen" så tycker det är konstigt att man förväxlar detta.

Skulle förövrigt inte förvåna om man valde namnet "Mårten" pga "Mårtensafton"/Martin av Tours (Sankt Mårten), en högtid man firar i flera europeiska länder och då äter gäss. Firades i hela Sverige förr i tiden men mest förknippat med Skåne nuförtiden.
Senast redigerad av peterj76 2020-08-26 kl. 10:45.
Citera
2020-08-26, 14:01
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Och jävlar vilka proffs Filip och Fredrik (och hela deras team) är! I princip inga omtagningar och när någon skärm strulade var det löst på 2 min. Har varit med om att sådant tagit 40 min på andra inspelningar

Det tycker jag nog är det häftigaste med programmet. 60 1-timmesavsnitt per säsong är ju riktigt sjukt. De måste ju sitta i den där studion dygnet runt känns det som.
Citera
2020-08-26, 14:11
Medlem
peterZiipens avatar
Usch, Per Moberg är pinsamt dålig. Hoppar fram i programmet när han pratar. Frode & Josefsson kommer få sin första vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in