2020-08-25, 20:32
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Inga arbetsföra har dött.
Bara för att man är under 65 år är man inte arbetsför.

Konstigt då att det dog en 55-årig man på min kompis jobb och en 30-årig hemmamamma.
Citera
2020-08-25, 20:38
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Konstigt då att det dog en 55-årig man på min kompis jobb och en 30-årig hemmamamma.
211 personer under 60 år har avlidit med covid-19 av närmare 6000 totalt, så det är väldigt sällsynt.
Citera
2020-08-25, 20:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hur klarar du egentligen av att leva? Livet är fullt av inskränkningar. Det finns också nåt som kallas visa hänsyn och göra uppoffringar.
Det gäller väl båda vägarna. Låta samhället fortsätta sin verksamhet är också en form av hänsyn och uppoffring. Total nedstängning är total intolerans.
Citera
2020-08-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det skiljer med 24 dödsfall, eller 0,0035%. Är det verkligen något att hetsa upp sig över? Mest troligt är att FHM tagit bort dödsfall från statistiken där dom i efterhand sett att covid-19 inte var dödsorsaken.

Varför sitter ni överhuvudtaget på dom sidorna och kollar? Dom hämtar troligtvis sina siffror från FHM/regioner, alltså är det en urusel källa om ni tror det är någon konspiration från myndigheterna. Eller menar ni att dom har någon alternativ källa över dödsfallen i Sverige?

Det blir färskare eftersom man åtminstone på platz.se uppdaterar fortlöpande. Så man bryter inte kl 11:30. Senast jag kollade hade man idag +3 istället för +1.
Citera
2020-08-25, 20:45
Medlem
Citat:
Inte av förkylningen.
Det var nåt annat fel på dem.
Citera
2020-08-25, 20:47
Medlem
Man kan tro att någon av”alarmisterna” i tråden har blivit rubriksättare i expressen..

https://www.expressen.se/kvallsposten/sex-larare-smittade-av-corona-pa-skola-i-lund/

Spoiler.
De blev smittade på utvecklingsdagar innan terminen börjat..
Citera
2020-08-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det blir färskare eftersom man åtminstone på platz.se uppdaterar fortlöpande. Så man bryter inte kl 11:30. Senast jag kollade hade man idag +3 istället för +1.

Rättelse!

FHM har inte längre bryttid 11.30.
Sedan 10 augusti (har jag för mig) redovisas siffror från föregående dygn. Alltså bryttid 00.00.
Citera
2020-08-25, 20:50
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Okej.
Notera att jag skriver hur smittspårningen går till och inte att den inte gjorts under större delen av pandemin. Det är två separata frågor.
Tidigare i dag har användare hävdat att den svenska modellen för smittspårning strider mot lagen, men det håller jag inte med om.

Jag har med andra ord inte alls berört huruvuda det var förenligt med svensk lag eller inte att upphöra med smittspårningen. Jag vet för lite för att tycka något om det.

Det är korrekt. SmL reglerar när den skall jtföras och vem som ansvarar, vad den enskildes (patientens) ansvar är och så vidare.

Inte hur den skall utföras.

Sedan borde väl alla med åtminstone viss logisk förmåga förstå att smittspårnkmg vid större allmän smitta imte görs. Det är onödigt slöseri med tid och resurser eftersom det bara skulle ge imformation som man inte kan agera på. Direktiven för hur de som smittats, och personerna i dennes hushåll, skall agera har ju varit tydliga.
Citera
2020-08-25, 20:51
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu var det väl inte på själva slakterierna den stora smittan skedde, utan i arbetarbarackerna där charkuteriarbetarna (mest gästarbetare) trycktes in, utan möjlighet att sköta hygienen ordentligt? Har jag läst.

Många lärare har smittats i områden där det finns mycket smitta i samhället. Men FHM räknar ohederligt: de räknar ut antalet smittade lärare per det totala antalet lärare i Sverige, och får det då till en låg smittrisk. För att få fram en vettig siffra, måste man ju utesluta lärare som arbetar i områden där smittan överhuvudtaget inte finns.

I Danmark eller i USA? Eller tänker du på det tyska exemplet eller det ryska med uzbekerna?
Senast redigerad av Richard-III 2020-08-25 kl. 20:53. Anledning: Add
Citera
2020-08-25, 20:53
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Inte av förkylningen.
Det var nåt annat fel på dem.

De kanske var tjocka. Men ärligt, hur många tjocka stryker med av en snuva? Typ ingen.
Citera
2020-08-25, 20:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Folk hade förmodligen lärt sig att inte pilla i skitig jord med sår på händerna utan ett vaccin också. Om inte, så är det Darwanism där idiotjävlarna får skylla sig själv.

Rabies? Tror inte det är ett direkt validerat argument. Mest i fattiga länder och knappast något som hade gäckat normala människor öht.

Jag tror oavsett, av allt jag läst, hört av folk som drabbats och det dom tystnat ned, att vaccin är ett helvete. Finns ju några triljoner att tjäna där lite då och då. Eller du är väl ett sånt fån som tror de gör det för dom bryr sig om människor?

Vi hade förmodligen inte haft de flesta sjukdomar vi vaccinerats för om skiten bara fått ha sin gång. Tror vårt system hade anpassat sig utmärkt, sållat ur genpoolen och gjort människan starkare.

Each to his own.

Nu är det ju så att mer pekar på att covid är skapat i ett labb och antingen utsläppt av misstag eller vilje.

Om det är det sistnämnda, eller båda, så är det ju bara win för eliten. De kan styra människor utan att bli ifrågasatta med pandemin som argument och tjäna triljarder på börsen, få ännu mer makt och vaccinera ännu mera dumjävlar som sitter där och låter en främling sticka en nål i armen på en.

Varför? För att dom säger att det är säkert, att man gör det för mänskligheten och dig.

Samtidigt som de räknar igenom sedlebuntarna och skrattar ihjäl sig.

Jag tror i alla fall på vaccin och naturligtvis kommer det alltid finnas bolag som tjänar pengar på dessa produkter. Om man tänker som dig så skulle vi exempelvis inte ha utvecklat insulin utan de barn eller vuxna som fick diabetes fick bara dö. Tänk på alla pengar vi hade sparat.
Citera
2020-08-25, 20:57
Medlem
Citat:
De kanske var tjocka. Men ärligt, hur många tjocka stryker med av en snuva? Typ ingen.
Nej de hade nån sjukdom som är dödlig för människor under 60 år.
Finns många olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in