2020-08-25, 20:04
Medlem
Legokatts avatar
Det er mulig at TH har innsett at det vil bli vanskelig å oppklare denne saken på grunn av et nesten vanntett plott. Derfor er strategien hans å kun slippe fengselsstraff - ikke at saken skal bli oppklart. Så lenge politiet ikke har fellende bevis mot han kan han nekte å la seg avhøre / ikke samarbeide med politiet.
Ikke veldig merkelig med tanke på at mye han har forklart seg om har blitt oppfattet som mistenkelig av politiet og media - dette på grunn av type plott i denne saken.

Det er mulig at TH og familie har en formening om hva som egentlig skjedde, men at det blir for smertefullt for dem å forklare hele familiehistorien i detalj. Derfor ønsker ikke familien flere spørsmål / å belyse hele historien for politi og media.

Kan virke som TH er fornøyd med frifinnelse - ikke å fortelle om alle "hemmeligheter"

Vi får se hva politiet finner ut av etterhvert. Om de finner ut av noe i nye undersøkelser som belyser saken videre.
Citera
2020-08-25, 20:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er mulig at TH har innsett at det vil bli vanskelig å oppklare denne saken på grunn av et nesten vanntett plott. Derfor er strategien hans å kun slippe fengselsstraff - ikke at saken skal bli oppklart. Så lenge politiet ikke har fellende bevis mot han kan han nekte å la seg avhøre / ikke samarbeide med politiet.
Ikke veldig merkelig med tanke på at mye han har forklart seg om har blitt oppfattet som mistenkelig av politiet og media - dette på grunn av type plott i denne saken.

Det er mulig at TH og familie har en formening om hva som egentlig skjedde, men at det blir for smertefullt for dem å forklare hele familiehistorien i detalj. Derfor ønsker ikke familien flere spørsmål / å belyse hele historien for politi og media.

Kan virke som TH er fornøyd med frifinnelse - ikke å fortelle om alle "hemmeligheter"

Vi får se hva politiet finner ut av etterhvert. Om de finner ut av noe i nye undersøkelser som belyser saken videre.

Hvilke hemmeligheter kan potensielt trumfe å være mistenkt for drapet på sin egen kone?
Citera
2020-08-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Altså...TH må jo ha vært inne i huset for å ringe med fasttelefonen.... eller???
Jeg tror trådløs fasttelefon lå klar rett innenfor døra. Ser dette er besvart av andre så overse dette innlegget. Noen som vet hvor det er blitt av politimusa Minnie? Hun hadde alltid noe spennende å fortelle.
Senast redigerad av LH07 2020-08-25 kl. 20:29.
Citera
2020-08-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

– Innerst inne har jeg gått og fryktet at dette kunne skje, at han kunne bli pågrepet.

Hvorfor?

– Saken har drøyd ut i tid, og uten de store fremskritt, slik vi har fått det fremstilt i offentligheten. Det kan ha medført økt fokus på Tom Ha*gen, sier Glenn Hartm*ann-Hansen."

Reflekterer denne uttalelsen en "lojal venn" av TH? En person som har vært TH's høyre hånd i 25 år forteller til VG at han innerst inne fryktet at TH kunne bli mistenkt.
Jeg synes uttalelsene til denne personen i media viser en person som ikke spiller på lag med TH.

Det kan også bety at han tenker som andre at politiet tar TH i mangel av noen andre. Ikke at det betyr at han mener TH gjorde det.
Citera
2020-08-25, 20:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvilke hemmeligheter kan potensielt trumfe å være mistenkt for drapet på sin egen kone?
Det kommer helt an på hva historien om familien / AEH / kallenavn / ekteskapsproblemer / andre ting man ikke vet forteller i virkeligheten.
Hvis TH skjønner at plottet er vanntett, samt at han ser muligheten å slippe straff uten å gå i detalj vil han mulig skåne familien sin.

Det kan bli interessant å se utviklingen fremover. Hypotetisk, hva vil skje hvis politiet finner bevis mot en annen GM - kan TH bli tvunget til å forklare alt han vet..

Vi får se
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-25 kl. 20:46.
Citera
2020-08-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er vel at TH har sagt at han kom inn døren, og ropte "Anne", men fikk ingen respons, og gikk rett inn med skoene på. Han har prøvd å skape et inntrykk for politiet om a han var bekymret og redd for Anne, og at han nærmest i panikk trampet rett inn i huset med skoene på. Men forklaringen hans holder ikke. Han har blitt tatt i den ene løgnen etter den andre nå, og derfor nekter han å forklare seg noe mere. Han skulle liksom til avhør hos Kripos, og da sa han at han måtte gå gjennom alt han har sagt først. Bare det beretter alt. Om man taler sanningen, så må man inte gå gjennom alt man tidligere har sagt.

Nei det er akkurat det. Han burde ha høy puls og svette godt etter beskrivelsen å dømme, og da ville jeg trodd at det ble fingeravtrykk på brevsidene. Spesielt de som han gransket nøye - monero biten.
Citera
2020-08-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Kan hende at de hadde trådløs fasttelefon. Rekkevidden på disse er vel 50 meter.

Men hvis du tror at du er overvåket utendørs så stiller du deg ikke opp og snakker med politiet. Og andre kunne høre. TH trengte ikke se alle som var i nærheten, men de kunne høre han. Så jeg ville nå gått inn på badet og satt på springen hvis det var om å gjøre å skjule samtalen med politiet.

Men greit nok, etter eget sigende var han i kaos og tenkte vel ikke klart.
Citera
2020-08-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(03.08.2020)[i]

Fetad: Kan det hende at TH hadde fortalt til det familiemedlemmet i telefonsamtalen ca kl 14 om de slepesporene som TH nylig hadde oppdaget? Hvis det var slik, så tenker jeg at det er jo lettere å legge merke til noe man har fått vite om (og som man derfor ser etter), enn å legge merke til noe som man ikke vet om når man haster inn i huset for å lete etter sin kone.

Jeg vil si motsatt. Når en har bodd hele livet i samme huset og sett møbler, vegger, klærne hver dag så er det heller sånn at hjernen filtrerer alt kjent vekk som uinteressant. Men noe som forstyrrer bildet totalt vil en se med en gang. Å komme inn og vanligvis se gulvet fint og rent og sko pent plassert er noe ganske annet enn å se blod. Det vanlige filtreres vekk og blod er en signalfarge vi reagerer på tror jeg. Så hvis andre sa at det var vanskelig å unngå å se det så ville han i hvert fall se det. Jeg tenker slik basert på at hjernen økonomiserer.
Citera
2020-08-25, 20:54
Medlem
Citat:
Dere som tror at TH lyver, kan dere lage en liste over alle de tingene som dere mener at han lyver om og fortelle om hva dere tenker at var årsaken til løgnene og fortelle om hvorfor dette var ting som det skulle ha vært lurt å lyve om?

Tror det er din tur å forklare hvorfor du TROR han er uskyldig, ikke bare at han forhåndsdømmes. Men hvorfor er han uskyldig ut fra det vi vet. Foreløpig unnlater du å svare når folk spør deg. Jeg har også spurt uten å få svar.
Citera
2020-08-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg vil si motsatt. Når en har bodd hele livet i samme huset og sett møbler, vegger, klærne hver dag så er det heller sånn at hjernen filtrerer alt kjent vekk som uinteressant. Men noe som forstyrrer bildet totalt vil en se med en gang. Å komme inn og vanligvis se gulvet fint og rent og sko pent plassert er noe ganske annet enn å se blod. Det vanlige filtreres vekk og blod er en signalfarge vi reagerer på tror jeg. Så hvis andre sa at det var vanskelig å unngå å se det så ville han i hvert fall se det. Jeg tenker slik basert på at hjernen økonomiserer.
Jeg forstår. Hvilken farge det var på slepesporene og hva slepesporene besto av, har jeg ikke lest noe om. Noen i tråden nevnte at gulvflisene i huset har en slags dyp rødbrun farge (eller terrakotta-farge) el.l., og jeg vet ikke hvor godt ulike typer spor vises på fliser av en slik farge.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-25 kl. 21:03.
Citera
2020-08-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Tror det er din tur å forklare hvorfor du TROR han er uskyldig, ikke bare at han forhåndsdømmes. Men hvorfor er han uskyldig ut fra det vi vet. Foreløpig unnlater du å svare når folk spør deg. Jeg har også spurt uten å få svar.
Jeg er ikke overbevist om noen ting i denne saken. Men det er andre teorier enn at TH er skyldig som jeg ser på som mer sannsynlig.
Citera
2020-08-25, 21:04
Medlem
Citat:
Jeg forstår. Hvilken farge det var på slepesporene og hva slepesporene besto av, har jeg ikke lest noe om. Noen i tråden nevnte at gulvflisene i huset har en slags dyp rødbrun farge (eller terrakotta-farge) el.l., og jeg vet ikke hvor godtulike typer spor vises på fliser av en slik farge.

Men andre som ikke var i huset hver dag og kjente hver detalj, de har sett sporene. Hvorfor tror du han sier det og hvorfor er han uskyldig mener du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in