2020-08-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nei, det kan som jeg tror ha vært MGM som var inne i huset og betjente fasttelefonen.

Derfor var ikke skoavtrykkene der, han hørte ikke AE’s telefon, han så ikke slepesporene «med det første», han surret med rekkefølgen på bruken av fasttelefonen, han ble sjokkert over at politiet ikke ville komme til huset så han måtte fortelle om åstedet som for han ikke var ferskt.

Alt tyder på at han IKKE var inne i huset etter stagingen.

Hva da? Staging? Hvor har du det fra?Hvem sier at TH har staget noe som helst? Politiet? Skjønner du ikke at den gjengen bare er drevet av å beholde lønna si?
Citera
2020-08-25, 18:03
Medlem
Podcast anyone??? Det blir vel vanskeligere å få noen med spesiell kunnskap om saken til å avsløre detaljer nå fremover ettersom dustepolitiet må granske hvem som har lekket og lekket til mediene . Jeg trodde dette var politiet selv, som ikke orket å høre mer av SHs forsvar av TH og angrep på politiet i mediene, men det kan vel ha vært journalister også som tjener ekstra på dette, men når det kommer så arrangert rett etter en uttalelse som taler for THs fordel, antar jeg det er fra politiet selv, tipper Hrenovica. Hver gang det kommer noe som taler til THs fordel, kommer det noe nytt som knytter TH til saken. Når politiet sier de skynder seg langsomt, synes jeg vi bør bytte de ut. De har brukt ekstremt lang tid på denne saken, og vi trenger ikke noen som ligger på latsiden for å løse dette. For en bedagelig og lite offensiv holdning. Andre politisaker blir underprioritert, mange antagelig henlagt, pga. dette treige arbeidet. De har avslørt seg som amatører mange ganger når de har forsøkt å ettersøke sprox-sko, og så går det kanskje to uker, og de innrømmer de må gi opp. Og dumme Hrenovica skulle da stått saken ut! Sånt rot! Alle de menneskene å forholde seg til. Latterlig mange titler. Overbyråkrati. Påtaleansvarlig, påtaleleder, påtaleteam. Waste of money. Savner Brøske jeg. Fin type. Men Hrenovica er en veldig kjekk politimann.
Citera
2020-08-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Eller det kan som jeg tror ha vært MGM som var inne i huset og betjente fasttelefonen.

Derfor var ikke skoavtrykkene der, han hørte ikke AE’s telefon, han så ikke slepesporene «med det første», han surret med rekkefølgen på bruken av fasttelefonen, han ble sjokkert over at politiet ikke ville komme til huset så han måtte beskrive åstedet som for han ikke var ferskt.

Alt tyder på at han IKKE var inne i huset etter stagingen.

Hvem mener du at MGM er da?

Og, har MGM lagt igjen skosåleavtrykk som er identifiserte? Eller utydelige og uidentifiserte?

Og TH gjemte seg i garasjen imens? Eller kjørte vekk liket? Eller hva?
Citera
2020-08-25, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Podcast anyone??? Det blir vel vanskeligere å få noen med spesiell kunnskap om saken til å avsløre detaljer nå fremover ettersom dustepolitiet må granske hvem som har lekket og lekket til mediene . Jeg trodde dette var politiet selv, som ikke orket å høre mer av SHs forsvar av TH og angrep på politiet i mediene, men det kan vel ha vært journalister også som tjener ekstra på dette, men når det kommer så arrangert rett etter en uttalelse som taler for THs fordel, antar jeg det er fra politiet selv, tipper Hrenovica. Hver gang det kommer noe som taler til THs fordel, kommer det noe nytt som knytter TH til saken. Når politiet sier de skynder seg langsomt, synes jeg vi bør bytte de ut. De har brukt ekstremt lang tid på denne saken, og vi trenger ikke noen som ligger på latsiden for å løse dette. For en bedagelig og lite offensiv holdning. Andre politisaker blir underprioritert, mange antagelig henlagt, pga. dette treige arbeidet. De har avslørt seg som amatører mange ganger når de har forsøkt å ettersøke sprox-sko, og så går det kanskje to uker, og de innrømmer de må gi opp. Og dumme Hrenovica skulle da stått saken ut! Sånt rot! Alle de menneskene å forholde seg til. Latterlig mange titler. Overbyråkrati. Påtaleansvarlig, påtaleleder, påtaleteam. Waste of money. Savner Brøske jeg. Fin type. Men Hrenovica er en veldig kjekk politimann.
Jeg har ikke hørt noe om at det skal komme noen ny podcast om Hagen-saken med Milli eller noen andre. Det siste jeg så om Milli i avisen er at han hadde laget en video der han engasjerte seg og uttalte seg i en annen kriminalsak. VG har hatt veldig få artikler om Hagen-saken i de siste månedene.
Ja, Brøske er veldig dyktig.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-25 kl. 18:54.
Citera
2020-08-25, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Folk flest trampar inte runt med skor inne, speciellt inte gäster så vad menas egentligen med dessa skospår som inte finns? TH har ju varit i sitt hus eftersom han bor där. Om det menas att det är vid ytterdörren det borde finnas skospår, då är det konstigt om det finns spår efter resten av familj och vänner, men inte TH Kanske han hade sproxen på, som han sen snabbt gjorde sig av med? Hur man än tänker så får man ingenting att stämma.

Det er vel at TH har sagt at han kom inn døren, og ropte "Anne", men fikk ingen respons, og gikk rett inn med skoene på. Han har prøvd å skape et inntrykk for politiet om a han var bekymret og redd for Anne, og at han nærmest i panikk trampet rett inn i huset med skoene på. Men forklaringen hans holder ikke. Han har blitt tatt i den ene løgnen etter den andre nå, og derfor nekter han å forklare seg noe mere. Han skulle liksom til avhør hos Kripos, og da sa han at han måtte gå gjennom alt han har sagt først. Bare det beretter alt. Om man taler sanningen, så må man inte gå gjennom alt man tidligere har sagt.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-08-25 kl. 18:24.
Citera
2020-08-25, 18:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Ja, Brøske er veldig dyktig og han er mye bedre enn Kling og Klang.

Lært deg et nytt uttrykk i det siste, eller?
Citera
2020-08-25, 18:20
Medlem
.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-25 kl. 18:54. Anledning: Feil.
Citera
2020-08-25, 18:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nei, men man må jo tilpasse seg litt når dette er et svensk forum :-)

Ok.

Du vet at "Kling och Klang" bare betyr "politiet", eller?

Eller hva mener du når du bruker det?
Citera
2020-08-25, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Altså...TH må jo ha vært inne i huset for å ringe med fasttelefonen.... eller???

Kan hende at de hadde trådløs fasttelefon. Rekkevidden på disse er vel 50 meter.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-08-25 kl. 18:25.
Citera
2020-08-25, 18:37
Medlem
Legokatts avatar
VG - 10.01.2019
"Hartma*nn-Hansen kan ikke forstå at Hagen hadde noen fiender, eller at noen rundt ham skal ha planlagt noe slikt som dette

Jeg lærte dem begge å kjenne, og «Lisbeth» som vi som kjente henne sa, er en helt fantastisk person, glad i både mennesker og dyr. Det er nesten fælt å si det, men det er ekstra ille at det er henne"

VG - 10.01.2019
- Så sent som mandag den 29. oktober satt jeg hjemme hos dem og fikk kaffe og snitter servert av «Lisbeth», som vi som kjenner henne kaller henne for. Det var god stemning der. Det er uvirkelig at hun forsvant bare to dager etterpå, sier 49-åringen til VG

VG 30.11. 2019: (redigert bort fra media i ettertid)
"Hartm*ann-Hansen innser at han kommer til å bli ti minutter forsinket, så han sender en tekstmelding til Anne-Elisa*beth for å si ifra"

VG - 30.04.2020
"Hva tenker du om det som har skjedd nå?

– Innerst inne har jeg gått og fryktet at dette kunne skje, at han kunne bli pågrepet.

Hvorfor?

– Saken har drøyd ut i tid, og uten de store fremskritt, slik vi har fått det fremstilt i offentligheten. Det kan ha medført økt fokus på Tom Ha*gen, sier Glenn Hartm*ann-Hansen."

Registrer at denne personen sendte SMS til AEH 10 minutter før møtet i S4 to dager før forsvinningen. Denne personen ønsket å presisere i media at TH ikke hadde noen uvenner.

Når TH blir mistenkt forklarer han 30.04.2019 at han innerst inne har fryktet at dette kunne skje. Reflekterer denne uttalelsen en "lojal venn" av TH? En person som har vært TH's høyre hånd i 25 år forteller til VG at han innerst inne fryktet at TH kunne bli mistenkt.
Jeg synes uttalelsene til denne personen i media viser en person som ikke spiller på lag med TH.
Citera
2020-08-25, 18:49
Medlem
(03.08.2020)I tillegg var det slepespor som førte fra toalettet og helt ut i gangen. Et familiemedlem har forklart at det er vanskelig ikke å få øye på sporene selv om døra til toalettet er lukket.
Hagen hevder han ikke observerte sporene eller trusselbrevet før han hadde vært gjennom boligen og kom tilbake til gangen. Inne på toalettet fant Hagen klærne til kona.

https://www.tv2.no/a/11535844/

Fetad: Kan det hende at TH hadde fortalt til det familiemedlemmet i telefonsamtalen ca kl 14 om de slepesporene som TH nylig hadde oppdaget? Hvis det var slik, så tenker jeg at det er jo lettere å legge merke til noe man har fått vite om (og som man derfor ser etter), enn å legge merke til noe som man ikke vet om når man haster inn i huset for å lete etter sin kone.
Citera
2020-08-25, 18:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nei, men man må jo tilpasse seg litt når dette er et svensk forum :-)

Hvem er det du sikter til når du bruker uttrykket "Kling og Klang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in