Citat:
Ursprungligen postat av
Mattagg
Ja det virker som han ikke var inne.
Men ut fra den informasjonen vi har, så svarte han på oppringing på fasttelefon kl 13:40. Og han ringte til AEHs mobiltelefon 13:46, også fra fasttelefon. Om det er riktig at Nokia'en alltid lå på kontoret.
Enten må han ha vært inne og hentet trådløs enhet fra fasttelefonen. Eller, han har lagt den trådløse enheten ett sted der han ikke trengte å gå inn for å få tak i den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rips
Dette fremstår for meg som viktig og uavklart. Vel ikke det du sier, det er klart og riktig nok.
Jeg forstår meg bare ikke helt på fotavtrykk og mangel på fotavtrykk. Jeg er blitt fortalt av noen at jeg må være idiot siden jeg ikke helt får tak i dette, men det får jeg da tåle.
Det var visst mange andre sine fotavtrykk på åstedet. Da må de ha avsatt disse etter det ble vasket? Eller så har de avsatt fotavtrykk andre steder i huset, hvor TH ikke har avsatt fotavtrykk heller?
Hvorfor finnes det ikke tydelige fotavtrykk av TH i huset, men av andre familie medlemmer?
Her mangler vi info.
Ja, politiet har skannet hele huset, så de har en tredimensjonal modell. De har så plottet inn de forskjellige tydelige og identifiserte skosåleavtrykkene på det nøyaktige stedet de ble funnet. Mulig de har plottet inn utydelige og uidentifiserbare skoavtrykk også.
TH har bekreftet at han gikk inn med sko på da han kom hjem 13:30, men skoavtrykkene hans finnes ikke i huset. De burde ha vært der.
Hvis vi fikk se politiets oversikt over skoavtrykk, ville vi se
hvor det sannsynligvis har vært vasket i huset. Vi må anta at det mangler avtrykk fra flere personer, eller at det iallfall er færre avtrykk i de områdene.
Om det er vasket i gangen eller inngangspartiet, og det finnes færre avtrykk der enn i resten av huset, vil det være avslørende. Ett eksempel, dersom skoavtrykkene fra GHH, som var på besøk mandagskvelden, om de finnes i de indre stuer og områder, men ikke i inngangspartiet. Det ville tyde på at inngangspartiet ble vasket etter mandagskvelden.
Vi mangler info og må foreløpig stole på politiets vurderinger, og det er at TH lyver om å ha hatt sko på da han lette igjennom huset. Eller, at han ikke lette igjennom huset, men gjorde noe annet etter at han kom hjem ca 13:30 forsvinningsdagen.
Det spørs da, om TH har vært veldig forsiktig med å gå med sko innomhus i tiden før forsvinningen, og at spor etter TH kun finnes blant de utydelige og uidentifiserbare skoavtrykkene.