Jag använder recrea forte 2 gånger om dagen med 10-12 timmars mellanrum, med den långa pipen, 6 tryck per gång. Sen masserar jag in det lite lätt i hårbottnen. Jag kör även finasteride 2.5mg om dagen. Man kan ha mycket lägre dos, vissa säger att 0.2mg räcker, men jag är lite av ett specialfall, går på hydrocortison 50 mg om dagen vilket kan neutralisera finasteriden, så jag tar mer för att förhoppningsvis vara på den säkra sidan. Jag använder också ketoconazole 3 ggr i veckan. Funderar på att börja köra dermarolling med. Denna regim har jag kört sen i dec.
Jag har märkt något minskad sexlust och mindre sperma när jag får utlösning, MEN osäker på om det har med finasteriden att göra. Har haft binjurebarkscancer och nyopererad för det, samt går på kemo, och kommer göra det i två år till. så jag kan inte peka på Fin som orsak. Jag hade även Cushings syndrom där min kortisolproduktion var 6900 (normala nivåer 30-170) så det har nog mer med saken att göra hehe!
Det har börjat klia ordentligt i hårbottnen måste jag säga, det är svårt att låta bli att vara på det, speciellt när man ska sova, och man är paranoid att man ska klia ut håret, hehe. Recrra forte är dock så pass billigt (200 kr för 3 månader) att det år svårt att justifiera foam versionen, man får ha lite viljestyrka!
Här är bilder på progressionen från start till nu.
https://i.imgur.com/qxQxCTa.jpg