2019-10-16, 02:12
Medlem
Hej!

Någon som har erfarenhet med detta? Jag kör just nu Rogaine Forte vanlig kutan-lösning. Har bekymmer med att det ofta kliar och läst att skum är mycket bättre på den fronten. Däremot har jag inte hittat någon som säljer det i Sverige.

Någon mer med samma bekymmer och i så fall var får ni tag på ett skum?
Citera
2020-01-13, 17:09
Medlem
Bumpar denna, ville bara skriva att jag hittade Rogaine foam på Amazon. Den produkten gör inte så min hårbotten kliar så nu kör jag på den fullt ut.
Citera
2020-05-26, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Bumpar denna, ville bara skriva att jag hittade Rogaine foam på Amazon. Den produkten gör inte så min hårbotten kliar så nu kör jag på den fullt ut.

Känner du att det hjälper? Har själv använt Minoxidil Foam i 17 månader nu men märker ingen effekt överhuvudtaget (är 24 år, tappat hår i ca 4 år). Inga bieffekter eller shedding heller. Funderar på att byta till liquid istället. Vågar mig inte på Propecia.

Kan dock flika in att jag bara använder Minoxidil Foam en gång om dagen istället för två, eftersom en hårläkare sa att effekten ska vara densamma men med lägre risk för bieffekter plus att det tar mindre tid. Kan ju vara det som är problemet också.
Citera
2020-05-26, 14:31
Medlem
Ebay UK har väl inte gått sönder? Har gått bra att beställa därifrån de senaste fem åren.
Citera
2020-05-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver96

Kan dock flika in att jag bara använder Minoxidil Foam en gång om dagen istället för två, eftersom en hårläkare sa att effekten ska vara densamma men med lägre risk för bieffekter plus att det tar mindre tid. Kan ju vara det som är problemet också.

Din dermatolog har i princip rätt, baserat på att halveringstiden för minoxidil i serum ligger på 22 timmar. Så en gång om dagen "räcker".
Citera
2020-05-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Din dermatolog har i princip rätt, baserat på att halveringstiden för minoxidil i serum ligger på 22 timmar. Så en gång om dagen "räcker".

Ok, tack. Jag applicerar i och för sig Minoxidil på morgonen kl 8 och duschar sedan i regel kroppen och håret kl 20. Hälften av dygnet har jag alltså ingen Minoxidil i hårbotten = resultatet hämmas? Vad tror du?
Citera
2020-06-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ok, tack. Jag applicerar i och för sig Minoxidil på morgonen kl 8 och duschar sedan i regel kroppen och håret kl 20. Hälften av dygnet har jag alltså ingen Minoxidil i hårbotten = resultatet hämmas? Vad tror du?
Vid klockan 20 så har minoxidilet redan absorberats och påverkas ej av duschen. Efter runt 22 timmar är fortfarande halva minoxidilet kvar och verkar. Så det är hellugnt.

2 ggr om dagen är bara onödigt för plånboken och miljön
Citera
2020-08-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gharialnumbat
Vid klockan 20 så har minoxidilet redan absorberats och påverkas ej av duschen. Efter runt 22 timmar är fortfarande halva minoxidilet kvar och verkar. Så det är hellugnt.

2 ggr om dagen är bara onödigt för plånboken och miljön

Tack för svar, så bra då. Har dock hur som helst inte märkt någon effekt av minoxidil trots att jag använt det i drygt 1,5 år nu. Har även använt Ketokonazol-schampo en gång i veckan sedan två månader tillbaka, får se om det ger någon effekt.

Tror dock det blir till att köpa Propecia snart och addera även det, innan det är för sent. Verkar väl i de flesta fallen vara ett måste för att verkligen få någon effekt. De potentiella biverkningarna oroar mig dock.
Citera
2020-08-25, 19:50
Medlem
Citat:
Tack för svar, så bra då. Har dock hur som helst inte märkt någon effekt av minoxidil trots att jag använt det i drygt 1,5 år nu. Har även använt Ketokonazol-schampo en gång i veckan sedan två månader tillbaka, får se om det ger någon effekt.

Tror dock det blir till att köpa Propecia snart och addera även det, innan det är för sent. Verkar väl i de flesta fallen vara ett måste för att verkligen få någon effekt. De potentiella biverkningarna oroar mig dock.

Jag använder propecia/finasterid och har ej fått några bieffekter och 98% av män får inga. Take the chance bro
Citera
2020-08-26, 12:01
Medlem
carminaburanas avatar
Jag använder recrea forte 2 gånger om dagen med 10-12 timmars mellanrum, med den långa pipen, 6 tryck per gång. Sen masserar jag in det lite lätt i hårbottnen. Jag kör även finasteride 2.5mg om dagen. Man kan ha mycket lägre dos, vissa säger att 0.2mg räcker, men jag är lite av ett specialfall, går på hydrocortison 50 mg om dagen vilket kan neutralisera finasteriden, så jag tar mer för att förhoppningsvis vara på den säkra sidan. Jag använder också ketoconazole 3 ggr i veckan. Funderar på att börja köra dermarolling med. Denna regim har jag kört sen i dec.

Jag har märkt något minskad sexlust och mindre sperma när jag får utlösning, MEN osäker på om det har med finasteriden att göra. Har haft binjurebarkscancer och nyopererad för det, samt går på kemo, och kommer göra det i två år till. så jag kan inte peka på Fin som orsak. Jag hade även Cushings syndrom där min kortisolproduktion var 6900 (normala nivåer 30-170) så det har nog mer med saken att göra hehe!

Det har börjat klia ordentligt i hårbottnen måste jag säga, det är svårt att låta bli att vara på det, speciellt när man ska sova, och man är paranoid att man ska klia ut håret, hehe. Recrra forte är dock så pass billigt (200 kr för 3 månader) att det år svårt att justifiera foam versionen, man får ha lite viljestyrka!

Här är bilder på progressionen från start till nu.

https://i.imgur.com/qxQxCTa.jpg
Senast redigerad av carminaburana 2020-08-26 kl. 12:06.
Citera
2020-08-26, 14:30
Medlem
carminaburanas avatar
Mycket informativ :

https://www.youtube.com/watch?v=giBALq34cKs
Citera
2020-08-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gharialnumbat
Jag använder propecia/finasterid och har ej fått några bieffekter och 98% av män får inga. Take the chance bro

Tack för pepp. Får jag fråga hur gammal du är, ungefär hur lång tid du hade haft håravfall när du började med propecia, hur länge du tagit propecia och hur snabbt du såg förbättring samt om resultatet hållit i sig? Gärna även hur stor dos du tar.

Sorry för så många frågor, men är verkligen nyfiken på hur bra det egentligen fungerar och på mina egna utsikter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in