2020-08-25, 07:11
Medlem
Ni som använder dejtingappar bara för att ligga kan ju låta bli att svara!

I och med dejtingappar och siters intåg i folks liv så har ju det här med dejtandet förändrats. Innan internet så träffade man oftast en i taget eftersom man behövde vara mer aktiv i letandet av partner.(iaf de flesta jag känner i mer mogen ålder). Nu finns ju hela utbudet i mobilen väldigt lätttillgängligt.

Ni som letar efter en mer stadig partner, dejtar ni en i taget eller har ni flera på gång samtidigt? På hur många dejter kan man känna att det är Ms/Mr Right?

En deltagare i en svensk dejtingpodd blev stressad av Tinder eftersom hen tyckte att många användare där hade många på gång samtidigt. Hen tyckte att man skulle avverka en i taget.
Citera
2020-08-25, 07:51
Medlem
traskpaddas avatar
När jag var singel så avverkade jag bara en person åt gången, för mig kändes det inte som att man gav dom en rättvis chans om man skulle försöka lista ut hur man klickar med 3 olika tjejer samtidigt, sen så hade jag aldrig orkat anstränga mig så mycket.

Jag och min flickvän sedan 3 år träffades via tinder, tog 2 träffar för att inse att det kanske fanns något där. Sen efter tre veckor av konstanta dejter så bestämde vi oss för att ta bort Tinder. Jag har alltid kört via principen att man inte ska behöva tvinga fram något, utan allting ska bara kännas rätt, och det gjorde det i vårt fall.
Citera
2020-08-25, 08:23
Medlem
Ni ger hopp åt mänskligheten.

Allt för ofta läser man om dekadensen i samhället.

Killar och tjejer som tävlar i hur många de kan ligga med.
Två, tre och fyra kk på samma gång.
Sedan gnäller de på att de mår psykiskt dåligt.

Jag dejtar bara en i taget.
Att hålla på att strula med flera skapar bara mentala problem.

Efter 2-3 dejter brukar man väl normalt veta om man ska fortsätta eller ej.
Senast redigerad av Mrstardust 2020-08-25 kl. 08:25.
Citera
2020-08-25, 09:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Man dejtar givetvis endast en person åt gången om man har rent mjöl i påsen. Det vore sjukt att göra upp ett schema och gå direkt från en dejt till en annan, typ. Men snart dyker det upp någon i tråden som menar att man inte har något val om man vill ha en chans i dag, eftersom "alla håller på så och är jättekräsna". Sanna mina ord.
Själv skulle jag tycka att det vore snudd på omöjligt att uppbåda den kraft och det engagemang som krävs för den rätta skjutsen om jag slentrianmässigt dejtade flera personer parallellt. Man träffar förhoppningsvis bara den som man är verkligt intresserad av, tänker jag, och dejtar inte frenetiskt bara för sakens skull.
Citera
2020-08-25, 10:09
Medlem
Castles avatar
Vet inte hur mycket min åsikt betyder något men de gånger jag har haft en relation som varat ett tag från dejtingsida/Tinder så har det känts bra från första träffen och sen bara bättre. Ibland har jag haft flera dejter inbokade i veckan (med olika personer) och några gånger till och med flera dejter samma dag. Men det är ju mer för att jag inte så ofta känner att jag klickar med någon så jag behöver träffa rätt många. De gånger det har blivit en relation har vi haft sex på ungefär tredje träffen och efter det har jag inte träffat någon annan mer, dvs jag har aldrig dejtat och haft sex med flera parallellt, det är inte min grej.
Senast redigerad av Castle 2020-08-25 kl. 10:15.
Citera
2020-08-25, 10:09
Medlem
Unisertits avatar
Försökte ha två men när den jag tyckte om lät mig komma närmre och ville gå på fler dejter var jag tvungen att kapa bort den andra då jag inte ville investera mer känslor i det förhållandet än vad jag redan hade gjort.

Var dumt gjort. Träffade henne innan och vi fick ett trevligt kk förhållande men ville väl ha något mer med någon annan. Och självisk som man är så kunde man inte göra slut tidigare medans man letade.. Skulle inte göra om det igen, inte snällt mot någon av tjejerna och det kunde ha slutat illa.
Citera
2020-08-25, 16:00
Medlem
Kickexs avatar
Definitivt en åt gången, annars känns det svårt att veta om jag verkligen bryr mig.
Citera
2020-08-25, 16:46
Medlem
xposures avatar
Pallar inte heller att dejta fler samtidigt.
Känns som klassisk storstadsmentalitet.
Citera
2020-08-25, 18:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Bara för att man kan något behöver man ju inte göra det. När jag varit på dejtingsajter har jag bara dejtat en i taget. Att ha flera bollar i luften blir för stressigt och inget jag behöver.

De 2 pojkvänner jag träffat via kontaktsajter, blev jag ihop med efter första träffen. Vi hade pratat i telefon och mailat i 2-3 veckor. Fina killar på alla sätt. Det kände bra och självklart. Båda förhållandena höll i 2 år, så de kraschade inte direkt. Eller egentligen inte alls. Vi var bara på väg åt olika håll i livet.
Citera
2020-08-25, 18:07
Avslutad
Gillar skrivandet gillar inte att träffas , skriver hellre med 10 olika personer än att träffa en. Kul att skriva med några ha några att skriva med under dagarna . Men känner inget större behov av något seriöst .

Inte för att jag skriver med 10 samtidigt . Som mest 2-3 stycken.
Citera
2020-08-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Gillar skrivandet gillar inte att träffas , skriver hellre med 10 olika personer än att träffa en. Kul att skriva med några ha några att skriva med under dagarna . Men känner inget större behov av något seriöst .

Inte för att jag skriver med 10 samtidigt . Som mest 2-3 stycken.

Vad är det du letar efter, brevkompisar?
Citera
2020-08-26, 12:19
Avslutad
Jag skulle aldrig dejta mer än 1 kille åt gången och ägnar inte ett ögonblick åt en kille som dejtar flera samtidigt. Det i min värld är otänkbart.

Träffade en kille för många år sedan och vi kom in på just detta, han kunde tänka sig att dejta flera samtidigt, hans försvar? "Vill inte gå miste om någon." Mitt svar var rakt och tydligt "det var precis var du gjorde nu." Så gick jsg därifrån och hörde aldrig av mig igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in