Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Men jag tror nog att UW kunnat hitta hur många andra alternativ som helst för att komma till rätta med en sån eventuell situation. Bättre alternativ än att slå ihjäl LW. Om han velat ”ta bort” henne för att ”skydda barnen” så tror jag också att han hade gjort det tidigare, när de hade en mer ansträngd relation.
Jag räknar helt bort honom som GM, och det bygger jag till största delen på förhören med honom. Samt att det, enligt mitt förmenande, finns de som har/kan ha betydligt tyngre ”skäl” för att mörda LW.
Håller med dig.
Dessutom kan jag inte se att Lena skulle ha dissat A.
Tvärtom hade hon ju varit och köpt hantlar och höll på med förberedelserna in i det sista. Och som jag har förstått det skulle hon aldrig missa att fira hans födelsedag. Den enda anledningen till det, det är ju att hon blir mördad!
Den förälder som mördar sina barns mamma inför hans födelsedagsfirande, den föräldern gör ju sina barn den sämsta tjänsten. Se nu hur illa det blev! Barnet ligger ensam i natten, med dörren öppen (!) medan mamman blir utlurad och ihjälslagen nästan vid hemmet.
Jag glömmer inte heller A:s vittnesmål, med att han berättar om hur han och hans mamma ligger i samma säng; så där kärleksfullt du vet, sa han till förhörsledaren...
Det rimmar riktigt illa med att någon skulle göra sina barn en tjänst!
Fy sjutton.
Nä, dessutom skulle det kräva att syskonen skulle hålla pappan om ryggen och ljuga. Svårt att tro att de skulle klara av det i den åldern de var i, 14 och 16 år var det väl de var.