2020-08-25, 16:37
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/kbyWUTuf-IM

8.52

Bara jag som fick rejält med gåshud? När man ser detta med musiken och rösten av Jon Voight önskar man nästan att man var amerikan. Vart tog den svenska själen vägen?

Det enda som var bra var Kimberly Guilfoyle som hade sniffat kokain och tittat på Hitler-tal innan hon gick upp på scenen och skrek ut sin kärlek till fascism.

Citat:
Kimberly Guilfoyle Screams at America for Six Terrifying Minutes

Citat:
A little over an hour into the first night of the Republican National Convention, former Fox News host and Donald Trump Jr.’s current girlfriend, Kimberly Guilfoyle, walked onto the flag-strewn stage and took a deep breath. While the night was already governed by a bleak message of the threat of life without Trump — contrasting with the president’s promise that the evening would be “uplifting and positive” — Guilfoyle brought the fear, the fanaticism, and the convention’s fascist timbre to the next level.

https://nymag.com/intelligencer/2020/08/kimberly-guilfoyle-yells-at-america-for-6-terrifying-minutes.html

Många republikaner börjar nu ta avstånd från partiet och röstar på Biden istället.
2020-08-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej, nej, nej..

Kom nu med exempel hur Trump har förändrat USA, och gjort landet mer segregerat !

Jag är helt övertygad om att Trumps lögner delar landet. För det är så uppenbart att han ljuger om nästan allting och rätt så fräckt så att det är klar att man blir engagerad när så många är så duperade, så många låter sig luras av någon som uppenbarligen inte är deras vän som de tror. De här stackars lurade är rätt många än så länge och en del kommer säker aldrig att inse fakta. Jag förstår inte att man inte märker att han är helt ointresserad av det amerikanska folket och ser det hela som att tjäna pengar och förhöja sig själv. Han leker superkändis och tjänar pengar. En del ser det tydligt och klart. Andra verkar lite tappade ärligt talat.
2020-08-25, 16:50
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det enda som var bra var Kimberly Guilfoyle som hade sniffat kokain och tittat på Hitler-tal innan hon gick upp på scenen och skrek ut sin kärlek till fascism.

https://nymag.com/intelligencer/2020/08/kimberly-guilfoyle-yells-at-america-for-6-terrifying-minutes.html

Många republikaner börjar nu ta avstånd från partiet och röstar på Biden istället.

Den rörelsen är fake, det är RINOS som är en del av etablissemanget som springer iväg till Demokraterna för att de vill skydda dessa korrupta personer.

Däremot är #WalkAway rörelsen från Demokraterna till Republikaner större än någonsin.

Titta bara på Trumps siffror inom Republikanska partiet, de är mer enade än någonsin.
2020-08-25, 16:52
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1298087075217051648

Kolla detta tal, jag blev fan gråtfärdig.
2020-08-25, 16:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag är helt övertygad om att Trumps lögner delar landet. För det är så uppenbart att han ljuger om nästan allting och rätt så fräckt så att det är klar att man blir engagerad när så många är så duperade, så många låter sig luras av någon som uppenbarligen inte är deras vän som de tror. De här stackars lurade är rätt många än så länge och en del kommer säker aldrig att inse fakta. Jag förstår inte att man inte märker att han är helt ointresserad av det amerikanska folket och ser det hela som att tjäna pengar och förhöja sig själv. Han leker superkändis och tjänar pengar. En del ser det tydligt och klart. Andra verkar lite tappade ärligt talat.

Ett trist och tomt inlägg du kommer med. Innan covid satte världen "upp och ner" så skapades det jobb, arbetslösheten hos minoriteter var rekordlåg, reallöneökningar för första gången på ca 30 år, sänkta skatter mm, osv, etc..

Kort och gott : Alla fick det bättre.
2020-08-25, 16:54
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jo, men vi vet ju att Trump inte genomför de där sakerna. Han har ju i princip misslyckats med allt han sade sig vilja genomföra.

Ja, han lät Iran börja forska på kärnvapen istället för att fortsätta med avtalet som förhindrade det.

Han försökte ge sig på Kina, men inte ens en apa hade kunnat misslyckas så fatalt.

Han sänkte hastigheten gällande arbetslösheten som Obama hade. Ja, fortfarande skapades jobb, men inte längre i samma takt.

Och, viktigast är nog att han gjort USA till ett mycket mer segregerat land. Ett land med hat.

Det är svårt att lyckas med de sakerna han velat när hela etablissemanget försökte kuppa ut honom för att han är emot Kina.
2020-08-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett trist och tomt inlägg du kommer med. Innan covid satte världen "upp och ner" så skapades det jobb, arbetslösheten hos minoriteter var rekordlåg, reallöneökningar för första gången på ca 30 år, sänkta skatter mm, osv, etc..

Kort och gott : Alla fick det bättre.

Ja men Trump misslyckades ju sedan. Han skapade en enorm arbetslöshet och sjukdom och död.

Att han sänkt skatter för de rika tror jag också är ett problem. En del trumpsupportrar förstår ju inte ens att de fattiga fick sig en knäpp på näsan.

Men den största delaren mellan folk är att Trump ljuger en del fulla med skit. Han har ju orsakat en enorm arbetslöshet nu. Det måste man ju inse.
2020-08-25, 17:03
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Däremot är #WalkAway rörelsen från Demokraterna till Republikaner större än någonsin.
Källa tack! Å ingen från kokainisten Donny "snart-ska-skaka-galler" Jr. är du snäll.

Edit: Behövs inte. Är övertygad om att jag kan googla upp data bättre än dig. (WalkAway campaign)

Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-25 kl. 17:14. Anledning: Tillägg
2020-08-25, 17:05
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoscowMitch
Vilka key metrics bygger denna modell på ?
Dvs hur många tillfrågade, hur samplar de populationen?
vad är felmarginalen?
Har den några insikter i vilka delstater kommer Biden att vinna , resp Trump?

Annars betraktar jag den som ren killgissning.
Problemet med alla opinionsundersökningar är att det finns fler Demokrater i USA än vad det finns Republikaner. När man då gör en undersökning så viktar man den genom att fråga fler Demokrater än vad man frågar Republikaner. Därmed så blir utfallet oftast till fördel för Demokraterna när det gäller undersökningar.
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/10/25/why-public-opinion-polls-dont-include-the-same-number-of-republicans-and-democrats/

När det sen gäller själva röstningen så har Republikaner ett högre valdeltagande än vad Demokraterna har. Vilket innebär att undersökningarna inte stämmer överens med hur själva röstningen ser ut.
2020-08-25, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja men Trump misslyckades ju sedan. Han skapade en enorm arbetslöshet och sjukdom och död.

Att han sänkt skatter för de rika tror jag också är ett problem. En del trumpsupportrar förstår ju inte ens att de fattiga fick sig en knäpp på näsan.

Men den största delaren mellan folk är att Trump ljuger en del fulla med skit. Han har ju orsakat en enorm arbetslöshet nu. Det måste man ju inse.
På vilket sätt har Trump orsakat arbetslöshet? Är han orsaken till viruset som skapat den arbetslöshet som slagit hårt mot både USA och Europa?
Hur ska ni ha det ni kommunister? Först hackar ni på Trump för att han inte stänger ner mer = ännu högre arbetslöshet. Sen hackar ni på honom för att han stängt ner för mycket.
Verkligen och sanningen är den att tack vare Trump har coronaviruset inte slagit så hårt mot USA.
Redan nu skapas massor med nya jobb och USA kommer få bättre ekonomi närmaste månaderna.
Problemet är att Demokraterna vill fortsätta stänga ned USA och ha en hög arbetslöshet.
Det är deras enda mikroskopiska chans att besegra Trump.

Nu är det så att Trump kommer vinna valet. Finns inte en chans i helvete att han förlorar.
Jag är 100% säker på min sak. Amerikanarna vill inte ha en vänstervriden sekt vid makten som kommer höja skatterna.

Slutligen är min fråga till dig. Vems ärende går du? Globalister? Andra?
Du är ny här och har redan skrivit 1800 inlägg. Även en idiot skulle ana oråd.
Vem jobbar du åt?
2020-08-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
På vilket sätt har Trump orsakat arbetslöshet? Är han orsaken till viruset som skapat den arbetslöshet som slagit hårt mot både USA och Europa?
Hur ska ni ha det ni kommunister? Först hackar ni på Trump för att han inte stänger ner mer = ännu högre arbetslöshet. Sen hackar ni på honom för att han stängt ner för mycket.
Verkligen och sanningen är den att tack vare Trump har coronaviruset inte slagit så hårt mot USA.
Redan nu skapas massor med nya jobb och USA kommer få bättre ekonomi närmaste månaderna.
Problemet är att Demokraterna vill fortsätta stänga ned USA och ha en hög arbetslöshet.

Nu är det så att Trump kommer vinna valet. Finns inte en chans i helvete att han förlorar.
Jag är 100% säker på min sak. Amerikanarna vill inte ha en vänstervriden sekt vid makten som kommer höja skatterna.

Jag är helt överens med Trump som säger att presidenten är ansvarig för när arbetslösheten ökar.

Du skriver att Trump kommer att vinna valet. Ok skriver jag då. Det är möjligt, men han är ändå ansvarig för att folk är arbetslösa och fattiga. Rätt många barn går hungriga för föräldrarna har inte ekonomiska möjligheter att köpa nog med mat. De svälter i vissa fall.
2020-08-25, 17:09
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner

Slutligen är min fråga till dig. Vems ärende går du? Globalister? Andra?
Du är ny här och har redan skrivit 1800 inlägg. Även en idiot skulle ana oråd.
Vem jobbar du åt?
Hade Demokraterna skrivit en lista på 100 saker som Trump ska göra i Coronakrisen, och han gjorde allt de bad om. Så hade de ändå klagat på vad han gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in