2020-08-25, 17:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Borde inte den "iranske" GM, med tanke på namnet Ali Asl, vara etnisk kurd?

Det är min gissning också:

(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)
(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)

På familjens YouTube-kanal finns kurdiska videos och minsta barnet i familjen dansar runt i en kurdisk folkdräkt.
Citera
2020-08-25, 17:07
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Domen vann laga kraft för två månader sedan. Det brukar vara en liten tid innan fängelset som de dömda får ordna upp sina affärer på.

Men fortsätt du med dina hysteriska versaler om det får dig att känna dig bättre.

Det är också rimligt för småbrott som kanske ger några månader, grövre brottslingar skall naturligtvis låsas in direkt efter dom fallit.
Citera
2020-08-25, 17:08
Medlem
Våldtäkt och misshandel pågick hela natten och de två brottsoffren skrek inte på hjälp? Någon borde väl ha hört dem, kan man tycka?
Citera
2020-08-25, 17:10
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Våldtäkt och misshandel pågick hela natten och de två brottsoffren skrek inte på hjälp? Någon borde väl ha hört dem, kan man tycka?
Människor som utsätts för grovt våld brukar ibland bli stumma av skräck. Frusna.
Citera
2020-08-25, 17:11
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Det är också rimligt för småbrott som kanske ger några månader, grövre brottslingar skall naturligtvis låsas in direkt efter dom fallit.

Helt sant. Nu var detta inget grovt brott dock och då är gången som den är. Han väntade på att avtjäna sitt straff, men annat kom emellan. Det behövs inga hysteriska inlägg med för många utropstecken för att greppa det.

Ena GM ska alltså avtjäna även detta straff tids nog.
Citera
2020-08-25, 17:13
Medlem
Någon som vet vem "polisen" som gjorde bedömningen att pojkarna skulle misshandlas och förnedras ifred utav smutset när pappan ringde och förklarade att hans son inte kommit hem trots att han strax skulle varit hemma?

VI har ju aldrig haft fler poliser hörde jag häromdagen,fast de menade kanskde fler fittpoliser på knä, det brukade iför inte kallas "polis"... men det är ju nya tider har jag förståt. , det skulle ju förklara varför man ignorerar ett samtal om barn som försvunnit.
Citera
2020-08-25, 17:14
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Äh, det är en brun tidning, det är därför de ser lite bruna ut i ansiktet. Men jag blir förvånad över hur mycket det tas upp i media.
Varför förvånad. Knappast Nyheteridag som har våldtagit offren. Dessa två importerade pervon har alltså hållit på med sexuella "lekar" med sina fångar. Det är inte svårt att föreställa sig vad som har pågått.
Citera
2020-08-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Människor som utsätts för grovt våld brukar ibland bli stumma av skräck. Frusna.
Det är en klen tröst att någon hörde ens rop på hjälp om man fick huvudet klyvt av en spade sekunden efter att man ropat. Med tanke på hur stämningen verkar ha varit så var nog en sådan oro högst befogad.
Citera
2020-08-25, 17:16
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Offren måste varit skyldiga en hel del till GM innan... Droger är inget vidare, ens för svenskar.

Citat:
Det inlägget från mig när jag påstår det får du gärna länka till.

Du skriver att offren måste ha varit skyldiga GM pengar. Och i ett annat inlägg nämner du att vi ska hålla oss till fakta. Kan du presentera lite fakta då? Något som bevisar att offren var skyldiga GM pengar.
Citera
2020-08-25, 17:16
Medlem
konstits avatar
Citat:
Helt sant. Nu var detta inget grovt brott dock och då är gången som den är. Han väntade på att avtjäna sitt straff, men annat kom emellan. Det behövs inga hysteriska inlägg med för många utropstecken för att greppa det.

Ena GM ska alltså avtjäna även detta straff tids nog.

Orsaken (ev. försäkringsbedrägeri) kanske någon anser som ringa, men vad jag förstod dömdes han för mordbrand... I min bok är det en tand grövre än än att sälja en joint eller två.
Citera
2020-08-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS

En hel natt? BO var ju ändå två killar i 16-17-årsåldern och ingen av dem skulle då ha sagt ett ljud under våldtäkt och misshandel? Eller var det ingen som hörde dem? Det var ju inte uppe Norrlands mörka skogar det hände liksom?
Citera
2020-08-25, 17:19
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Men fortsätt du med dina hysteriska versaler om det får dig att känna dig bättre.

Du är verkligen en hejare på personangrepp. Iofs, jag vet att det är det enda vänstern är bra på.

I sak kunde man ju annars anse att den som grips för våldsamma eller av annan anledning allvarliga brott - med fängelse i straffskalan, eller definitivt om man dömts för det - inte ska ut i friheten mellan arrestering och påföljd. Många länder har "gå direkt till fängelse utan att passera gå" som regel.

Detta att man släpps ut i några månader, kan begå nya brott som då kommer medföra dels straffrabatt men även att dom avtjänas *parallellt* med det man redan dömts för är så urbota korkat att det bara kan vara ni i vänstern som ligger bakom det.

Har du nånsin försökt fundera objektivt på det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in