Citat:
Ursprungligen postat av
Guld.feber
hon ska leta bråk men om man sitter på toan och hon får stor stryk av en 4-5 åring när hon är åtta och hon bara lägger sig ner och gråter så säger jag men brotta ner hon då du är ju större
Ja, du har helt rätt i hela ditt inlägg. Men det är en ung kvinna du snackar om.. Kvinnor gråter inte för att dom har ont, dom gråter för att dom har ont i känslorna.
Så hon kanske inte ens kommer och gråter för att femåringen ger henne stryk.. Hon kanske kommer och gråter för att hon känner att hon inte är omtyckt. Och du är vad jag förmodar hennes pappa? Då är du även hennes skydd.
Ska du skydda henne på rätt sätt så säger du inte bara "slå tillbaka då!" (för det betyder för henne att "slå tillbaka bara. Jag har inte tid."). Utan om hon kommer till dig och gråter för att hon behöver få prata av sig så stänger du av tv:n och sätter dig och lyssnar på henne stund..
Det är så du måste handskas med kvinnor. Dom kommer till dig för att du är deras pappa och deras skydd..
Så säg åt femåringen att sluta bråka och visa att du lyssnar på din dotter så kommer hon typ vara glad igen inom en kvart.
Tror inte det handlar om att din dotter inte vågar bråka. Tror att det handlar om något annat.