2020-08-25, 13:54
Medlem
Kan du inte försvara dig så blir du ett offer.
Citera
2020-08-25, 13:58
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guld.feber
Saken är jag säger inte till henne att hon ska gå runt och slåss eller leta bråk , jag har sagt till henne att hon ska hämta en vuxen men om någon är dum på dig och det inte finns någon vuxen där måste du stå upp för dig själv och saker som du tycker , förstår varför mena har så jävla roligt i Sverige när alla föräldrar uppfostrar sina barn att rulla ihop sig till en boll och göra precis som den som är dum säger .. som sagt så säger jag inte att hon ska leta bråk men om man sitter på toan och hon får stor stryk av en 4-5 åring när hon är åtta och hon bara lägger sig ner och gråter så säger jag men brotta ner hon då du är ju större
Precis så är det, eftersom att svenskar alltid ska gå och prata med läraren och bete sig ska svallerbyttor så får de heller ingen respekt är de vågar inte stå upp för sig och då kommer mena som rovdjur och trycker ner fegisar och de har inga gränser.
Citera
2020-08-25, 14:01
Medlem
Pershagen76s avatar
Vi har en 8 och 5 åring, vi försöker lära dem att enda gånen man får slåss är i självförsvar om det inte finns någon annan utväg.

Båda tränar kampsport och får med sig det tankesättet därifrån också.
Citera
2020-08-25, 14:05
Medlem
YP4XQs avatar
Försvar lär jag dem alltså när det gäller underläge, allvarlig situation, när inget annat biter. När de kommer till en punkt och situation där de måste fysisk förvara sig så vill jag ge dem möjligheten att kunna.
Citera
2020-08-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guld.feber
hon ska leta bråk men om man sitter på toan och hon får stor stryk av en 4-5 åring när hon är åtta och hon bara lägger sig ner och gråter så säger jag men brotta ner hon då du är ju större

Ja, du har helt rätt i hela ditt inlägg. Men det är en ung kvinna du snackar om.. Kvinnor gråter inte för att dom har ont, dom gråter för att dom har ont i känslorna.

Så hon kanske inte ens kommer och gråter för att femåringen ger henne stryk.. Hon kanske kommer och gråter för att hon känner att hon inte är omtyckt. Och du är vad jag förmodar hennes pappa? Då är du även hennes skydd.

Ska du skydda henne på rätt sätt så säger du inte bara "slå tillbaka då!" (för det betyder för henne att "slå tillbaka bara. Jag har inte tid."). Utan om hon kommer till dig och gråter för att hon behöver få prata av sig så stänger du av tv:n och sätter dig och lyssnar på henne stund..

Det är så du måste handskas med kvinnor. Dom kommer till dig för att du är deras pappa och deras skydd..

Så säg åt femåringen att sluta bråka och visa att du lyssnar på din dotter så kommer hon typ vara glad igen inom en kvart.

Tror inte det handlar om att din dotter inte vågar bråka. Tror att det handlar om något annat.
Citera
2020-08-25, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Vill man att ens barn ska lösa konflikter med andra, genom att slåss så är det en bra sak att göra.
Vill man ens barn ska lära sig lösa konflikter på andra sätt, är det inte bra att låta dom slåss.

Våld skrämmer, och det handlar inte om att 8åringen är konflikträdd. Utan rädd för att få stryk, vilket även vuxna blir om någon tar till våld.
Bättre att sätta sig ner och låta dom reda ut konfliktern utan våld
Jaså, herr bög anser att man ska lösa sina konflikter genom att skvallra? Man kanske ska ha kafferep samtidigt, eller klä sig i kjol? Dina barn kommer att få däng eftersom du har uppfostrat dem till att bli offer.

Den som inte slår tillbaka blir slagen igen. Och igen. Det bästa man kan göra är att lära sina barn att ta för sig. Börja inte själva slåss men ta heller inte stryk. De som säger att våld inte är en lösning gör detta eftersom denne själv är en feg fikus. Slår man inte tillbaka som barn kommer detta att sätta sig i psyket och så går man genom livet som en strykpåse, vilket du säkert gör. Det är nyttigt att lära sig ta en knytnäve i ansiktet. Man lär sig att kroppen tål mer än vad man tror. Man lär sig att smärta inte är farligt. Det är nyttiga lärdomar som blir en bonus utöver att man ser till att killen som kanske hade blivit ens mobbare väljer ett annat offer. Men inget av detta förstår du eftersom du är alldeles för upptagen med att jobba med rövdildon så att du är uppvärmd i stjärten nästa gång någon random vill sätta sig på dig.

Fy tusan. Du skulle inte ha vårdnaden om barn. Du är direkt olämplig som förälder.
Citera
2020-08-25, 14:13
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Har sagt till min 5 åring att han får slå om den andra slår först.
Dock aldrig pungsparkar. Nån ordning får det vara.

Pungsparkar är inte fel, dom kan leda till att bråken avslutats ganska så fort.

Att sparka på en som ligger ner är en annan sak.

// PoK
Citera
2020-08-25, 14:17
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Helt ärligt är det otroligt naivt att tro att orden
"jag tycker synd om dina barn om de lyssnar fullt ut på dig för att de kommer att bli sedda som losers och skvallerbyttor när de blir tonåringar, förmodligen även rejält mobbade och det är inte mobbarnas fel det är ditt."
skulle på något sätt påverka mig.
Ja de kommer bli så svaga och losers och allt annat du tycker... kunde inte bry mig mindre om vad en okänd människa på flashback tycker...
Men tack för att du bryr dig
Jag skiter dock fullständigt i din familj, därför är jag större och inte drar in dom i tråden.

Ts pratar om syskon, och att ha ett syskon som slår det andra är inte speciellt bra. Uppenbarligen så förstår du dig inte på vad det gör med det utsatta barnet. Och kan således inte utveckal dina svar.
Att stå upp för sig själv genom att slå sin yngre bror är inte så himla bra i längden.
Men det är intressant att läsa hur vissa hanterar barn och konflikter.
Det är dom vi läser om senare i livet i media

Vad duktig och mogen du är, du kanske är lite för mogen? Du är helt enkelt för jantelagen och jantelagen tål inte konkurrens, speciellt från mena och det är en erfarenhet som kommer i tonåren och vuxenlivet i dagens Sverige därför drar jag in dina barn, du gör dom till mesar och jag skiter i vad du säger för jag har träffat många som fått den uppfostran och de enda som inte är töntar och blir retade är de som blivit kriminella

Varje person jag känt i hela mitt liv har fått stryk av sina syskon och det är människor från all samhällsklasser, att dina barn inte slåss är bs, antingen så har du tolal förstört dina barns naturliga beteenden vilket är riktigt fel eller så har du noll koll på vad dina barn håller på med

Dina barn kommer inte läsas om i media iaf, något av dom kommer säkerligen ta sitt liv efter år av mobbning och det är ditt problem, det blir bara ett i mängden av barn som dör pga sina föräldrars dåliga uppfostran.
Citera
2020-08-25, 14:27
Avslutad
Man måste låta sina grabbar slåss och i viss mån lära dem.

Det är naturligt och ligger i deras natur. Tror det blir helt fel annars och möjligen kontraproduktivt om de inte får utlopp för det.

Självklart ska man lära dem moral, respekt, rätt och fel osv, men de borde de inte växa upp till mesar. Det gör bara mer skada än nytta.
Citera
2020-08-25, 14:38
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Men om det är ett syskon som slår det andra, är det något som är fel.
Då handlar det om att föräldrarna inte har kontroll, utan den som slår har kontrollen. Varför ska man tillåta det? Att ens ena barn är rädd för sitt syskon? LÅter det som en bra uppväxtmiljö?

"...lösa konflikter genom ord men det är inte alltid det bästa i alla scenarior."
Är det så du löser konflikterna som vuxen? Kanske så du lärde dig när du var liten, eftersom du tar upp det.
Det finns mängder med vuxna som inte klarar av att prata, utan till slut tar till våld. Det brukar ju vara accepttabelt i vårt samhälle... ( ironi)
Du väljer att missuppfatta.

Jag menar inte att syskon ska slåss hela tiden men det är naivt att tro att syskon hela tiden är sams. Självklart ska problem alltid försökas lösas genom samtal och det räcker oftast men inte alltid.
Om du växt upp utan nån form av fysisk konfrontation med syskon är du nog ganska ovanlig. Om man dessutom inte låter ett syskon som blir utsatt att bita ifrån gör man bägge syskonen en björntjänst. Dock ska man ju självklart inte låta det gå överstyr utan veta när man ska ingripa. Dessutom kan man inte övervaka dem hela tiden, de måste lära sig för att kunna ta hand om sig själva eftersom jag inte tänkte låta dem bo hemma tills de är 45 år.

Nej jag blev absolut inte uppfostrad till slagskämpe och har nog bara slagits på riktigt några få gånger i mitt liv.

Att bara lära barn att muntligen lösa problem gör att de blir totalt handlingsförlamade när någon idiot lägger hand på dem.
Jag ser hellre att de försvarar sig fysiskt, när antagonisten inte kan avledas med ord, än blir slagpåse på skolgården.
Citera
2020-08-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Försvar lär jag dem alltså när det gäller underläge, allvarlig situation, när inget annat biter. När de kommer till en punkt och situation där de måste fysisk förvara sig så vill jag ge dem möjligheten att kunna.

Precis det är samma spår jag är inne på , inte söka bråk men om någon attackerar måste man försvara sig själv
Citera
2020-08-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du väljer att missuppfatta.

Jag menar inte att syskon ska slåss hela tiden men det är naivt att tro att syskon hela tiden är sams. Självklart ska problem alltid försökas lösas genom samtal och det räcker oftast men inte alltid.
Om du växt upp utan nån form av fysisk konfrontation med syskon är du nog ganska ovanlig. Om man dessutom inte låter ett syskon som blir utsatt att bita ifrån gör man bägge syskonen en björntjänst. Dock ska man ju självklart inte låta det gå överstyr utan veta när man ska ingripa. Dessutom kan man inte övervaka dem hela tiden, de måste lära sig för att kunna ta hand om sig själva eftersom jag inte tänkte låta dem bo hemma tills de är 45 år.

Nej jag blev absolut inte uppfostrad till slagskämpe och har nog bara slagits på riktigt några få gånger i mitt liv.

Att bara lära barn att muntligen lösa problem gör att de blir totalt handlingsförlamade när någon idiot lägger hand på dem.
Jag ser hellre att de försvarar sig fysiskt, när antagonisten inte kan avledas med ord, än blir slagpåse på skolgården.

Precis självklart avbryter jag om jag är i närheten men om jag inte är det så försöker jag lära henne att hon måste försvara sig själv om det inte finns någon annan utväg, tex 5åring slår hon i huvudet och drar hon i hårt då måste hon kunna försvara sig själv om en vuxen inte är där just då, inte bara falla ihop och skrika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in