2020-08-25, 14:05
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Precis. Och i mainstream-media får vandaliseringen inte mycket uppmärksamhet. Jämför med om det varit fråga om upprepad skadegörelse av en moské. Då hade det varit krigsrubriker i flertalet dags- och kvällstidningar, och i SVT-nyheterna hade man haft specialinslag om "den växande rasismen och islamofobin".
De går i sosseriets ledband. De fd. kristna socialdemokraterna i "Tro och solidaritet" har för övrigt precis nominerat en muslim till ny ordförande.
Citera
2020-08-25, 15:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
De går i sosseriets ledband. De fd. kristna socialdemokraterna i "Tro och solidaritet" har för övrigt precis nominerat en muslim till ny ordförande.

Jag trodde först att du skojade, men när jag googlade så såg jag att du har ju helt rätt.

Otroligt.
Citera
2020-08-25, 18:06
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag trodde först att du skojade, men när jag googlade så såg jag att du har ju helt rätt.

Otroligt.
Ja, denna utnämning ska väl förstås som en profetisk vision av Sveriges framtid.

Den kristna tidningen Världen Idag kommenterade denna utnämning i en ledare och fick då följande spya som svar av Tro och Solidaritet
Citat:
”Idag skriver en liten radikal kristen tidning om att vi numera är sekulära samt muslimer. Och definitivt inte kristna. Dessa konservativa försök att lägga beslag på vad som är den enda ʼäkta tronʼ illustrerar bara varför vi behövs … Att konservativa försöker tillskriva oss diverse agendor är bara ett kvitto på att vi gör rätt, och att de har slut på argument. Generellt har progressiva kristna och progressiva muslimer mycket mer gemensamt och lättare att andas fritt i samma rum än när de/vi umgås med konservativa i den egna traditionen.”

Dessa troende sossar säger sig alltså ha mer gemensamt med muslimer än kristna trosbröder. Vi kan därmed anta att angreppen på kyrkor i Sverige kommer att fortsätta.
Citera
2020-08-25, 20:09
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
If you can’t beat them join them.
Citera
2020-08-25, 21:16
Medlem
Hur många svenska kyrkor ska vandaliseras som hämnd för en uppbränd Koran?
Citera
2020-08-25, 21:46
Medlem
VanDogs avatar
Västra Skrävlinge Kyrka ligger 5 min minuters gångväg från soptippen Herrgården, den värsta delen av Rosengård.
Sveriges (nordens, europas?) sämsta område. Lägst förvärvsfrekvens i hela Sverige över 80% arbetslöshet.
Sossarna fick ihop 79% i det senaste valet, V 10%, Miljöpartiet 1%, 90% röstade alltså rött.
Återstående har antagligen röstat fel beroende på bristande språkkunskaper.

Har inga siffror på hur många muslimer som bor i Herrgården, det vet inte ens en gång Statistiska Centralbyrån.
På en del adresser är 15-20 personer skrivna. Kanske 85-90% är muslimer. Om man räknar bort ziggisarna.

Att vandalismen har att göra med den kommande protesten rörande yttrandefrihet på fredag är solklart.
Det har nog skrikits en del jihad i källarmoskeerna.
Urin, grisblod och koranbränning, ja jävlar vad dom är lättprovocerade.
Och kidsen i Herrgården ha fått lite nya saker att syssla med.
Bilbränder och stenkastning på utryckningpersonal kan bli lite enformigt i längden.
Panga kyrkfönster är skoj.
Citera
2020-08-25, 21:56
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Hur många svenska kyrkor ska vandaliseras som hämnd för en uppbränd Koran?

Vem brände koranen? Jag hörde om den där personen Nabbe i en annan tråd som hotade o bränna ner saker om folk bränner koranen, men förstod aldrig att någon faktiskt hade bränt den.
Citera
2020-08-25, 21:58
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag har faktiskt svårt att tro att det är muslimer som gjort detta, någonting säger mig att det är några andra.

Om det nu är muslimer så har jag fått för mig att det kanske är Uzbeker i sådana fall, eller Afghaner, men inte araber eller turkar.
Vad tror ni?
Citera
2020-08-25, 22:07
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Finns det inte andra motsättningar som kan ligga bakom? Kristna har ju genom historien varit duktiga på att slå ihjäl varandra. Och så finns ju BLM...

Som dom flesta andra begriper du inte skillnaden mellan rättfärdiga följare av Jesus Kristus och det sataniska Vatikanen och dess demoner. Men annat var inte att vänta tyvärr.
Citera
2020-08-26, 01:20
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Vad säger Antje Jackelen om detta?
.

Hon säger "Gud är större". Allahu akbar.
Citera
2020-08-26, 01:47
Avslutad
Hatbrott förstås.
Citera
2020-08-26, 02:17
Medlem
infidels avatar
Svenska kristna är blattevurmande svenneförrädare i samma klass som svenska kommunister. Det är bara roligt att se att de får smaka lite av den skit de lastat över på oss ickekristna svenskar. Kristendomen är inte en svensk religion utan utländskt MENA-skit som packats på oss ovanifrån av en förrädisk överklass precis som med islam idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in