Citat:
Ursprungligen postat av
Guld.feber
Till min fråga får era barn slåss eller uppfostrar ni dom att aldrig slåss gå där ifrån och hämta en vuxen ?
Själv så är jag lite kluven har alltid sagt att man inte ska slåss men våran äldsta dotter som är 8 år börjar bli för konflikt rädd och våran 5åring ger henne stryk , så nu har jag sagt att hon får slåss om någon gör något på henne och att hon måste stå upp för sig själv
Vill man att ens barn ska lösa konflikter med andra, genom att slåss så är det en bra sak att göra.
Vill man ens barn ska lära sig lösa konflikter på andra sätt, är det inte bra att låta dom slåss.
Våld skrämmer, och det handlar inte om att 8åringen är konflikträdd. Utan rädd för att få stryk, vilket även vuxna blir om någon tar till våld.
Bättre att sätta sig ner och låta dom reda ut konfliktern utan våld
Du kan ALDRIG skylla på att barnen slåss, eftersom DU tillåter barnet att ta till våld.
Lär dina barn att lösa konflikterna på andra sätt, annars kommer problemen bara öka när den "våldsamma" möter motstånd och märker att man inte löser konflikter genom våld.
Mina 3 barn slåss aldrig, men kan tjafsa och gapa på varandra . Men till slut kommer lösningen på konflikten utan våld.
Jobbigt? Nja eller ja, men vem har sagt att det är lätt att vara förälder?
Citat:
Ursprungligen postat av
Guld.feber
så nu har jag sagt att hon får slåss om någon gör något på henne och att hon måste stå upp för sig själv
Varför lägger du skuld på henne?
Se till att din 5åring slutar slåss i stället. SLuta skuldbelägg den som är utsatt!!
Stackars tjej