2020-08-25, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag har mycket goda förhoppningar om att mff missar guldet. Frågan är snarare om vi själva lyckas fixa nytt allsvenskt kontrakt.

Din positiva attityd gentemot det negativa är inspirerande!

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ser vi ut som Hammarby och Norrköping månne? Deltagarlag hela bunten.

Tja nu börjar ju erat EL-kval också, kan ju bli så att det sliter litegrann. Rätta mig gärna om jag har fel men visst har det hänt förr om åren?

MFF:s nästkommande 8 matcher i allsvenskan innehåller bl.a möten med Elfsborg, Norrköping, Häcken, Djurgården, AIK (ser ut att vara på gång och är alltid tunga ändå, inte det laget som viker ned sig i skräck mot MFF), och IFK Göteborg (också ett tungt möte).

Detta samtidigt som ni skall ut i europa. AJAJAJ......
Citera
2020-08-25, 10:43
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag tror att vi behöver en anfallare med kvalité för att stanna kvar. Hurk är bra men alldeles för ensam och varken Max eller Timossi klarar av att ge honom det understöd som jag hade förväntat mig inför säsongen.

Det är inte Mellbergs fel heller. Vem ska han spela liksom? Vi måste förstärka.

Min drömvärvning just nu hade varit Alexander Gerndt.
kalmar falkenberg örebro o varberg är räddningsplankorna

Götet o Gnaget har för bra trupper, i en 14 lagsserie hade de kunnat få stora problem men inte nu tror jag med detta schema.

problemet är ju att ex varberg är 7 poäng före.
Citera
2020-08-25, 10:44
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hoppsan, nu ligger vi visst före er i tabellen som någon skrev. Då har vi ändå underpresterat grovt ännu så länge. Hoppas vi får ordning på spelet snart.
helt otroligt att ligga efter ett sånt rövgäng..
Citera
2020-08-25, 11:04
Medlem
Keldons avatar
För Kalmars del är matchen mot Helsingborg i omgång 19 helt avgörande. Den som förlorar den matchen lär få det absurt svårt.
Citera
2020-08-25, 11:20
Medlem
Glantons avatar
Citat:

Tja nu börjar ju erat EL-kval också, kan ju bli så att det sliter litegrann. Rätta mig gärna om jag har fel men visst har det hänt förr om åren?

MFF:s nästkommande 8 matcher i allsvenskan innehåller bl.a möten med Elfsborg, Norrköping, Häcken, Djurgården, AIK (ser ut att vara på gång och är alltid tunga ändå, inte det laget som viker ned sig i skräck mot MFF), och IFK Göteborg (också ett tungt möte).

Fin framtidsvision där. Jag hoppas den slår in. 😊
Citera
2020-08-25, 11:32
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:

Drömmer inte du fortfarande mardrömmar så fort Häcken spelar bortamatch?

Det känns ändå ganska positivt att vi har Elfsborg och Häcken hemma samt att Häcken-Djurgården-Elfsborg ska ta poäng av varandra 3 gånger de närmaste 4 omgångarna.
Citera
2020-08-25, 12:16
Avslutad
Citat:

Vi har SvMFF och Ekberg som fixar biffen ifall det blir tajt. Fråga bara Norrköping, ett samtal så var de borta.

Sedan är det bara positivt att vi möter starkare lag för vi har grova motivationsproblem när det kommer till serielunken.

Så här tror jag det kommer bli, Elfsborg kommer ställa till det för sig själva som nu senast mot ÖFK. Djurgården kommer gå vidare i EL-kvalet då mästarrutten är betydligt enklare att tråckla sig vidare och då kommer det kosta i allsvenskan då man saknar bredden. Häcken behöver man inte vara orolig för så fort de har chansen till att göra något bra så kommer man totalsumpa det som alla andra år, dessutom betan Alm som tränare. Norrköping, ja, beror på ifall man behåller Gustafsson, han bryr sig ändå inte om titlar. Och sist men inte minst Sirius, där tror jag inte målet är att utmana om guldet.

Jag däremot hade varit orolig ifall jag hade varit Häckensupporter. Ser inte riktigt var man ska plocka poäng de 5 kommande omgångarna.
Citera
2020-08-25, 12:51
Medlem
bagarn29s avatar
HIF:s guldklimp har drabbats av covid 19. Synd om grabben men hur går det nu för HIF, räcker det att honom i karantän eller är det fler som kommer att sitta i karantän a truppen?
Citera
2020-08-25, 12:55
Medlem
Pancevs avatar
Citat:

ja nu är de framme vid punkten där de ska visa om klubben har kvar järnpsyket.

Städar de av nästa 5 med minst 12 p samtidigt som de andra lagen möter varandra (som J Vicious påtalar) så kan nog NöffNöff göra vad fan de vill med laget sista 8 omgångarna.
Citera
2020-08-25, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Drömmer inte du fortfarande mardrömmar så fort Häcken spelar bortamatch?

Det känns ändå ganska positivt att vi har Elfsborg och Häcken hemma samt att Häcken-Djurgården-Elfsborg ska ta poäng av varandra 3 gånger de närmaste 4 omgångarna.

Vad fan vi har ju två raka bortasegrar nu! Enda två bortavinsterna på hela året visserligen men det har släppt.
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vi har SvMFF och Ekberg som fixar biffen ifall det blir tajt. Fråga bara Norrköping, ett samtal så var de borta.

Sedan är det bara positivt att vi möter starkare lag för vi har grova motivationsproblem när det kommer till serielunken.

Så här tror jag det kommer bli, Elfsborg kommer ställa till det för sig själva som nu senast mot ÖFK. Djurgården kommer gå vidare i EL-kvalet då mästarrutten är betydligt enklare att tråckla sig vidare och då kommer det kosta i allsvenskan då man saknar bredden. Häcken behöver man inte vara orolig för så fort de har chansen till att göra något bra så kommer man totalsumpa det som alla andra år, dessutom betan Alm som tränare. Norrköping, ja, beror på ifall man behåller Gustafsson, han bryr sig ändå inte om titlar. Och sist men inte minst Sirius, där tror jag inte målet är att utmana om guldet.

Jag däremot hade varit orolig ifall jag hade varit Häckensupporter. Ser inte riktigt var man ska plocka poäng de 5 kommande omgångarna.

Tss, vi har ju haft lätt för storlagen och topplagen i år. Närmaste 5 matcherna är 15 poäng och serieledning söndagen 27 september efter att vi tagit er till skolan. Sedan kommer det en oroväckande radda med lag på undre halvan men förhoppningsvis kan vi döda det spöket.

Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
ja nu är de framme vid punkten där de ska visa om klubben har kvar järnpsyket.

Städar de av nästa 5 med minst 12 p samtidigt som de andra lagen möter varandra (som J Vicious påtalar) så kan nog NöffNöff göra vad fan de vill med laget sista 8 omgångarna.

Men det gör dom inte, svackan kommer nu. Det måste den göra!
Citera
2020-08-25, 16:30
Medlem
Pancevs avatar
Citat:

Men det gör dom inte, svackan kommer nu. Det måste den göra!
Tycker de ser jobbigt starka ut igen, som DIF i höstas skoja..

Nä men som de gjorde för ett par år sedan.
Citera
2020-08-25, 20:22
Medlem
Keldons avatar
Hur många I Helsingborgs trupp har smittats AV Gigovic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in