Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Tja nu börjar ju erat EL-kval också, kan ju bli så att det sliter litegrann. Rätta mig gärna om jag har fel men visst har det hänt förr om åren?
MFF:s nästkommande 8 matcher i allsvenskan innehåller bl.a möten med Elfsborg, Norrköping, Häcken, Djurgården, AIK (ser ut att vara på gång och är alltid tunga ändå, inte det laget som viker ned sig i skräck mot MFF), och IFK Göteborg (också ett tungt möte).
Detta samtidigt som ni skall ut i europa. AJAJAJ......

Vi har SvMFF och Ekberg som fixar biffen ifall det blir tajt. Fråga bara Norrköping, ett samtal så var de borta.
Sedan är det bara positivt att vi möter starkare lag för vi har grova motivationsproblem när det kommer till serielunken.
Så här tror jag det kommer bli, Elfsborg kommer ställa till det för sig själva som nu senast mot ÖFK. Djurgården kommer gå vidare i EL-kvalet då mästarrutten är betydligt enklare att tråckla sig vidare och då kommer det kosta i allsvenskan då man saknar bredden. Häcken behöver man inte vara orolig för så fort de har chansen till att göra något bra så kommer man totalsumpa det som alla andra år, dessutom betan Alm som tränare. Norrköping, ja, beror på ifall man behåller Gustafsson, han bryr sig ändå inte om titlar. Och sist men inte minst Sirius, där tror jag inte målet är att utmana om guldet.
Jag däremot hade varit orolig ifall jag hade varit Häckensupporter. Ser inte riktigt var man ska plocka poäng de 5 kommande omgångarna.