2020-08-25, 09:47
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Riktigt sjukt och obehagligt. Jag är glad att de är oskadda.

Ehhh... oskadda?

De är enligt uppgifterna hittills skurna, brännskadade och blåslagna. För att inte nämna de psykologiska skadorna som troligen kommer vara depresssion, sömnsvårigheter och rädsla för att vistas ute.

Var fan fick du oskadda ifrån? Att de är vid liv?
Citera
2020-08-25, 09:52
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Riktigt sjukt och obehagligt. Jag är glad att de är oskadda.

Dålig läsförståelse eller cynism?
Citera
2020-08-25, 10:09
Medlem
Xpander-s avatar
Korkade människors (7klövare) godhet har ett högt pris för andra, men sådan är godheten.
Citera
2020-08-25, 10:19
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor-Gurra
Hoppas på rejäla fängelsestraff.
Hihi den var bra den.
Citera
2020-08-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusjavoj
Nära bekant med BO-1's familj, här kommer lite fakta:

Två väluppfostrade 16-åriga killar, på väg hem från kamrats födelsedagsfirande. (Ja, svenska och nyktra för er som tvivlar.)

Telefonkontakt med föräldrar kl. 23, meddelar BO-1 att de är på väg hem och snart hemma. (de går på vägen utmed Norra begravningsplatsen, ca. 15 min kvar att promenera hem.)

Kl. 0000 ringer förälder till BO-1 polisen och begär hjälp för att något måste ha hänt. Får till svar något i stil med: "Har de sagt att de är på väg hem, så är de säkert det. Oroa er inte." Varpå pappan till BO-1 ger sig ut på cykel i området och letar utan att hitta dem.

Kl. 0900 ringer telefonen från Södersjukhuset som meddelar att sonen finns där.

Under söndagen framkommer sedan att de två pojkarna blivit slagna i huvudet med en större trädgårdsspade och indragna i skogen. Misshandeln har sedan fortsatt med hjälp av tändare, upphettade föremål samt "vassa föremål". När GM har "trippat av" och släpper kontrollen så flyr BO-1 & 2 och hittar den person som hjälper dem ringa 112.

Det är vad jag vet nu.

Vilken fruktansvärd natt/väntan för en så ansvarsfull pappa som gjorde allt rätt
Citera
2020-08-25, 10:24
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Ehhh... oskadda?

De är enligt uppgifterna hittills skurna, brännskadade och blåslagna. För att inte nämna de psykologiska skadorna som troligen kommer vara depresssion, sömnsvårigheter och rädsla för att vistas ute.

Var fan fick du oskadda ifrån? Att de är vid liv?

Menade mer att jag är glad att de är vid liv. Självklart.
Citera
2020-08-25, 10:32
Medlem
CassandraCs avatar
drogad babbe som drog in dem i skogen eller hatbrott mot vita? spelar väll ingen roll, varken 1 eller 2 är förvånade, livet går vidare.... flytta till rikare ort med era barn om ni inte gillar läget, det är svenska modellen. inge cash? well tough luck, ring reinfeld, han fick ett 20tal miljoner efter han var klart med sin karriär som politiker i sverige

smile and wave boys
Citera
2020-08-25, 10:33
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Det blir så här när sossarna med mp osv ska styra. Sådana här helvetesmänniskor kan inte vistas ute i samhället men det daltas ju så in i helvete med dem så då får vi alla leva med att kunna bli misshandlade natt som dag.
Citera
2020-08-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Vilken fruktansvärd natt/väntan för en så ansvarsfull pappa som gjorde allt rätt

Det finns absolut inget annat val än tand för tand längre. Samhället har uppenbarligen inte gjort något åt dessa och kommer inte straffa dem tillräckligt heller.

Vi måste lära våra (svenska) barn och ungdomar att försvara sig, beväpna dem och ge dem rätten att döda i självförsvar. Det pågår ett rasistiskt krig mot skötsamma svenska (blonda, vita) barn och ungdomar som traumatiseras för livet.
Citera
2020-08-25, 10:55
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Tackar fan för att jag hamnar i försvarsställning när du helt oprovocerat angriper mig på det sättet!

Men vill du veta hur jag tänker? OK! En kort sammanfattning:

Huruvida en person ska bli dömd för någonting så beror det för det första på hur åklagaren lägger fram åtalet.

För det första skulle en åklagare istället för att bara yrka misshandel kunna utvidga det hela och hävda att det är terrorism i och med att misshandeln var så rå och utdragen. Till exempel Akilov blev ju inte bara åtalad för mord utan åklagaren lyckades verkligen visa att det handlade om terrorism.

Det skulle åklagaren mycket väl kunna hävda här också, speciellt om det under utredningens gång skulle visa sig att de har sådana tankar.

Steg två: vi har idag en lag som förbjuder samröre med terrorism och skulle det visa sig att deras anhöriga mycket väl kände till allt det här utan att ingripa skulle de mycket väl kunna åtalas för detta.

Visst är det mycket "om" och "kanske" i det här - det skulle också kunna framkomma att de bara är knäppgökar som varit höga på knark.

Men rent JURIDISKT skulle det mycket väl kunna få den utgången. Sedan om åklagare och framför allt domstolen är förslagna nog att tänka i dessa banor är en helt annan historia

Du hävdade att anhöriga till GM skulle kunna åtalas för samröre med terrorism, när det inte finns några indikationer på att de skulle vara inblandade överhuvudtaget. Och att det skulle vara någon politisk motiv bakom brottet har jag svårt att tro.

Du har fortfarande inte förklarat varför anhöriga till GM skulle åtalas/dömas för samröre med terrorism. Med all respekt så verkar du fortfarande inte vara direkt insatt i hur de svenska lagarna och rättväsandet fungerar.
Citera
2020-08-25, 10:57
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Tackar fan för att jag hamnar i försvarsställning när du helt oprovocerat angriper mig på det sättet!

Men vill du veta hur jag tänker? OK! En kort sammanfattning:

Huruvida en person ska bli dömd för någonting så beror det för det första på hur åklagaren lägger fram åtalet.

För det första skulle en åklagare istället för att bara yrka misshandel kunna utvidga det hela och hävda att det är terrorism i och med att misshandeln var så rå och utdragen. Till exempel Akilov blev ju inte bara åtalad för mord utan åklagaren lyckades verkligen visa att det handlade om terrorism.

Det skulle åklagaren mycket väl kunna hävda här också, speciellt om det under utredningens gång skulle visa sig att de har sådana tankar.

Steg två: vi har idag en lag som förbjuder samröre med terrorism och skulle det visa sig att deras anhöriga mycket väl kände till allt det här utan att ingripa skulle de mycket väl kunna åtalas för detta.

Visst är det mycket "om" och "kanske" i det här - det skulle också kunna framkomma att de bara är knäppgökar som varit höga på knark.

Men rent JURIDISKT skulle det mycket väl kunna få den utgången. Sedan om åklagare och framför allt domstolen är förslagna nog att tänka i dessa banor är en helt annan historia

"Enligt lagen är terrorism att: Begå en handling som allvarligt kan skada en stat eller mellanstatlig organisation med syftet att: Skrämma en befolkning eller befolkningsgrupp, tvinga offentliga organ eller en mellanstatlig organisation att göra något eller att avstå från att göra något eller att destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer."

Under vilken del av lagen tycker du att den platsar in?
Citera
2020-08-25, 10:57
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
I tidningarna uppges gärningsmännen vara i 20 årsåldern och då är de i allra högsta grad myndiga.

Då är det inget att diskutera .. över 18 då tar man straffet själv.. under 18 tar en förälder straffet under förutsättning att socialen inte tagit hand om ungen.

Jag kan garantera er att dessa individer som bor hemma, är under 18 och håller på skit mycket väl är medvetna om att de inte är straffmyndiga.. därför de fortsätter.

Bura in någon förälder så skall du se hur hela familjen engagerar sig i vad ungdjäveln hittar på om kvällarna. Antigen det eller så sparkar man ut hen...

Handling skall ha konsekvenser.. för den som utför handlingen eller om omyndig, den som har ansvaret.. dvs föräldern i detta fall.

... och nej, det är inte skolans ansvar att uppfostra din unge. Det är ditt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in