Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Nu var detta inlägget inte skrivet till mig men svarar ändå.
Det finns nog ingen mer intelligentare och kunnigare person gällande datorer än våran gode @MrBarnaby i denna LW-tråden och jag tycker för min del att vi alla är skyldiga @MrBarnaby ett stort tack för hen:s suveräna grävande i detta och alla relevanta inlägg som @MrBarnaby postat i denna LW-tråden, och jag vill i alla fall tacka @MrBarnaby för att hen är den enda som lyckats framföra att SD har ett alibi för mordkvällen och att sålunda SD inte kan vara GM.
Och jag tror också att @MrBarnaby har varit i kontakt med åklagaren Åsa Hiding angående SD:s dator-alibi och gett henne den förklaring på hur detta verkligen fungerar.
Jag har en fråga till dig: Vad tror du själv om MVM och huvamannen ? det skulle vara mycket intressant att få höra hur du funderat över dessa två personer som enligt mig mycket troligt står bakom mordet på LW.
Sedan vad som gäller huvamannen så vet jag inte om det verkligen är stalkern från Gbg, men jag har en god känsla av att @Gloriouslife faktiskt kan ha rätt i detta fallet.
Dina inlägg är inte värda att besvara men jag ska göra ett undantag.
Varför skulle de du nämner vara inblandade?
Vilka indicier finns det mot en person som har setts i områden någon timme innan mordet, eller några timmar efter mordet flera km bort.
Att röra sig i närområdet för ett mord, men inte ens i närtid, gör inte någon till misstänkt.
Det finns ingenting som pekar på någon annan än SD.
Däremot skulle dessa personer, eller någon av dem, kunna vara SD.
Mot SD finns det däremot många tiotals indicier som har räknats upp i tråden.
Jag tänker inte dra den listan igen.
Dessutom är hans beteende både före och efter mordet inte det beteende man kan förvänta sig av en oskyldig.
För mig finns det inte minsta lilla tvekan om att det är SD som är mördaren.