2020-08-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
En ting å merke seg at folk som er nær og gjerne føler beundring for, har vanskelig for å tro at vedkommende kan drepe. En ser det gang på gang. De uttaler at pågripelse, dom etc er nærmest ubegripelig å forstå. Og det vil jeg tro, mennesker kan ha mange deler i sin personlighet som ingen vet om. Så jeg pleier ikke legge vekt på slike uttalelser. En venn uttalte forferdelse over en som ble pågrepet for drap. Men det ble bevist han utførte drapet. Og det var vanskelig å forstå fordi en bare hadde sett gode sider av personligheten.
Jeg forstår og jeg er enig med deg.
Citera
2020-08-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Leste du om styremøte på Kvitfjell? Sto det i en avisartikkel?

Jeg søkte litt her på FB, og ingen av de som postet de innleggene her (sitat over) skrev noe om at de har lest i avisartikler om noe styremøte på Kvitfjell. Noen skrev at det er et rykte.

Javel. Et rykte. Hva skulle de til Kvitfjell på en onsdag etter da hvis han skulle til Lillehammer dagen etter. Ville vært naturlig å reise til hytten etter Lillehammer.

Hvis det bare var de to, så kunne de kuttet ut hytten så hun kunne være barnevakt.

Nei historien sitter ikke riktig ennå synes jeg. Det er så mye hit og dit. Og de som skulle utenlands. Ville ikke hun brukt litt tid på å gjøre seg klar til avreise? Vaske litt ekstra, vaske klær fra skittentøyet etc.
Citera
2020-08-25, 00:18
Medlem
Citat:
Javel. Et rykte. Hva skulle de til Kvitfjell på en onsdag etter da hvis han skulle til Lillehammer dagen etter. Ville vært naturlig å reise til hytten etter Lillehammer.

Hvis det bare var de to, så kunne de kuttet ut hytten så hun kunne være barnevakt.

Nei historien sitter ikke riktig ennå synes jeg. Det er så mye hit og dit. Og de som skulle utenlands. Ville ikke hun brukt litt tid på å gjøre seg klar til avreise? Vaske litt ekstra, vaske klær fra skittentøyet etc.
Ja, jeg er enig med deg og du har gode poeng! :-)
Det høres ut som det var mye travle dager for AE og i alle fall den 31. da hun etter planen skulle både jobbe på Futurum, hadde telefonavtale med elektriker + avtale med elektriker om at han skulle bytte kjøkkenlampene, i tillegg til at hun og TH kanskje også skulle handle inn og pakke alt til hytteturen (hvis det ikke allerede var gjort en annen dag tidligere) og kanskje reise til hytten samme dag, og midt oppi alt en liten valp som krevde sitt.
Citera
2020-08-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ja, jeg er enig med deg og du har gode poeng! :-)
Det høres ut som det var mye travle dager for AE og i alle fall den 31. da hun etter planen skulle både jobbe på Futurum, hadde telefonavtale med elektriker + avtale med elektriker om at han skulle bytte kjøkkenlampene, i tillegg til at hun og TH kanskje også skulle handle inn og pakke alt til hytteturen (hvis det ikke allerede var gjort en annen dag tidligere) og kanskje reise til hytten samme dag, og midt oppi alt en liten valp som krevde sitt.

Det er stygt å le i denne situasjonen, men det sies av pensjonister at de har det så travelt at de ikke skjønner hvordan de fikk tid til jobb før. Og denne dagen virket svært speedy

Vel god natt
Citera
2020-08-25, 00:26
Medlem
Citat:
Det er stygt å le i denne situasjonen, men det sies av pensjonister at de har det så travelt at de ikke skjønner hvordan de fikk tid til jobb før. Og denne dagen virket svært speedy

Vel god natt
Det er jo fint at mange pensjonister har aktive og meningsfylte liv God natt
Citera
2020-08-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Av trolig totalt fire hendelser denne dagen som omhandler hytteturen, dreier kun sms’n 0910 seg om at den er utsatt.

Derfor tyder det på at sms’n er fake, og jeg mener den er et signal om at noe er forsinket, trolig drapet på AE.

Edit: At TH ikke fikk med seg dette, er et tegn på at den egentlig ikke hadde med hytteturen å gjøre.
Hvis th er gm må han vite om det evt er et signal. Litt usikker på om gm har tid til å tekste osv etter en drapshandling, men kan være nødvendig for å skyve på handlingstidspunktet. Th kan angivelig ikke skrive tekstmeldinger. At sønnen måtte ha tre forsøk på å huske innhold i samtalen er dog litt pussig. Sliter med å få barna med i planen, men mistenkelig med ektemannen som forduftet.
Citera
2020-08-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
VG:
Ti dager etter forsvinningen var sønnen i nok et avhør. Da forklarte han at de snakket om lønnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere på dagen.

- Hva sønnen pratet med moren om er vanskelig å verifisere. Han har trolig blitt instruert, og roter med innholdet.

At AE skal ha hengt seg opp i Halloween finner jeg også usannsynlig, og samtalen med lønn ble overhørt av TH.
Eldre mennesker er ikke opptatt av halloween. De vet knapt hva det er.
Citera
2020-08-25, 00:37
Medlem
Kan det være et sannsynlig hendelsesforløp at GM brukte en jammer som noen beskrev slik at anropet ble avbrutt da AE ringte kl 9.06 til en av døtrene? (Dette anropet ble brutt etter få sekunder, leste jeg).
Hvis GM deretter angrep AE og satte AE ute av spill straks etter 9.06, kan GM ha skyndtet seg med å skrive den 9.10-sms-en til den samme datteren som AE hadde ringt til kl 9.06 fordi GM ønsket å forhindre at den datteren skulle ringe til AE og bli bekymret over å ikke få svar fra AE?

Nei, dette stemmer ikke med fall i trapp mellom kl 9.16 og 10.07. Hvis da ikke "fall i trapp" var skuespill utført lang tid etter angrepet på AE, for å lage villeding om angrepstidspunkt.

Og blodet på trappeveggen. Kan det ha blitt plantet for deretter å bli "forsøkt vasket bort", for å lage et falskt "hendelsesforløp" og falskt hendelsestidspunkt?

Kanskje stigen ble stilt opp mot balkongen i 2. etasje for å forsøke å få det til å se ut som at GM kom inn gjennom en åpen balkongdør i 2. etasje, og at dette skulle være med på å forsterke inntrykket av at "angrepet startet i 2. etasje"?

Et vitne så at stigen sto opp mot balkongen den morgenen. Det hadde vært interessant å vite klokkeslettet for den observasjonen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-25 kl. 01:15.
Citera
2020-08-25, 01:28
Medlem
Citat:
Kan det være et sannsynlig hendelsesforløp at GM brukte en jammer som noen beskrev slik at anropet ble avbrutt da AE ringte kl 9.06 til en av døtrene? (Dette anropet ble brutt etter få sekunder, leste jeg).
Hvis GM deretter angrep AE og satte AE ute av spill straks etter 9.06, kan GM ha skyndtet seg med å skrive den 9.10-sms-en til den samme datteren som AE hadde ringt til kl 9.06 fordi GM ønsket å forhindre at den datteren skulle ringe til AE og bli bekymret over å ikke få svar fra AE?

Nei, dette stemmer ikke med fall i trapp mellom kl 9.16 og 10.07. Hvis da ikke "fall i trapp" var skuespill utført lang tid etter angrepet på AE, for å lage villeding om angrepstidspunkt.

Og blodet på trappeveggen. Kan det ha blitt plantet for deretter å bli "forsøkt vasket bort", for å lage et falskt "hendelsesforløp" og falskt hendelsestidspunkt?

Kanskje stigen ble stilt opp mot balkongen i 2. etasje for å forsøke å få det til å se ut som at GM kom inn gjennom en åpen balkongdør i 2. etasje, og at dette skulle være med på å forsterke inntrykket av at "angrepet startet i 2. etasje"?

Et vitne så at stigen sto opp mot balkongen den morgenen. Det hadde vært interessant å vite klokkeslettet for den observasjonen.
Eksempel på jammer
https://www.dx.com/p/potabal-gsmdcs3g4ggps-l1-l2-l5-and-24g-wifi-handheld-mobile-phone-signal-jammer-with-8-antennas-2626 352.html#.X0RMNcgzbIU

Citat:
Nabo til TV 2: Lang stige gikk opp til balkongen den morgenen Hagen forsvant
Det er sentralt for politiet å finne ut hvordan Anne-Elisabeth Hagen ble fraktet ut av boligen og bort fra Sloraveien i fjor høst. De er tause om hvorvidt de mener stigen som sto utenfor huset er interessant eller ei.
https://www.tv2.no/a/10974093/
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2020-08-25 kl. 01:31.
Citera
2020-08-25, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Eksempel på jammer
https://www.dx.com/p/potabal-gsmdcs3g4ggps-l1-l2-l5-and-24g-wifi-handheld-mobile-phone-signal-jammer-with-8-antennas-2626 352.html#.X0RMNcgzbIU

https://www.tv2.no/a/10974093/
Takk for linker! :-) Tror du at den stigen som var stilt opp mot balkongen var plantet slik for å forsøke å villede politiet?
Citera
2020-08-25, 02:58
Medlem
blir det ny podcast med milli eller andre snart nå som sommeren er over?
Citera
2020-08-25, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Takk 34. THs svigersønn har av ukjente grunner forlatt familien midt oppi dette marerittet, og gått i skjul på andre siden av kloden.
35. TH legger igjen mobiltelefonen han gjentatte ganger ringte aeh med på jobben, før han bekymret dro hjem for å sjekke og ringe med fasttelefon.
36. Ikke teknisk analfabet. Ingeniør. Aeh brukte ths tidligere smarttelefon og han brukte smarttelefon før det avlyste avhøret. Ipad på jobben.
37. Kontaktet politiet raskt etter angivelig gjennomlesing av brevet selv om det kunne føre til aehs død. Drøftet ikke innholdet med barna. Ikke nevnt. Ville ha politi til bolig som angivelig var overvåket. TH hadde likevel ingen sikkerhetssystem ved bolig og nøkkel i garasjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in