2020-08-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Høres rett ut. TH har avlyst eller utsatt hyttetur og aeh kunne da være barnevakt. ths forklaring til politiet er at han ikke visste om dette og at han ringte aeh for praktisk avklaring omkring hytteturen. Lønningsansvarlig sa hun gledet seg til turen og samtalen var avsluttet 8.56. Th tok på sko og jakke ol og må ha gått ut døra til bilen omkring 09.00. Høres rart ut å avlyse i et så kort tidsrom. Dette gir grunn til å mistenke at telefonaktivitet etter 8.56 ikke er aeh, men skal ikke påstå noe sikkert her.
Sa lønnsansvarlig at AE sa at hun gledet seg til turen? Jeg husker at lønnsansvarlig hadde sagt at AE snakket om den mulige hytteturen (el.l.).
At AE gledet seg til hyttetur, var noe som jeg leste at AE formidlet til en venninne noen dager før forsvinningen.

Fra innholdet i samtalen med lønnsansvarlig:
I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

Åtte dager før forsvinningen. Samtale med venninne:
Anne-Elisabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien, snakker om den nye valpen sin og spør om forslag til navn.
– Vi to delte mange hemmeligheter. Vi snakket om alt mulig. Ting jeg ikke kommer til å dele med noen, forteller venninnen til VG.

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-24 kl. 22:35.
Citera
2020-08-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Sa lønnsansvarlig at AE sa at hun gledet seg til turen? Jeg husker at lønnsansvarlig hadde sagt at AE snakket om den mulige hytteturen (el.l.).
At AE gledet seg til hyttetur, var noe som jeg leste at AE formidlet til en venninne noen dager før forsvinningen.
Kan ha husket feil. Linkekspertene får finne fasit.
Citera
2020-08-24, 22:36
Medlem
Citat:
Kan ha husket feil. Linkekspertene får finne fasit.
Jeg fant sitater og linker som ble lagt til i innlegget over.
Citera
2020-08-24, 22:37
Medlem
Citat:
Hvis det var slik som du skrev, hvorfor sa TH det som han sa til politiet om at han hadde avtalt med AE å snakke på telefonen (etter at han kom til Futurum) om detaljer for hytteturen (avreisetidspunkt m.m.)?

Årsaken til at AE var tvilende til om hun kom på jobb på Futurum den dagen hadde vært interessant å vite. Også hvilket klokkeslett hun etter planen skulle ha startet arbeidsdagen den dagen og om hun brukte å gå til Futurum eller om hun brukte å reise sammen med TH til Futurum eller om hun brukte å reise til Futurum på en annen måte, hadde vært interessant å vite.

Hele resten av arbeidsdagen er basert på at han må ringe hjem ofte pga hytteturen. Jeg ville visst hva han har sagt til de andre som skulle være med. Skulle ikke de ha møte der oppe. Hvis han avlyser til henne og ikke de andre, så tenker jeg han lyger om noe. Men hun avslørte det ved å tilby seg som barnevakt. Noe har fått henne fra å si at hun skulle på fjellet til øk ansv. Og noen minutter senere sier hun avlyst/utsatt. Jeg tror ikke hun har myndighet til å styre THs møter, avlyse. Jeg tror TH bestemmer sine møter selv. Hun har aldri vikariert for han som jeg har hørt.
Citera
2020-08-24, 22:44
Medlem
Citat:
Det kan feks stemme med en GM i huset som hadde AEs mobil på seg mens GM plantet og eventuelt vaske i huset (for å følge med på om noen prøvde å nå AE på telefon), og at GM ble stresset (og redd for at noen skulle komme til huset) da det kom hyppige anrop (kl 9.48 (elektriker), 9.50 (sønn), 10.06 (TH) og 10.07 (TH)) og at GM la fra seg telefonen kl 10.07 og fortet seg med å bli ferdig på åstedet og deretter snart dro derfra.

Joda det kan være en som fikk hetta, eller en som la den ned da TH ringte etter avtale. En av de to forklaringene høres sannsynlig ut.
Citera
2020-08-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hele resten av arbeidsdagen er basert på at han må ringe hjem ofte pga hytteturen. Jeg ville visst hva han har sagt til de andre som skulle være med. Skulle ikke de ha møte der oppe. Hvis han avlyser til henne og ikke de andre, så tenker jeg han lyger om noe. Men hun avslørte det ved å tilby seg som barnevakt. Noe har fått henne fra å si at hun skulle på fjellet til øk ansv. Og noen minutter senere sier hun avlyst/utsatt. Jeg tror ikke hun har myndighet til å styre THs møter, avlyse. Jeg tror TH bestemmer sine møter selv. Hun har aldri vikariert for han som jeg har hørt.
Jeg tror også at TH bestemmer sine møter selv. Kanskje AE utsatte sin avreise til hytten til neste dag?

I tillegg til informasjon i sitatet under, har jeg lest at TH og AE ikke hadde avklart om de to skulle reise til hytten i samme bil eller i forskjellige biler eller om de skulle reise på samme tidspunkt til hytten. Møtet skulle finne sted et annet sted enn der hytten er, og møtetid var kl 11 den 1.11.

«Hagen har også forklart at han skulle i et møte på Lillehammer dagen etter, 1. november, klokken 11 på formiddagen. Avtalen skal ha vært av løs karakter. Anne-Elisabeths tekstmelding om avlysing og Tom Hagens senere forklaring om at de skulle ringes for å avklare detaljer, har dannet grunnlag for en rekke spørsmål for politiet. De har også undersøkt nøye hvem man angivelig skulle møte og hva som angivelig skulle være planen denne helgen.».
VG hevder de er kjent med at politiet har stilt spørsmål ved forklaringene om hytteturen og møtet. Det fremstår derfor «uklart» om ekteparet skulle dra til fjells onsdag ettermiddag, eller torsdag morgen.

https://www.gd.no/vg-turen-til-hytta-i-kvitfjell-ble-avlyst-samme-dag-som-anne-elisabeth-hagen-forsvant/s/5-18-1121501
Citera
2020-08-24, 23:02
Medlem
Citat:

Fra innholdet i samtalen med lønnsansvarlig:
I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

Åtte dager før forsvinningen. Samtale med venninne:
Anne-Elisabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien, snakker om den nye valpen sin og spør om forslag til navn.
– Vi to delte mange hemmeligheter. Vi snakket om alt mulig. Ting jeg ikke kommer til å dele med noen, forteller venninnen til VG.

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

Jo husker hun venninnen. Jeg vil tro at hun forteller til politiet.
Citera
2020-08-24, 23:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Høres rett ut. TH har avlyst eller utsatt hyttetur og aeh kunne da være barnevakt. ths forklaring til politiet er at han ikke visste om dette og at han ringte aeh for praktisk avklaring omkring hytteturen. Lønningsansvarlig sa hun gledet seg til turen og samtalen var avsluttet 8.56. Th tok på sko og jakke ol og må ha gått ut døra til bilen omkring 09.00. Høres rart ut å avlyse i et så kort tidsrom. Dette gir grunn til å mistenke at telefonaktivitet etter 8.56 ikke er aeh, men skal ikke påstå noe sikkert her.
Av trolig totalt fire hendelser denne dagen som omhandler hytteturen, dreier kun sms’n 0910 seg om at den er utsatt.

Derfor tyder det på at sms’n er fake, og jeg mener den er et signal om at noe er forsinket, trolig drapet på AE.

Edit: At TH ikke fikk med seg dette, er et tegn på at den egentlig ikke hadde med hytteturen å gjøre.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-24 kl. 23:07.
Citera
2020-08-24, 23:06
Medlem
Årsaken til at Tom Hagen skulle ringe Anne-Elisabeth var for å avklare om de skulle dra på hyttetur på Kvitfjell senere samme dag. Dette får Nettavisen opplyst av ulike kilder rundt Tom Hagen. Grunnen til at han måtte vente med denne avklaringen skal ha vært fordi han måtte se an arbeidsdagen sin.
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-ringte-anne-elisabeth-atte-ganger-pa-tre-timer-dagen-hun-forsvant/3423974009.html

Men det var flere detaljer som ennå ikke var spikret på dette tidspunktet. Dette gjaldt blant annet om de skulle reise hver for seg eller kjøre i samme bil. Selve avreisetidspunktet skal også ha vært uavklart.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/15/195678011/anne-elisabeth-hagen-skulle-pa-hyttetur-helga-etter-hun-forsvant
Citera
2020-08-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Av trolig totalt fire hendelser denne dagen som omhandler hytteturen, dreier kun sms’n 0910 seg om at den er utsatt.

Derfor tyder det på at sms’n er fake, og jeg mener den er et signal om at noe er forsinket, trolig drapet på AE.
AE nevnte også i telefonsamtalen med sønnen kl 9.14-9.16 noe om planer om å sitte barnevakt den kvelden, og det er mulig at hun også nevnte detaljer om hytteturen. Uansett, når hun sa det med å sitte barnevakt, forsto jo vel sønnen at AE ikke skulle reise til hytten den dagen?
Citera
2020-08-24, 23:10
Medlem
Citat:
Jeg tror også at TH bestemmer sine møter selv. Kanskje AE utsatte sin avreise til hytten til neste dag?

I tillegg til informasjon i sitatet under, har jeg lest at TH og AE ikke hadde avklart om de to skulle reise til hytten i samme bil eller i forskjellige biler eller om de skulle reise på samme tidspunkt til hytten. Møtet skulle finne sted et annet sted enn der hytten er, og møtetid var kl 11 den 1.11.

«Hagen har også forklart at han skulle i et møte på Lillehammer dagen etter, 1. november, klokken 11 på formiddagen. Avtalen skal ha vært av løs karakter. Anne-Elisabeths tekstmelding om avlysing og Tom Hagens senere forklaring om at de skulle ringes for å avklare detaljer, har dannet grunnlag for en rekke spørsmål for politiet. De har også undersøkt nøye hvem man angivelig skulle møte og hva som angivelig skulle være planen denne helgen.».
VG hevder de er kjent med at politiet har stilt spørsmål ved forklaringene om hytteturen og møtet. Det fremstår derfor «uklart» om ekteparet skulle dra til fjells onsdag ettermiddag, eller torsdag morgen.

https://www.gd.no/vg-turen-til-hytta-i-kvitfjell-ble-avlyst-samme-dag-som-anne-elisabeth-hagen-forsvant/s/5-18-1121501

Hadde hun bil? Men om det skulle være møte der den kvelden og hun skulle lage mat så hadde hun neppe ringt datteren om å sitte barnevakt.. Nei jeg er enig i at politiet trenger nøye uttalelser der for å luke ut om noen lyger. AEH tror jeg ikke lyger. Hun er glad og intetanende om sin skjebne like etterpå. Så jeg ser ingen grunn til at hun lyger om noe så trivielt.
Citera
2020-08-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hadde hun bil? Men om det skulle være møte der den kvelden og hun skulle lage mat så hadde hun neppe ringt datteren om å sitte barnevakt.. Nei jeg er enig i at politiet trenger nøye uttalelser der for å luke ut om noen lyger. AEH tror jeg ikke lyger. Hun er glad og intetanende om sin skjebne like etterpå. Så jeg ser ingen grunn til at hun lyger om noe så trivielt.
Møtet skulle være i Lillehammer (flere mil fra hytten i Kvitfjell) på formiddagen (kl 11) dagen etter forsvinningsdagen.
Jeg vet ikke hvem og hvor mange som skulle være med på det møtet i Lillehammer, og jeg vet ikke om AE eventuelt hadde planer om å sitte på bil den 1. november sammen med noen andre som skulle til hytten på Kvitfjell og/eller sammen med noen som skulle være med på møtet i Lillehammer.

Jeg vet ikke om hun skulle lage mat til møtet i lillehammer. Jeg forsto det slik at hun skulle stelle i stand mat til familien på hytten i Kvitfjell. Det sistnevnte fortalte en venninne, og AE hadde spurt om matoppskrifter i forbindelse med å lage i stand mat til familien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in