2020-08-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Ja, antingen nyss anlänt med bilen eller att han precis satt sig för att köra iväg. Kan tänka mig att GM hade koll på BO:s arbetstider, att han brukade använda just denna bil och var den brukade stå parkerad. Platsen är ju väl vald, den smala parallell-vägen är ju enkelriktad. Om BO fått igång bilen o bränt iväg hade man kunnat skjuta en salva rakt in från sidan när han passerade och förmodligen ändå haft fritt med utrymme att smita med flyktbilen. Hade BO kommit ut på stora vägen hade man kunnat plocka honom där. Vägens mitträcke ger få möjligher för BO att undkomma.

Min gissning är att föraren av flyktbilen hade pistolen och passagerare automatvapnet. Nervevad ruta åtminstone på höger sida.

Jobbigt att man börjar vänja sig vid skjutningar med automatvapen i stadsmiljö.

Ja en riktigt schack matt situation för BO. Det är en bra teori du för fram. Snabbt och effektivt när han väl var på plats och inga onödiga aktörer, utan två stycken som verkade och var borta på andra sidan bron inom minuter.
Citera
2020-08-24, 20:57
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
i o för sig, men visste helikoptern då vad dom skulle leta efter?
Helikoptrar vet inget förutom sin höjd, riktning, motorvarv osv.

Ponera att ett vittne rapporterat att gm flytt i silverfärgad kombi. Ska då pilot vända och följa random sådan (typ 1 av 50 som passerar per minut) som åker över bron???
Citera
2020-08-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja en riktigt schack matt situation för BO. Det är en bra teori du för fram. Snabbt och effektivt när han väl var på plats och inga onödiga aktörer, utan två stycken som verkade och var borta på andra sidan bron inom minuter.

BO ser ut att sakna bilbältet, han skulle nog just till att kliva ur/fly.
Citera
2020-08-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det stod en civil polisbil vid påfarten vid bron från norra Kungsvägen kl 19:30.
Märkligt att man fortfarande står vaktar så långt efter dådet.

Var på Lidingö vid 17 tiden och när jag åkte över bron mot Ropsten så stod en polisbil gömd bakom så man såg den i backspegeln. Så uppenbart höll de koll på alla bilar som lämnade ön.
Citera
2020-08-24, 21:05
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Mitt tips till dig:

Försök INTE att göra dig en kriminell karriär för du skulle bli stjärtgosse på rot.Använd din hjärna, räkna avstånd, titta på klockan.
Gör om, gör rätt.
Jag skulle kunna plocka en person mitt i Lidingö centrum och i 50 km/h ta mig över bron innan snuten ens kommit in i Ropsten-/Värtaområdet.

Hahahaha!

+1 på den kommentaren.

Det är 70 på bron och du hade plockats om du körde i 50. Kör 75-85 så sticker man inte ut.
Citera
2020-08-24, 21:06
Medlem
Någon skrev något om att han sålde knark? Jag trodde han bara pundade själv.
Citera
2020-08-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Finns knappt några parkeringshus på Lidingö. Är väl endast det vid coop i Torsvik, det utanför bolaget och det vid Breviksstation. Coop och centrum känns för riskabelt? asså inom minuten från skjutningen.

Rimmar dålig med att dom skulle vara flertalet GM.
Finns garage vid macken och superstore plus mittl I mot superstore, centrum, Larraberg C, Ica Larsberg och 2st i slutet på Larsbergsvägrn pyrolavägen brevik samt holavrden och forests.. Tror jag fått med alla nu..
Citera
2020-08-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det borde vara lätt för polisen att hitta dessa "stjärnor" i Lidingö Centrum. De har inte direkt förmågan att smälta in där.

Den DNAbesudlade plåtskramlande Gymväskan kan ju ligga gömd runt i P-garagets närhet också så en liten hundpatrull med vapensök är nog redan rekvirerad. När de opererar på "bortaplan" blir gömstället sällan bättre än under någon buske i en park/skogsparti i närheten.

Bor flera kriminella runt centrum varav minst 1 från Västerås🙄 skulle han vara inblandad tar det honom max 2 min till fots hem
Citera
2020-08-24, 21:24
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Tack!

Jag tycker han ser mer ut som en Kurd än en Turk, om det nu har en betydelse.
Citera
2020-08-24, 21:29
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Tycker att helikoptrar verkar helt meningslösa.

Då flyktbilarna vanligtvis sätts i brand efter utförd gärning är helikoptern i det avseendet oumbärlig. (För att nämna ett exempel)
Citera
2020-08-24, 21:35
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurrpan
Finns garage vid macken och superstore plus mittl I mot superstore, centrum, Larraberg C, Ica Larsberg och 2st i slutet på Larsbergsvägrn pyrolavägen brevik samt holavrden och forests.. Tror jag fått med alla nu..

Nja, finns ett nytt vid AGA station.
Citera
2020-08-24, 21:43
Medlem
Soterns avatar
Har de hittat flyktingbilen... förlåt flyktbilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in