Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Den andra vågen....
Det fanns de som trodde spanska sjukan var över efter första vågen. Sedan kom skiten tillbaka med besked och dödade fler än vad som skedde under den första vågen. Andra året blev värst. Många länder upplever nu det. Har svårt att tro att Sverige skulle vara annorlunda. Varför skulle vi ha flockimmunitet när bara uppskattningsvis 10% har genomgått infektionen? Dessutom rapporteras det ju om återinfektioner några månader efter första infektionstillfället.
Det enda hoppet står till vaccin. Får vi inte fram det kan vi se fram emot att bo under en sten eller dö.
Att en del fortfarande drar paralleller med spanska sjukan som härjade i en tid (över hundra år sedan) då man inte visste vad virus var och hur det smittade, hade katastrofal hygien, en sjukvård, forskning och informationsutbyte som var ljusår i från där vi är idag, o s v o s v....., jag vad säger man....
Jag hoppas för din egen skull att du bara trollar, i annat fall är du redan fast under din sten i resten av ditt liv med din paranoia och pessimism. Uppriktigt så lider jag med dig, men det finns hjälp att få.