2020-08-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Dette begynner å ligne noe. Eneste jeg stusser på er hvorfor TH evt. planla å måtte gå tilbake til S4. Dette er også risky, spesielt mtp. dagslys + elektrikeren som skulle komme. Kanskje planen ble speedet opp siste natta fordi noe skjedde i affekt helt på tampen? Rart at aller siste bevegelse av AEHs mob tlf sammenfaller med når TH ringer AEH kl. 10:07 (anropet han slettet). AEHs mob tlf var i bevegelse i 51 min (fra 09:14 til 10:07) (ref. VG). Kanskje nettopp derfor han slettet det utgående anropet på sin egen mob tlf? Men det ble jo liggende som inngående anrop på AEHs mob tlf... så hva var pointet da?
Mulig TH var i bolig på den tiden og fant ikke hennes mobil med en gang.(den lå slengt utover gulvet)da ringte han 10.06 og 10.07 for å finne den.(Hans gammel nokia er ikke helt sporbær) lagt den pent på bordet og slettet deretter anrop.En viktig ting er gifteringen...som jeg tror han selv tok av henne.
Citera
2020-08-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Mulig TH var i bolig på den tiden og fant ikke hennes mobil med en gang.(den lå slengt utover gulvet)da ringte han 10.06 og 10.07 for å finne den.(Hans gammel nokia er ikke helt sporbær) lagt den pent på bordet og slettet deretter anrop.En viktig ting er gifteringen...som jeg tror han selv tok av henne.
Telefonen var i bevegelse frem til TH ringte 10:07, da ble den lagt ned.
Citera
2020-08-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Alibiet til TH ble bekreftet av flere vitner.
Han parkerte gikk opp og hilste på og snakket med flere, så alibiet er spikret.

Det med bilen på video er bekreftelse av klokkeslett.

Retten mente alibiet trumfet DNA spor politiet mener kobler TH til handlingen.
Jeg tror det kan være rett at TH ankom Futurum 9.10 og hilste på flere for å gi seg selv alibi. Imidlertid mener jeg at alibiet sannsynligvis svikter mellom 10.07 og 11.18. Alibi her kan også være gitt av en medvirker på jobben, feks ve. Dette er uklart fordi vi mangler informasjon. Aeh kan være drept av th rett etter samtale med lønn eller av mgm som kom kjørende. Litt avhengig av telefonbevegelsen og om sønnen gir th falskt alibi.
Citera
2020-08-24, 21:47
Medlem
Citat:
Tror ikke TH ville ringt AEHs mob tlf fra sitt eget hus... kunne bli avslørt av basestasjon dersom S4 og Futurum lokasjonene kobler seg til ulike basestasjoner.
Citera
2020-08-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) AE meddelte til et familiemedlem på sms kl 9.10 at hun utsatte (sin avreise til(?)) hytteturen og at hun tilbød seg å sitte barnevakt den kvelden.
2) Innholdet i AEs telefonsamtale med sønnen kl 9.14-9.16 var blant annet hytteturen og at AE skulle sitte barnevakt på kvelden.

TH og et familiemedlem ringte til hverandre og var bekymret for AE (før TH reiste hjem fra Futurum). Var dette familiemedlemmet en av de to førstnevnte? I så fall: Fortalte vedkommende til TH at AE hadde utsatt (sin(?)) avreise til hytten og at AE hadde planer om å sitte barnevakt den kvelden?

Når fikk TH informasjon om innholdet i sms 1) og innholdet i telefonsamtale 2)?

TH skulle i et møte på Lillehammer eller lignende og jeg tror han sa det til henne før han dro. Derfor fikk hun ledig tid til barnevakt. Det er han som bestemmer tid og sted for hans møter. Så han avlyste i praksis hytteturen.
Citera
2020-08-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
33. Aeh mener th vil nekte å betale for å få tilbake ektefellen(ths egne ord).

Spot on der.
Citera
2020-08-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad 1): Leste vi den samme siden? Jeg ser at mange av de innleggene (som ble postet mellom kl 6.34 og kl 11.35 i dag) på den siste siden (før dette innlegget av deg) inneholdt mye spam, trams og chat og at mange av de ikke er innlegg som kan omtales som kvalitetsinnlegg.
Fetad 2): Hva av mine innlegg mener du er spam?

Har du meninger om og svar på spørsmål og innspill til mine siste innlegg?
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Jeg blar alltid forbi innlegg som er fylt opp med link her og der. For vi har alle lest dem mange ganger. De har vært linket mange ganger. Det er ingenting nytt, bare en link med gamle nyheter. Og det leser jeg ikke. Men om du skriver noen små setninger med det du mener i stedet for linken så blir det straks mer lesbart. Så kutter du ut alle linkene og skriver istedet , så blir det mer behagelig å lese. Men innlegg med masse linker ser jeg ikke på.
Citera
2020-08-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Enig i at det er et påfallende sammentreff. Kan det være som slettsnoken hevder at det er et signal fra th til mgm at telefonen må legges på bordet fordi han er på vei til åstedet og at teleaktivitet fra hennes tlf dermed må opphøre straks. Kan sammenfallet og overvåkningskamera ved metrosenteret gitt th kalde føtter og dermed slettet samtale fra mobilen. Litt rar tanke. Er den også slettet på aehs telefonlogg. Hva om det er ringt fra annen enhet. Kan dette spores. Gifteringen kan være lagt igjen for å underbygge at vi har din kone, men er også symbol på at ekteskapet er over. Mest praktisk er at metallsøk og identifikasjon blir vanskeligere. Har en følelse hun er tilintetgjort siden th nå utlover dusør for funn.
Citera
2020-08-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
TH skulle i et møte på Lillehammer eller lignende og jeg tror han sa det til henne før han dro. Derfor fikk hun ledig tid til barnevakt. Det er han som bestemmer tid og sted for hans møter. Så han avlyste i praksis hytteturen.
Hvis det var slik som du skrev, hvorfor sa TH det som han sa til politiet om at han hadde avtalt med AE å snakke på telefonen (etter at han kom til Futurum) om detaljer for hytteturen (avreisetidspunkt m.m.)?

Årsaken til at AE var tvilende til om hun kom på jobb på Futurum den dagen hadde vært interessant å vite. Også hvilket klokkeslett hun etter planen skulle ha startet arbeidsdagen den dagen og om hun brukte å gå til Futurum eller om hun brukte å reise sammen med TH til Futurum eller om hun brukte å reise til Futurum på en annen måte, hadde vært interessant å vite.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-24 kl. 22:19.
Citera
2020-08-24, 22:18
Medlem
Citat:

Ja det er veldig spesielt. Hvor stor er sjansen for det.
Citera
2020-08-24, 22:24
Medlem
Citat:
Høres rett ut. TH har avlyst eller utsatt hyttetur og aeh kunne da være barnevakt. ths forklaring til politiet er at han ikke visste om dette og at han ringte aeh for praktisk avklaring omkring hytteturen. Lønningsansvarlig sa hun gledet seg til turen og samtalen var avsluttet 8.56. Th tok på sko og jakke ol og må ha gått ut døra til bilen omkring 09.00. Høres rart ut å avlyse i et så kort tidsrom. Dette gir grunn til å mistenke at telefonaktivitet etter 8.56 ikke er aeh, men skal ikke påstå noe sikkert her.
Citera
2020-08-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ja det er veldig spesielt. Hvor stor er sjansen for det.
Det kan feks stemme med en GM i huset som hadde AEs mobil på seg mens GM plantet og eventuelt vaske i huset (for å følge med på om noen prøvde å nå AE på telefon), og at GM ble stresset (og redd for at noen skulle komme til huset) da det kom hyppige anrop (kl 9.48 (elektriker), 9.50 (sønn), 10.06 (TH) og 10.07 (TH)) og at GM la fra seg telefonen kl 10.07 og fortet seg med å bli ferdig på åstedet og deretter snart dro derfra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in