2020-08-24, 19:33
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Vad som är "helt vanliga tonåringar" lämnar ju lite att önska i klarhet?

Vad menas med det? Är det svenskar födda av svenska föräldrar eller något helt annat?

Spelar det någon större roll? Inte så att några invandrare (om GM nu är det) någonsin skulle dömas för hatbrott i det här landet ändå. Frågan är väl snarare vilka de sjuka jävlarna som har gjort detta är och hur vi kan få bort dem från gatorna, helst permanent.
Citera
2020-08-24, 19:59
Medlem
GNOMDSs avatar
Två nakna tonåringar på en kyrkogård indikerar någon form av sexuellt präglad aktivitet. Därtill hölls dom kvar med våld. Finns flera fall de senaste åren som har varit likartade. Tyder på en grupp som har hållit kvar dessa två. Kanske under knivhot. Rånade på mobiler,märkeskläder , pengar och kort. Dom blev tvuggna att stanna kvar medans någon åkte till olika Bankomater och plockade ut pengar.
Många rån nuförtiden där både BO och GM är tonåringar.
Citera
2020-08-24, 20:01
Medlem
Med tanke på att media illa kvickt har valt att ta bort eller dölja nyheten längst nere på sidan i en liten notis kan vi rätt lungt anta

BO: Svenska tonåringar
GM: Invandrare troligen svarta eller afghaner.
Motiv: Rån, Förnedring, Hatbrott.
Citera
2020-08-24, 20:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Händelsen verkar nu helt borta från AB, Exp., DN och SvD. Tidningar har väl iofs inget nytt att rapportera men det här dog snabbt tycker jag.
BO beskrevs som pojkar i AB. Undrar vad AB kände till eller ville förmedla. Unga män är väl annars en vanlig beskrivning för de under 20.
Jag har lite svårt att tro att 2 pojkar i t ex 15-årsåldern är försvunna hela natten utan att det skulle finnas nån form av efterlysning eller så borde det kommit nån information om att några vet vilka BO är. De borde ju varit saknade på söndagsmorgonen.
Hanif Balis tweet tycker jag borde öppnat upp för några att säga att det vet vilka BO är.
Eller så har jag helt fel.

Expressen har en artikel om Hanif Balis tweet

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-m-om-valdet-blev-valdigt-illa-berord-/
Citera
2020-08-24, 20:39
Medlem
JayJayAdamss avatar
Att iaf en av de misshandlade pojkarna följer Hanif Bali och har liten man crush på honom tyder på att åtminstone en är svensk.
Citera
2020-08-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Kan du være så god at oplyse os om dom pojkarna din mann hittade, og som du så!, er svenske?

På forhånd tak.
Ja! Hur såg de ut? Var det kanske afghan pojkar som sattes på av äldre afghan män. Vi vet ju att de sysslar med detta så det står heja vilt! Sen har jag hört att afghaner har små manslemmar, för att de suttit på hästryggen under tusentals år. D.v.s. azarer, ett slags mongoliskt folk som fick fotfäste i östra delen av landet.
Citera
2020-08-24, 20:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yuno-Gasai
Undrar hur gamla de kan ha varit, om de är under 15 är detta fruktansvärt

Du tycker att dom behöver vara under 15-år för att detta skall vara fruktansvärt. Ditt jävla kräk!
Citera
2020-08-24, 20:56
Medlem
Frontlinjens avatar
Om det stämmer att de blivit misshandlade på kullen med minneslunden och observerades när de togs omhand vid Slottsvägen (ca 600m norr därom) så blir min fundering var de kidnappades?

Det borde vara nära den västra delen av området.

Vart var de på väg? Hem till Haga Norra söderifrån tycker jag verkar mest sannolikt. För BO verkar vara skötsamma utifrån Balis tweet. Då skulle jag säga att det är en kvalificerad gissning.

En möjlighet är att de fyllekäkat på McD rakt söderut vid rondellen där Solna kyrkväg börjar (öppet till 24) och sedan promenerat hemåt på gångvägen längs med begravningsplatsens västra sida. Där GM finns i den norra delen och kidnappar dem.

Sedan indragna i parken. Men inte superlångt. Eftersom GM verkar funnits kvar i parken långt efter att de släppt BO så kan man tycka att det inte verkar vara begåvningsreserven som kan planera och genomföra svåra saker.
Citera
2020-08-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
SVT Nyheter har nu totalsanerat sin sida och nu her detta helt enkelt inte hänt i Propaganda Sverige.

Vårt Svenska SVT väljer att inte skriva om detta och städar bort det från sin sida..EHUM SVT hur var det med opartiskheten och att SVT inte var ett propaganda organ i dagens Sverige?

Regeringens lakejer på flashback söker efter propagandaförklaringar till att nyheter som dessa alltid "försvinner" och påstår att det minsann tas upp i media..

Black lives DON't Matter to me..
Fel av dig!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/misstankt-grov-misshandel-och-manniskorov-pa-kyrkograd-i-solna
Citera
2020-08-24, 21:12
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Om det stämmer att de blivit misshandlade på kullen med minneslunden och observerades när de togs omhand vid Slottsvägen (ca 600m norr därom) så blir min fundering var de kidnappades?

Det borde vara nära den västra delen av området.

Vart var de på väg? Hem till Haga Norra söderifrån tycker jag verkar mest sannolikt. För BO verkar vara skötsamma utifrån Balis tweet. Då skulle jag säga att det är en kvalificerad gissning.

En möjlighet är att de fyllekäkat på McD rakt söderut vid rondellen där Solna kyrkväg börjar (öppet till 24) och sedan promenerat hemåt på gångvägen längs med begravningsplatsens västra sida. Där GM finns i den norra delen och kidnappar dem.

Sedan indragna i parken. Men inte superlångt. Eftersom GM verkar funnits kvar i parken långt efter att de släppt BO så kan man tycka att det inte verkar vara begåvningsreserven som kan planera och genomföra svåra saker.
Vem vet, kanske gärningsmännen var lätta att identifiera för polisen tack vare att de bar på de nakna grabbarnas kläder och andra tillhörigheter?
Citera
2020-08-24, 21:47
Medlem
erwynns avatar
Har dom rapporteras saknade av sina päron? Bör ju gått ut någon form av efterlysning någonstans om två personer under 15 är spårlöst borta och okontaktbara en hel natt?
Citera
2020-08-24, 21:47
Medlem
Det är nästan som att media vill skapa svenska rasister.

HUR kan en journalist inte brinna för en historia som den här? Den innehåller:
- Minderåriga offer
- Kidnappning
- Grov misshandel
- Urinering och medveten förnedring

Men tydligen är det inte av medialt intresse?
För att räknas som offer i Sverige behöver du vara blatte eller en våldtäktsmördad tjej.

Har i hela mitt liv försöjt, försökt och försökt vara accepterande och förstående till svenskens mentalitet och vårat samhälle.
Men jag har aldrig känt mig som en större främling i mitt egna land och så aktivt motarbetad från mina rättigheter än nu.

Det är som att media VILL ha ett apartheid i Sverige.
Inom 25 år har Sverige ett fullskaligt folkmord av araber och muslimer.
Det roliga är att jag tror att Serberna blir de som tar upp vapen först för att skydda oss, inte vi svenskar.
Senast redigerad av vossibop 2020-08-24 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in