2020-08-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomen77
Och en ny huv å skärm som ni ser på bilderna så har några "bulor" trängt igenom plåten där oxå, sedan hur mkr elektronik osv som skadats, jag gissar på att tekniska lär behålla den bilen någon månad. Men det finns säkert hyrbilar så varför oroa sig för en sådan basal sak
Uthyrare kan tveka om dom får reda på hur den ordinarie bilen slutade. Men jag tror vi kan lämna bilfrågan tills vidare. Det löser sig.
Citera
2020-08-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
helt fel helikoptern drar ned stressfaktorn och de jagade gömmer sig u lugn och ro.

Jag hoppas att inte oskyldiga färgade människor undersökts i lokaltrafiken fran Lidingö det vore fruktansvärt

Vadå helt fel? Utveckla gärna, varför lugnar polishelikoptern ner en kriminell som precis utfört en riktigt grovt brott?
Citera
2020-08-24, 19:25
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Finns inga kameror i garaget vid Centrum. Mycket gammalt.

Klart att man använder det för ett par fordonsbyten då isf.
Jag hade iaf gjort det.
  1. Placerar en stulen bil dagen innan i garaget.
  2. Använder en annan stulen bil ut till Lidingö.
  3. Skjuter snubben.
  4. Åker till garaget, byter bil och drar raka vägen över bron i laglig hastighet för att inte sticka ut.
..röker sen en fet i Helsingborg och tittar hur mycket större mina pungkulor har blivit.

Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Är bron öppen? Eller blockerar polisen den ännu?

Lika öppen som svenska gränsen

Citat:
Ursprungligen postat av ooberg
Han är stamkund hos oss på okq8 Lidingö.

I know you.Fixa snabbare kaffemaskin!Din kollega är sjukt sexig, haha.

Citat:
Ja, kan till 120% säga att det är han. Han jobbar med ungdomar precis där det hände. Han har försökt sälja gräs till många polare på Lidingö. Han är oftast väldigt jobbig kund, ska alltid snacka mycket och vara högljudd. Han var senast inne igår.

Då tar han säkert kola/amfetamin om han babblar på så.
Citera
2020-08-24, 19:25
Medlem
Citat:
helt fel helikoptern drar ned stressfaktorn och de jagade gömmer sig u lugn och ro.

Jag hoppas att inte oskyldiga färgade människor undersökts i lokaltrafiken fran Lidingö det vore fruktansvärt

första meningen har du helfel i , klart som fan en jagad blir stressad av en hovrande helikopter över området där vederbörande befinner sig.

Andra meningen, så om det varit helyllesvenskar som gjort det, hade du då skrivit: " Jag hoppas att inte oskyldiga vita människor undersökts i lokaltrafiken fran Lidingö det vore fruktansvärt" ?
Citera
2020-08-24, 19:28
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:

Är du ironisk?
Citera
2020-08-24, 19:36
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiermaster
Ser väl ut att endast behövas ny ruta och förmodligen säten, det tar väl ca 2-4 dagar beroende på tillgång av säten. Dock så vet jag inte om de är större skador

Skotthål i plåten i framskärm möjligen motorskada.
Citera
2020-08-24, 19:43
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Undrar hur mycket dem kommer att sälja bilen för?

Går det på för mycket att reparera löser försäkringsbolaget in bilen till ett värde enligt lista beroende på körsträcka.
Citera
2020-08-24, 19:44
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Som Skewie skriver så har en helikopter ofta en stressande effekt på flyende gärningsmän. Dessutom är en helikopter ett ypperligt verktyg för att se avvikande beteenden. Så möjligheten att faktiskt hitta (och följa efter) misstänkta är större än de jagade själva tror. Dess största nackdel i sådana sammanhang är att den inte sällan kommer till platsen allt för sent.
En helikopter över Lidingö ca 35 minuter efter en planerad gängavrättning där GM med 100% säkerhet passerade bron ca 7 minuter efter dådet är patetiskt. GM befinner sig redan hemma i orten när bron stängs av och helikoptern lyfter. I morgon påbörjas polisens paradgren - operation dörrknackning.
Citera
2020-08-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Undrar hur mycket dem kommer att sälja bilen för?

går till skrot antagligen, 10-15 skott minst i den, sen ska polisen rota runt och se om dom hittar nåt, så det kan inte vara lönt att laga den ens efter det
Citera
2020-08-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ja, kan till 120% säga att det är han. Han jobbar med ungdomar precis där det hände. Han har försökt sälja gräs till många polare på Lidingö. Han är oftast väldigt jobbig kund, ska alltid snacka mycket och vara högljudd. Han var senast inne igår.

Men i morgon kommer han nog inte.

Enligt någon källa försökte han lämna det kriminella livet bakom sig. Nu har han i alla fall lämnat det kriminella livet bakom sig för gott. Skönt att han är borta det kriminella aset.
Citera
2020-08-24, 19:45
Medlem
I ett tidigare inlägg glädjes du åt hans död. Varför så mycket hat mot brottsoffret Cengiz/Bonjo? Vad hade han gjort som fått han hatad inom vissa kretsar?
Citera
2020-08-24, 19:46
Medlem
Conams avatar
Har bott i periferin bredvid ett lvm och lvuhem och när rymningarna skedde körde snuten som helvete i alla tänkta rymningsvägar så det är nog utprovat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in