2020-08-24, 18:38
Medlem
aina08s avatar
Har sen ett par veckor tillbaka mått skumt, dagligen.
Det känns som det är nåt skit i kroppen samtidigt som ja inte är direkt sjuk.

Jag är ovanligt (för mig) varm i kroppen men har ingen feber.
Ligger normalt på 36,3 men kan komma upp strax över 37. Ingen feber i sjukvården men mer än jag brukar ha.
Känner mig nästan hela tiden varm, speciellt i ansiktet.
Ja sover naken utan täcke för att inte svettas och hemma går ja runt i bara kalsongerna då alla kläder känns för varma.

Jag har också som en svag huvudvärk, nästan hela tiden.
Som när man är milt bakis, eller som när man känner av att det är åska på gång. Det känns ungefär som när man har feber, man är liksom tung i skallen.
Förra veckan fick ja även migrän för första gången i mitt liv, två dagar i rad.
Det började med att ja plötsligt såg konstigt. Fläckar i synfältet försvann. Ena gången såg ja på tv och nyhetsuppläsaren blev plötsligt skelögd och sen såg ja inte alla bokstäver i texningen.
Efter några minuter blev synen normal men övergick i rejäl huvudvärk i pannan.
När ja Googlat passar Aura Migrän in väldigt bra på de som hände.

Annars mår jag bra.
Har inte ont någonstans.
Är inte tröttare än vanligt (mer än att man blir lite nere av att inte må helt hundra).

I det här läget är det ingen idé att uppsöka sjukvård, speciellt inte min vårdcentral.
Vill heller inte uppsöka sjukvården då ja vill hålla mig borta från Covid-risker samtidigt som min vårdcentral har läkare som inte förstår svenska och där man själv måste ställa sin diagnos.
Tror mer på "läkarna" här på FB
Så vad är det som kan va knas i min kropp?
Citera
2020-08-24, 18:51
Avstängd
MikeStrutters avatar
Jag känner mig precis så där efter att jag har druckit alkohol fyra dagar i sträck. Efter 48 timmar är det oftast över. Om du inte har krökat galet innan så är det ju märkligt. Om du kontaktar vården, se till att doktorn inte är någon jävla babbe då dom ofta inte fattar ett skit ändå.
Citera
2020-08-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Har sen ett par veckor tillbaka mått skumt, dagligen.
Det känns som det är nåt skit i kroppen samtidigt som ja inte är direkt sjuk.

Jag är ovanligt (för mig) varm i kroppen men har ingen feber.
Ligger normalt på 36,3 men kan komma upp strax över 37. Ingen feber i sjukvården men mer än jag brukar ha.
Känner mig nästan hela tiden varm, speciellt i ansiktet.
Ja sover naken utan täcke för att inte svettas och hemma går ja runt i bara kalsongerna då alla kläder känns för varma.

Jag har också som en svag huvudvärk, nästan hela tiden.
Som när man är milt bakis, eller som när man känner av att det är åska på gång. Det känns ungefär som när man har feber, man är liksom tung i skallen.
Förra veckan fick ja även migrän för första gången i mitt liv, två dagar i rad.
Det började med att ja plötsligt såg konstigt. Fläckar i synfältet försvann. Ena gången såg ja på tv och nyhetsuppläsaren blev plötsligt skelögd och sen såg ja inte alla bokstäver i texningen.
Efter några minuter blev synen normal men övergick i rejäl huvudvärk i pannan.
När ja Googlat passar Aura Migrän in väldigt bra på de som hände.

Annars mår jag bra.
Har inte ont någonstans.
Är inte tröttare än vanligt (mer än att man blir lite nere av att inte må helt hundra).

I det här läget är det ingen idé att uppsöka sjukvård, speciellt inte min vårdcentral.
Vill heller inte uppsöka sjukvården då ja vill hålla mig borta från Covid-risker samtidigt som min vårdcentral har läkare som inte förstår svenska och där man själv måste ställa sin diagnos.
Tror mer på "läkarna" här på FB
Så vad är det som kan va knas i min kropp?
Hade nåt liknande förra veckan.
Matt, svettades för minsta lilla, kändes som jag skulle brinna upp inifrån och huvudvärk.
För min del hjälpte det med vätskeersättning, brustabletter man kan köpa i vanlig affär. Blev också rekommenderad Resorb. Hade fått oblans med salter och mineraler pga värmen.
Citera
2020-08-24, 19:07
Medlem
Låter som att du är uttorkad plus mineralbrist.
Ta ett glas vatten med en halv tesked havs/Himalaya salt. Återkom
Citera
2020-08-24, 19:22
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Jag känner mig precis så där efter att jag har druckit alkohol fyra dagar i sträck. Efter 48 timmar är det oftast över. Om du inte har krökat galet innan så är det ju märkligt. Om du kontaktar vården, se till att doktorn inte är någon jävla babbe då dom ofta inte fattar ett skit ändå.
Nej ja har inte druckit på ca 10 år så tror den baksmällan bör ha lagt sig nu
Varken dricker alkohol eller kaffe, röker eller snusar.
Är ingen ide att besöka vården så länge ja inte mår sämre och/eller har en färdig diagnos att ge dom.
9 av 10 där förstår inte svenska heller... läkare från hela världskartan, utom skandinavien, men de är en annan tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Hade nåt liknande förra veckan.
Matt, svettades för minsta lilla, kändes som jag skulle brinna upp inifrån och huvudvärk.
För min del hjälpte det med vätskeersättning, brustabletter man kan köpa i vanlig affär. Blev också rekommenderad Resorb. Hade fått oblans med salter och mineraler pga värmen.
Har druckit extra mycket dom här dagarna då det också var min första tanke, speciellt vid migränen.
Äter som ja gjort tidigare, men har under sommaren gått ner ca 5 kilo för att ja minskat på en del onyttigheter, men de borde ju va nåt bra kan ja tycka.
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Låter som att du är uttorkad plus mineralbrist.
Ta ett glas vatten med en halv tesked havs/Himalaya salt. Återkom
Dricker mycket och har fått i mig salt osv.
De här har ju hållit i sig i ett par veckor så även dagar då det inte varit speciellt varmt och ja ändå fortsatt fylla på med vatten.
Idag är de tex 14 grader och jag har dörren öppen och vandrar omkring i kalsongerna för att ja tycker att det är varmt. Pannan känns febrig men termometern säger just nu 36,7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in