2020-08-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
FUP och Dom?

Finns tråd om det.
Citera
2020-08-24, 18:55
Medlem
Det är han som nämnts. Han är stamkund hos oss på okq8 Lidingö. Dömd för pantbanksrånet 2015. Vad jag vet så sysslade han med narkotika.
Citera
2020-08-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Bra att du i vanlig ordning tillför fakta i trådarna!👍
Jag förstår nu att det jag hört talas om i efterhand 5 år senare sannolikt är rykten, som ju lätt brukar kunna blåsas upp till ren bullshit (tänk viskningsleken).
För sent att justera mitt förra inlägg nu, men bra att veta för mig och andra i tråden!

Lugnt. Det är ju så trådarna kommer framåt också. Tack själv.
Citera
2020-08-24, 18:56
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Släkting som var ute på promenad förut idag blev stoppas och fick frågan om 3 mörkhyade hade sprungit förbi.

Ja om man har ett signalement så måste man ju klämma fram med det för annars är det ganska meningslöst.
Citera
2020-08-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Är bron öppen? Eller blockerar polisen den ännu?

Den är öppen nu
Citera
2020-08-24, 18:58
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Håller med. Han ser åldrad och sliten ut.

Han var ju kriminell så inget konstigt med det. Tror du han var någon form av hälsoprofil som sitter på Yasuragi hela dagarna och dricker örtte? Jag tycker han ser ut som just en sliten 29 åring varken mer eller mindre. Han ser ganska sliten ut på fotot från 2015 också. Sen så åldras araber på annat sätt än tex Svenskar. Svenskar kan se barnsliga ut långt upp i 40 år åldern.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2020-08-24 kl. 19:04.
Citera
2020-08-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiermaster
Ser väl ut att endast behövas ny ruta och förmodligen säten, det tar väl ca 2-4 dagar beroende på tillgång av säten. Dock så vet jag inte om de är större skador
Tack det låter hoppfullt. Viktigt att arbetet med ungdomarna som BO ansvarade för kan fortsätta så att inte de också riskerar att sluta sina liv på ett bilsäte.
Citera
2020-08-24, 19:02
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinLooterKing
Tack det låter hoppfullt. Viktigt att arbetet med ungdomarna som BO ansvarade för kan fortsätta så att inte de också riskerar att sluta sina liv på ett bilsäte.

Men är du så jävla naiv så du tror att han var hederlig och jobbade på ett behandlingshem för att hjälpa ungdomar på glid? Om någonting så användes väl behandlingshemmet som rekrytering in i tyngre kriminalitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Håller med. Han ser åldrad och sliten ut.
Jag kan för lite om anabola och sådant som ofta används i träningssammanhang men dom kanske vässar huvudet som biverkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Nu har det ju framkommit mer info: två skyttar, ett automatvapen, en pistol samt en påträffad flyktbil.

Och så har vi den här bilden
https://alkompis.se/lib/ar/2020/08/alkompis_272008542411-944x531.jpg

Min tanke är att det mesta av elden kommit raktframifrån, möljigen något från vänster sett från den avlidnes position.

Kanske skulle BO precis påbörja färden, bilen stod antagligen parkerad på bivägen som går parallelt med Södra Kungsvägen. Den siverfärgade Mazdan kanske stod och väntade på tomgång på någon av parkeringsfickorna framför. GM väntade till BO hade satt sig i bilen för att få en fixerad måltavla innan skjutningen började. Jag misstänker att BO öppnade dörren för att fly från GM efter att skottlossningen börjat, någon av de efterföljande kulorna krossade då sidorutan.

Tack för bra info. Ja jag håller med om det du säger sett till bilderna. Antingen precis parkerat eller skulle precis åka. Skotten har träffat både i motorhuv och rutan som verkar tyda på att det är mest rakt framifrån det skjutits. Huvudet ser ju förvånansvärt intakt ut så det verkar inte orimligt att de träffar mest i kroppen/bröstkorgen.
Citera
2020-08-24, 19:04
Medlem
Finns inga bilnummer än på de aktuella bilarna?
Citera
2020-08-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinLooterKing
fattar ironin , men har ungdomarna inte fattat det idag så finns det nog inget hopp

För övrigt, bilen har kulhål i vänster framskärm samt motorhuv också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in