Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Nä! Human Right Watch söker fortfarande Obama om det. Han har en hel del frågor att besvara kring det:
Obama Officials’ Incomplete Reckoning with Failure on Yemen
https://www.hrw.org/news/2018/11/19/obama-officials-incomplete-reckoning-failure-yemen
Och iom att Biden nu är endorsad av Obama så blir det väl hans huvudvärk om han vinner i höst. Tror du att Joe besvarar HRW:s frågeställningar om han blir president?
trumpen får ta ansvar för dessa missiler, då det är han som sett till att de hamnar där via Israel.
Och det jag sa, det var glömt inte att räkna in dessa missiler.
Du valde prata om annat, mycket talande faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Obama ställer upp i årets presidentval? Det var ganska uppseendeväckande nyheter! Är han en oberoende kandidat isåfall? För mig veterligen så är väl Biden nu nominerad till att vara DNCs kandidat?

Det undrar jag mer, men du vet ju sedan innan, när de börjar skämmas, så börjar de prata om annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Läs vad jag skriver en gång till och försök igen, inlägget jag svarade på avsåg valdagen och dagen innan valdagen samt större och sammanvägda OU men du blandar av någon anledning in diverse OU från mitten av oktober samt mikropollar dvs s.k surveys från universitet.
Och vad då "
alla tidningar"? Vad svamlar du om?
Här är sammanvägda OU från de sista dylika innan och på valdagen, nedbrutet i individuella OU i listan:
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
https://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/national-polls/
Dina fantasier om att Clinton faktiskt hade 99% chans att vinna dagen innan och på valdagen är just fantasier, och en av de mest upprepade Trumprunkarmyterna.
Det intressanta är att man justerat pollsen för populister som vägrar prata om verkligheten.
Och dagen innan, så visste vi ju redan att det ska hänga på väldigt VÄLDIGT lite röster.
Vissa delstater några få tusen, för mig det var 3-5 delstater där man vann med mindre än 10000 röster och en del väldigt få röster.
Hur går trumpens försök att få in den psyksjuka Kaney i swingstats?
Lyckades Vita huset anmäla hans kandidatur rätt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Scrip7
Jag utgick från den versionen som du länkade, men när jag såg att siffrorna var samma på den som var mer utförlig så använde jag den istället. Och den senare visar även den att alla personer kommer få mindre i plånboken. Vad jag även har sett så nämner inte analysen något om Corona, men jag kan ha missat det så skulle uppskatta ett citat på det från den länken.
Och som du säger, med skattehöjningar på företagen så tror jag också att fler än 600k jobb försvinner.
Jag är även intresserad av att veta hur Biden har tänkt att få budgeten att gå ihop, då deras inkomst av den planerade skattehöjningen för de rikaste kommer ätas upp av den så kallade skattelättnaden som folk får. Lägg där till att man vill ta tillbaka Obamacare samt införa Green New Deal, så kommer det långt ifrån inte vara tillräckliga skattehöjningar. Rent ekonomiskt så är det en katastrof som är på väg att hända.
Nej, de får ta av sina miljardlöner och minska dom, finns inget som motv9ioerar sådan summor.
Även företag kan man tvinga till ansvar för samhället, men inte en så vet och inkompetent president som trumpen.
Finns ingen som kan få ihop en budget som även har fallerat under trumpen och en extrem accelererande statsskuld i den bästa högkonjunkturen någonsin.
Inte en jävla chans efter detta med trumpen, och där man ger skattelättnader till rika som inte ens är i behov av mer pengar.(mer än trumpen då)
Även så är man så hopplöst långt ifrån lafferkruvas topp, det såg vi efter den permanenta skattelättnaden för enbart de rika.(de med mindre lön, fick den tidsbegränsad)
Vi alla inser att du pratar med en agenda, och bortser ifrån verkligheten.
Som du vet skulle ju statsskulden vara till 50% betald nu, och det komemr sluta med att trumpen blir den som kört upp statsskulden mest någonsin i en högkonjunktur som är beskriven som den bästa någonsin:
Att högkonjunkturen är den bästa någonsin ,och en galopperande statsskuld, det berättar att man misslyckats fatalt med ekonomiska politiken.(dock inte så konstigt då det tog 1år innan ny ekonomisk politik ko, lustigt nog där fick Obama en 9års presidentperiod, och pga avsaknad av ny ekonomisk politik 2016.)
Dock intressant att du pratar om hur hemskt det är höja skatten, där det så uppenbart är redan havererat med dessa skattelättnaderna som lejonparten hamnade de allra rikaste och att det var av det permanenta slaget.
Så varje gång du gör ditt påstående, så är det fel för dig och med tanke på dessa parametrar och att man är hopplöst under lafferkurvan perfekta skatt, som är bra högre än vad vi nu ser som urholkar samhället och skyfflar pengarna till en punkt.
Skulle gissa 5-15% ökad skatt rätt över, minimilön kan inte beröras med mer skatt, och minilönen skall ökas med minst $5.
Och företagen ska ha en skatteökning, många handlar det om 30-40% ökad skatt för företag.(men jag vet redan du inte kan ta denna diskussion, så bemöda dig inte att fantisera ihop ditt icke svar på den(Och med tanke på vad jag citerade))
Jag har svårt och tro någon kan reparera alla skador trumpen gjort på ekonomin, undrar vart pengarna tagit vägen och med tanke på allt man lagt ned och dragit bort, som pandemiskyddet som var på palt för pandemier.(det politiska beslutet av trumpen har kostat USA extrema summor pga den inkompetensen).
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ-145
Jag håller med dig i det mesta. Framförallt behövs ingen hjärntvättning åt endera håll. Allt i skolorna som lärs ut ska ha en saklig grund som bygger på fakta. Poängen var att det är mycket bättre att lära ut en positiv bild av sitt land än en negativ. Visst ska man diskutera och lära ut fel som begåtts. Inget land är felfritt, särskilt inte USA. Men man måste samtidigt få barnen från en tidig ålder att faktiskt känna sig stolta över sitt land (på ett balanserat sätt) och höja de positiva förebilderna istället för de negativa. Det gäller alla länder, inte bara USA.
Och absolut inte trumpen som verka ha mest fel av alla, för maken till inkompetent och svag president tror jag aldrig USA ens sett innan.
Varför ska skolan lära ut att tro på sitt land?
Var nog det mest korkade och ogenomtänkta jag hört jag hört i mitt liv
hitta du på det själv?
Jag trodde kunskap om ämnen var det viktiga, och sen välja vad man vill med sitt land sen.
ett bra land behöver inte berätta sinn förträfflighet över en utbildning, låter mer som indoktrinering.
Men jag bara antar detta handlar om att skolan sysslar med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnås konsensus, och det ska man ersätta med att tro på nått.
Fakta baby, lär dig.