Citat:
Ursprungligen postat av
omiga
Tolkar det också så CA har tre olika svägerskor. S3 ringer in om att någon upplevt att OP var på tv:n, men hon kan inte ha upplevt det själv på Hälsingegatan, såldes 1987, S3 kommer in i bilden 1988.
Hela stycket ovanför den text vi nu försöker tolka är maskerad i förhöret men det står Po Po i marginalen och börjar med "I våras brev...". Våren 1995 hölls ett förhör med Astrid i samband med husrannsakan. I stycket ovanför det nu maskerade talas om mammans sjuklighet. Jag har ännu inget annat förhör med en kvinna vad jag vet under våren 1995.
Det stycke som vi nu försöker tolka börjar med: Maskerat hade talat om för henne... bör vara Astrid för att knyta an till sammanhanget?
KA - Sambo 1 - OA (slut 1984) Ej förhörd? TV-fadäsen borde ske när hon är aktuell
KA - Sambo 2 (1986-02 slut före 1988). KA:a "nya flicka" som vill att spegeln ska monterades i Trångsund samma vecka som MOP
KA - Sambo 3 (1988-1996). Flyttar till Sthlm 86 bor inledningsvis i personalbostäderna på Karro. Vid förhör har de bestämt sig för att flytta isär hon hade fått en ny lägenhet med inte flyttat ännu.
Kursin LA - Sambo "Borderlinekvinnan"
Kusin An*tte
Jag hoppas att sambo 2 är hörd. Har inte sett något där ännu. Någon sa (obekräftat) att PU fick in ett tips i nära samband med mordet.
Är inte Olga förhörd så tycker jag att det är ytterligare en fadäs i raden.Det är visserligen inte alls säkert att hon vet eller hört något om skott i TVn..men det måste ju minimum kontrolleras.
Historien har fått stor spridning inom släkten,och det troliga scenariot är otvivelaktigen så att Verner "upplever" TV skottet emot Palme.Han berättar sedan detta per omgående för Astrid och jag finner det mycket troligt att även Kurt informeras i närtid.Skottet emot Palme måste ha skrämt upp Verner och Astrid väldigt mycket och tar man in hela problembilden runt Christer så är det naturligt att saker i och omkring denna problematik har diskuterats Verner-Astrid-Kurt emellan under alla år egentligen.
Det är så här som det brukar gå till.
Något annat skulle vara märkligt.
Att då Kurt pratar med sina olika sambos om Christer är inte heller det konstigt.Därför så kan ju Olga i närtid också ha fått höra om skottet i TVn.
Personligen så tror jag att PS med sina kontakter..eller någon annan kan få fram den faktiska identifikationen på personen som upplevde hur Christer sköt på TVn när Olof Palme visades i rutan.
Jag vill bara understryka att OM denna person skulle vara Verner,ja då är det i praktiken bevisat bortom allt rimligt tvivel att det verkligen hände..och i sådant fall förstärks detta indicium runt CA betydligt.
Det skulle vara väldigt viktigt eftersom det i sådant fall på ett mycket trovärdigt sätt skulle belägga att CA hade ett mångårigt och oresonligt Palmehat.
En i sammanhanget ytterst viktig faktor.